Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:43:42 GMT

حجم ذخیره آب سد سفیدرود ۶۳ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۰۹۲۷

حجم ذخیره آب سد سفیدرود ۶۳ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: حجم آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

وحید خرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه سطح وسیعی از اراضی کشاورزی موجود در استان گیلان به منابع آبی ذخیره شده پشت سد سفیدرود وابسته هستند اظهار داشت: حجم آب ذخیره شده پشت سد مخزنی سفیدرود امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 63 درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان میزان آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود را برشمرد و در تشریح بیشتر این موضوع عنوان کرد: در حال حاضر معادل 391 میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود ذخیره شده است که منابع آن برای فصل زراعی جدید در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خرمی انتقال آب سد سفیدرود به مناطقی در گیلان که داخل شبکه آبیاری این سد هستند را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برآوردهای ما از افزایش حجم آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود حکایت دارد به طوری‌که طبق بررسی‌های انجام شده این مقدار افزایش آب حدود 151 میلیون مترمکعب تخمین زده می‌شود.

ساعت‌ها انتظار برای نوشیدن جرعه‌ای آب در نهبندان/آبرسانی 2000 خانوار ‌با 5 ‌تانکر‌‌5 روستای سمنان با تانکر آبرسانی می‌شودآب شرب شهر پلدختر قطع شد

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته 240 میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود ذخیره شده بود خاطرنشان کرد: روند ذخیره شدن آب در این سد مخزنی، روند خوب و مورد قبولی است و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و بارش نزولات جوی انتظار داریم منابع آبی آن به صورت تدریجی افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان دبی ورودی آب سد سفیدرود در زمان کنونی را حدود 13 متر مکعب برثانیه و خروجی را آن نیز 10 متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون آب مورد نیاز 171 هزار هکتار از مجموع 238 هزار هکتار شالیزار‌های موجود در گیلان از منابع سد سفید رود تأمین می‌شود.

خرمی گنجایش کنونی سد سفیدرود را نیز یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب اعلام کرد و بیان داشت: شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از مدت‌‌ها قبل برای مدیریت آب مورد نیاز استان در بخش کشاورزی و آب شرب، ساخت و بهره‌برداری از سدهای مخزنی و سدهای لاستیکی را در تمام نقاط استان در دستور کار دارد.

وی سدهای مخزنی بزرگی نظیر سد پلرود در شرق گیلان واقع در شهرستان رودسر و یا سد دیورش رودبار را از جمله پروژه‌های در دست اجرا شرکت آب منطقه‌ای گیلان دانست و عنوان کرد: احداث سازها و سدهای لاستیکی برای تأمین آب شرب و زراعت در شرق و غرب گیلان نیز به صورت متوازن پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آغاز فصل بارش باران و افزایش حجم نزولات جوی در این استان سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها این شرکت جلسات مدیریت بحران را به صورت مستمر برگزار می‌کند و تمهیدات لازم جهت مقابله با سیلاب‌های احتمالی در استان اندیشیده می‌شود.

خرمی ارتباط با مدیران امور منابع آب شهرستان‌های استان گیلان را برای آمادگی جهت مقابله با سیلاب‌های احتمالی مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: مدیران امور منابع آب ضمن هماهنگی با فرمانداران، جهت خروج ماشین‌آلات پیمانکاران از بستر رودخانه‌های استان گیلان اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهند. 

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

ایسنا/گیلان مدر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: در سال ۱۴۰۲ این شرکت سوخت ۱۱ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند را تامین کرد.

مجتبی شکوری امروز پنجم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۵۶ لیتر نفت سفید در سطح استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گیلان سوخت ۱۱ هزار خانوار فاقد گاز طبیعی را تامین می‌کند.

وی با بان اینکه از این مقدار نفت سفید توزیع شده در استان، ۱۱ میلیون و ۱۵۶ هزار لیتر برای مناطق سخت گذر و کوهستانی ارسال شده است، افزود: هفت میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۵۶ لیتر نیز برای خانوارهای عادی و فصلی ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان تصریح کرد: در سال گذشته برای هر خانوار فاقد گاز طبیعی ساکن در مناطق سخت گذر، ۱۱ سهمیه معادل ۲۳۱۰ لیتر و برای هر خانوار ساکن عادی ۱۰ سهمیه معادل ۲۱۰۰ لیتر و برای هر خانوار فصلی سه سهمیه معادل ۶۳۰ لیتر تخصیص و تحویل شده است.

شکوری خاطرنشان کرد: از این تعداد خانوار گیلانی مصرف‌کننده نفت سفید، ۵۰ درصد در مناطق عادی و ۴۵ درصد در مناطق سخت گذر سکونت دارند و مابقی مربوط به ساکنان مناطق فصلی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • قطعی گاز منطقه‌ای در رشت