Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید فرخی روز یکشنبه در جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: بر اساس آخرین گزارش مدیریت شعب پست‌بانک این استان، ۱۶ دستگاه در روستاهای شهرستان زنجان، ۱۵ دستگاه در خدابنده، ۶ دستگاه در ابهر، ۲ دستگاه در خرمدره، پنج دستگاه در سلطانیه، هشت دستگاه در طارم، چهار دستگاه در ماهنشان و سه دستگاه در ایجرود به روستاییان خدمات ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از مجموع این خودپردازها ۳۶ دستگاه از محل اعتبارات خدمات عمومی اجباری(USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم به صورت امانی به باجه‌های پست‌بانک روستایی تحویل داده شده است.

فرخی خاطرنشان کرد: بقیه دستگاه‌ها نیز از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری یا اعتبارات داخلی با مالکیت باجه‌های پست‌بانک در روستاها نصب شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در ادامه، به نحوه واگذاری و محل اعتبارات حمایتی که تاکنون برای دستگاه‌های ATM در روستاها انجام شده و نیز روش‌های حمایتی جدید ممکن برای واگذاری این دستگاه‌ها در روستاهای متقاضی اشاره کرد.

طرح پایش ارتباطات روستایی، مشکلات دکل‌های تلفن همراه در ساختمان‌های اداری و پروژه ارتقای سایت‌های روستایی از تلفن ثابت روستایی (WLL) به نسل ۲G موضوعاتی بود که در این جلسه، پیرامون آن‌ها بحث و گزارش‌های مربوطه ارائه شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با توجه به حساسیت‌های موجود نسبت به تشعشعات فرکانسی بر ساماندهی و یکپارچگی دکل‌های تلفن همراه اپراتورهای مختلف تاکید کرد.

وی گفت: طرح عملیات پایش ارتباطات روستایی با هدف شناسایی و به‌روز رسانی وضعیت ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان اجرا می‌شود.

فرخی اظهار داشت: این طرح به صورت پایش میدانی و با حضور تیم‌های متعدد متشکل از کارشناسان اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مخابرات منطقه و اداره ارتباطات زیرساخت استان در ۷۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان اجرا می‌شود.

وی افزود: اطلاعات جمع‌آوری شده توسط تیم‌های کارشناسی در «سامانه دیار» ثبت و ملاک برنامه‌ریزی‌های توسعه ارتباطات روستایی برای کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری قرار می‌گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: جمع‌آوری اطلاعات برای شناسایی مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات روستاهای استان باید به صورت دقیق انجام شود و اطلاعات به‌دست‌آمده برای توسعه حوزه ICT و اقدامات آتی در روستاها کمک کند.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پست بانک ایران زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: هدف کلی این است که ما برای تمام اقشار و بویژه اقشار آسیب پذیر  مسکن تهیه کنیم. در همین راستا قانون جهش تولید مسکن  را مصوب و ‌در آن تاکید شد که دولت زمین و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد که خودشان مسکن بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مسکن برای اقشار مختلف با تکیه بر عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح اظهار کرد:  عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح نیز از مهم ترین ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است. به هر حال تامین مسکن برای اقشار مختلف هدف ماست و باید آن را انجام دهیم و فرآیندش نیز در انجام شدن است.

ایری در ادامه بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی برای تهیه مسکن اقشار آسیب پذیر وجود دارد که باید حل شود. لازمه رسیدن به یک میلیون واحد مسکن  این است که همه دستگاه ها کمک کنند و بدون مشارکت مردم نیر شدنی نیست و نقطه قوت یک میلیون واحد که می خواستیم بسازیم در مشارکت مردم است. چون به مردم زمین و تسهیلات می دهیم که خودشان بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن در حال اجرایی شدن است ولی به نقطه ای رسیده است که نمی توانست بدون مشارکت مردم انجام شود و ما نیازمند مشارکت مردم هستیم. ما با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و شاهد جهش تولید مسکن نخواهیم بود جز اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم. باید با تکیه بر عرضه زمین توسط دولت و پرداخت به موقع و مناسب تسهیلات ساخت مسکن، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن باز خواهد شد. بنابراین راهکار اصلی رفع تقاضای مسکن مردم نیازمند تسهیل مشارکت مردم در ساخت مسکن با عرضه زمین و تسهیلات است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها