Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کامل تقوی نژاد معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پروژه های نیمه تمام، بازسازی و نوسازی بیمارستان ها در برابر زلزله و ساخت بیمارستان های جدید در پایتخت  اظهار کرد:  یکی از برنامه های جدی وزارت بهداشت تدوین استانداردهای مقاوم سازی مراکز درمانی و بیمارستان هاست و در این زمینه ساخت بیمارستان در پایتخت را دنبال می کنیم اما برای ساخت این بیمارستان ها به بودجه چند هزار میلیاردی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجوز ساخت بک بیمارستان هزار تخت خوابی در پایتخت

تقوی نژاد از ساخت 27 بیمارستان با سه اولویت در پایتخت خبر داد و گفت: که در این بین به دنبال ساخت بیمارستان های هزار تخت خوابی با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از کمک های خیرین، تسهیلات بانکی و مولدسازی سرمایه ها و دارایی های وزارتخانه هستیم و از شورای عالی اقتصاد مجوز ساخت یک بیمارستان هزار تخت خوابی با جذب سرمایه خارجی در پایتخت را گرفته ایم.

معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما به دنبال شناسایی سرمایه ها و املاک و دارایی های  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم که از آنها استفاده کافی نمی شود اما امکان تبدیل وضعیت آنها به اماکن تجاری وجود دارد و پس از تبدیل وضعیت ساختمان به مکان تجاری ساختمان ها را بفروشیم تا بتوانیم بخشی از هزینه های عمرانی را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید:۲۷ سال؛ متوسط عمر ساختمان‌های درمانی کشور/ بیش از ۶ درصد مرگ و میر‌ها ناشی از حوادث ترافیکی است

بهره برداری از بیمارستان 800 تخت خوابی مهدی کلینیک به کجا رسید؟

تقوی نژاد با اشاره به روند ساخت بیمارستان 800 تخت خوابی مهدی کلینیک در جوار بیمارستان امام خمینی اظهار کرد: ساخت بیمارستان 800 تخت خوابی مهدی کلینیک با کمک خیرین شروع شده بود اما دلیل حجم عظیم پروژه در حال حاضر وزارت بهداشت از محل اعتبارات در اختیار و تسهیلات بانکی پروژه را تکمیل می کند و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم ین بیمارستان را بهره برداری کند.

معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به قدیمی ترین بیمارستان پایتخت اظهار کرد: بیمارستان هایی که یک قرن سابقه دارد و بیمارستان فیروزآبادی در کشور از سال 1313ساخته شده است و در حال ساخت بیمارستان جدیدی در کنای بنای قدیمی بیمارستان هستیم.

بیشتر بخوانید: افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی تا سال ۱۴۰۴/ گسترش خدمات رسانی به سمت مناطق محروم

گفتنی است، ویزر بهداشت در ابتدای سال 98 از توقف ساخت و سازها سخن گفت و افزود: بیش از این نمی‌توان از کیک منابع بهره برد و باید از بخش خصوصی  استفاده کنیم، اما روی سلامت مردم‌ هم معامله نمی‌کنیم. بنابراین اولویت‌ها را درآورید، ساخت و ساز دیگر خبری نیست و ترمز کنید.

وی ادامه داد: اصلا پول نداریم؛ بسیار سال سختی است که ان‌شاءالله به سرافرازی از آن عبور می کنیم. این خشکسالی را هم می‌گذرانیم و باز به تر سالی منابع می‌رسیم، اما در حال حاضر باید اولویت بندی کنیم. زیرا وقتی نفت نمی‌فروشیم، ما هم که وابسته به آن هستیم، بی‌پول می‌شویم و کسی که پول ندارد، رستوران نمی‌رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت (۱۰ هزار میلیارد تومان) از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود