Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@03:57:16 GMT

انضباط مالی، امید و مشارکت مردمی/یکسال تلاش در شهر

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۱۲۰۹

انضباط مالی، امید و مشارکت مردمی/یکسال تلاش در شهر

شهردار اصفهان گفت: در نهایت تلاش و برنامه‌ریزی به دنبال تقویت قدرت اقتصادی شهر و ایجاد شرایط اجتماعی مناسب، توجه به محیط زیست و حرکت در جهت رشد هوشمند شهر، افزایش کارایی با کمترین منابع مالی، رویکرد استراتژیک و تاکید بر پویایی شهروندان و تلاش برای رشد منطقه‌ای هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز- یکشنبه-۲۱ مهرماه ۹۸ در نود و هشتیمن جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با ارایه گزارشی از عملکرد یک ساله شهرداری اصفهان اظهار کرد: حرکت دو ساله مدیریت شهری نقطه عطفی در تاریخ مدیریت شهری اصفهان بوده است، زیرا همه تلاش کردیم در شرایط سخت اقتصادی کشور، امید و نشاط را در دل مردم ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امروز شاهد این فضا در شهر اصفهان هستیم و سعی کردیم تا با مشارکت تمام ذی نفعان و مردم در ساختن شهر و تامین حقوق آنها اقدام کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فضا مناسبی ایجاد شده تا همه افراد در راستای توسعه شهری اظهار نظر کنند، گفت: برای صیانت از بیت المال تمام پروژه‌های نیمه تمام فعال شده است؛ البته با یک برنامه سنجش پذیر به میدان آمده‌ایم و امروز مجموعه اقدامات در تمام بخش‌های شهرداری زمینه سنجش پذیری را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر تمرکز مدیریت شهری در اجرای پروژه‌هایی بوده که اثر بخشی آن متوجه همه مردم شده و آثار همیشگی به همراه دارد، تصریح کرد: پروژه های چهارباغ، رینگ چهارم، خط دو مترو، بازسازی اتوبوس‌های فرسوده، طرح جامع شهر اصفهان، برنامه اصفهان ۱۴۰۵، طرح ۲۰۲۰  از جمله پروژه‌هایی است که دارای آثار همیشگی است.

نوروزی گفت: باتوجه به اینکه برای جلب مشارکت بخش خصوصی اقدام انجام شده امروز شاهد حضور پر رنگ سرمایه گذاران در شهر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه انضباط مالی در دو سال گذشته افتخار بزرگی است، اظهار کرد: ساماندهی سرمایه‌های انسانی در شهرداری یکی دیگر از موفقیت‌های این دوره است.

شهردار اصفهان ادامه داد: تلاش در جهت توسعه کارآفرینی و اشتغال موفقیتی است که با فعال شدن پروژه‌های نیمه تمام و اجرای پروژه‌های جدید موجب رونق کسب و کار شده، زیرا هر پروژه تعداد زیادی اشتغال ایجاد کرده و فضای عمرانی شهر را رونق داده است.

وی ادامه داد: اصلاح زیرساخت‌های شهر که آثار آن برای همه روشن خواهد شد، سامانه املاک، سامانه بودجه شهرداری، بارگذاری و شفاف سازی اطلاعات شهرداری اصفهان، قرارداد AVL و AFC برای هوشمندی شهر از دیگر فعالیت‌های انجام شده به شمار می‌رود.

نوروزی گفت: در نهایت تلاش و برنامه‌ریزی، به دنبال تقویت قدرت اقتصادی شهر و ایجاد شرایط اجتماعی مناسب، توجه به محیط زیست و حرکت در جهت رشد هوشمند شهر، افزایش کارایی با کمترین منابع مالی، رویکرد استراتژیک و تاکید بر پویایی شهروندان و تلاش برای رشد منطقه‌ای هستیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت شهر اصفهان را در پیشرفت شهرهای همسایه می‌بینیم، افزود: تلاش می‌کنیم رشد منطقه‌ای داشته باشیم که در این راستا قطار شهری حومه برای شهرداری حائز اهمیت است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه به دنبال فرصت سازی برای آینده تمام شهروندان هستیم، تصریح کرد: می‌خواهیم برابری ایجاد کنیم و حرکت به سوی یکپارچگی اجتماعی داشته باشیم تا بسیاری از مشکلات رفع شود؛ همچنین در تلاش هستیم تا شاهد شهری زیست پذیر و رقابت پذیر باشیم.

وی گفت: امروز در اصفهان شاهد آماج پروژه‌های عمرانی هستیم، اما برخی این مهم را بر نمی‌تابند و مباحث بی معنا را مطرح می‌کنند.

این خبر به روزرسانی می‌شود...

کد خبر 393068

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان پروژه هاي عمراني شهروند شهر شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم گفت: شهرداری قم در نظر دارد، صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان را به منظور تحقق شعار سال تشکیل دهد.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: دو مجتمع سرمایه گذاری با کاربری مسکونی – تجاری سال ۱۴۰۲ تکمیل شد که یکی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و یکی دیگر در بلوار غدیر است.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ نیز دو مجتمع یکی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و یکی در بلوار امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم خاطرنشان کرد: امید است که سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با توجه به شعار سال که رهبر انقلاب انتخاب کردند بتواند در تولید مسکن مشارکت داشته باشد.

رمضانی تصریح کرد سازمان در بلوار امام رضا (ع) و در یک مجموعه ۲۰۰ واحدی شراکت دارد و مجتمع‌هایی که در بلوار پیامبر اعظم (ص) است هرکدام ۱۰۰ واحد را شامل می‌شوند.

وی گفت: ۶ بلوک دیگر در مجموعه ۴۸ هکتاری پردیسان وجود دارد که برای سال ۱۴۰۳ جذب سرمایه گذار انجام می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم عنوان کرد: در سایت ۴۸ هکتاری بر اساس نقشه‌ها و ابعاد، هرکدام از زمین‌ها حداقل ۷۰ یا ۸۰ واحد محصول خواهند داشت و نیاز پردیسان برای واحدهای تجاری را تأمین می‌کند.

رمضانی تاکید کرد: سال گذشته یک بلوک در بلوار پیامبر اعظم (ص) به مجموعه‌های فرهنگی در قالب موزه دین و زندگی تحویل داده شد و این مجموعه هم اکنون در حال گرفتن پروانه و تأیید نقشه‌هایش است.

وی گفت: در خصوص مجموعه‌های ورزشی، مجموعه‌ای مختص بانوان آماده شده تا بتوان در بوستان نجمه آن را به بهره برداری رساند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم تصمیم دارد یک صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان ایجاد کند اظهار کرد: هدف این است که مردم بتوانند در پروژه‌های شهری مانند ساخت بدنه خیابان جعفر طیار (ع) مشارکت کنند.

رمضانی اضافه کرد کرد: این اقدام یک مسیر جدید در مدیریت شهری برای استفاده از سرمایه‌های مردم و ایجاد زمینه مشارکت اقتصادی برای شهروندان است.

وی ادامه داد: این صندوق‌ها بر اساس قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند جذب سرمایه از اشخاص حقیقی و حقوقی داشته باشد.

کد خبر 750858

دیگر خبرها

  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است