Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک جمعیت حقوقی در گزارشی به افشای اقدامات نژادپرستانه مقامات محلی دو شهر ملیلیه و سئوتا در اسپانیا ضد اقلیت مسلمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ناظورسیتی، جمعیت حقوق و آزادی های دینی مراکش در گزارشی درباره وضعیت اقلیت مسلمان در شهرهای سئوتا و ملیلیه اسپانیا، نوشت: گروه های ضعیف مانند مسلمانان، مهاجران و پناهندگان از حق کار و دسترسی به موسسات آموزش عالی و حق تملک و اسکان و گاهی نیز از داشتن کارت هویت ملی و مزایای دولتی که برای شهروندان اسپانیایی داده می شود، محرومند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش که نخستین گزارش در نوع خود درباره «وضعیت آزادی دینی اقلیت مسلمان در شهرهای سئوتا و ملیلیه» به شمار می آید، آمده است که مقامات محلی در این دو شهر از ورود احزاب اسلامی در انتخابات جلوگیری می کنند و آنها را در تنگنا قرار می دهند.

جمعیت حقوق و آزادی های دینی در این گزارش آورده است که قانون اساسی اسپانیا از آزادی دینی حمایت می کند؛ براساس متن قانون، دولت باید اعتقادات دینی جامعه را در نظر بگیرد.

 

این جمعیت به نقل از گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2018 میلادی آورده است که دیپلمات ها در این گزارش اعلام کردند که دولت اسپانیا معتقد است که ساکنان مسلمان مصمم هستند تا این دو شهر را به نفع مراکش بازپس گیرند. این درحالی است که سازمان ملل این دو شهر را به عنوان شهرهای اشغالی به رسمیت نمی شناسد.

در این گزارش آمده است که دولت محلی از ورود گوسفند از مراکش و ذبح آن به مناسبت عید قربان جلوگیری می کند. همچنین گارد ملی اسپانیا، چهار نماینده مراکشی از حزب اول که مخالفان را در ملیلیه رهبری می کنند، به دلیل اصرار بر ورود گوسفند قربانی برای عید بازداشت کردند.

 

این جمعیت در گزارش خود به وجود خیابان هایی در ملیلیه با اسامی شخصیت های مسلمان و نصب مجسمه هایی از مسلمانان در اماکن عمومی اشاره کرد و نوشت: یک نقاشی دیواری نژادپرستانه در شهر ملیلیه وجود دارد که در آن ملکه ایزابل را به تصویر کشیده است که او یک مسلمان شیطان را گرفته و می خواهد وی را شمشیرش بکشد.

این جمعیت مراکشی در گزارش خود توصیه کرده است که این نقاشی دیوار نژادپرستانه در مرکز ملیلیه باید ازبین برود.

 

این جمعیت حقوق و آزادی های دینی در گزارش خود به انتقادات مسلمانان و جمعیت های سئوتا و ملیلیه نسبت به امتناع وزارت آموزش و پرورش و دولت محلی با ارایه آموزش دینی باوجود فراهم بودن شرایط قانونی آن پرداخته و نوشته است: کودکان مسلمان از ترک تحصیل رنج می برند.

این گزارش با اشاره به سیاست های نژادپرستانه که مسلمانان را هدف قرار داده است، تاکید دارد که این سیاست ها بسیاری از توانایی های ساکنان مسلمانان را در پیوندخوردن با جامعه به چالش می کشد. این سیاست های نژادپرستانه با ماده سه کنوانسیون بین المللی «مبارزه با همه اشکال تبعیض نژادی» و قانون بین المللی حقوق بشر مغایرت دارد.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین اربعین ۹۸ کانون های مساجد شیراز مرز بین المللی شلمچه کانون های فرهنگی هنری مساجد نژادپرستی تبعیض مراکش مسلمانان اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم

معلم ها نقش حیاتی در شکل دادن به آینده جامعه دارند و با پرورش دانش آموزان، آنها را همانند شمعی روشن در جاده بی انتهای علم و دانش رهنمون می‌سازند؛ بنابراین به منظور تقدیر و تجلیل از این قشر فرهنگی زحمتکش جامعه هر ساله روز ۱۲ اردیبهشت مراسم ویژه‌ای را برگزار می‌کنند .

در همین راستا دانش آموزی از دبستان شهید احمدی واقع در ناحیه 2 شهر اصفهان گزارشی تهیه کرد و از تمامی معلم ها تجلیل و قدردانی به عمل آورد و این روز بزرگ را به آنها تبریک گفت.

فیلم ارسال شده را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: هستی فلاحتی - اصفهان

بیشتر بخوانید:

به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سفر همزمان رئیس سیا و هیاتی از حماس به قاهره
  • ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • بازسازی غزه چند سال طول می‌کشد؟ + ویدئو
  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد
  • گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند