Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@17:04:30 GMT

انزواي بيشتر ترکيه با حمله به شمال سوريه

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۱۳۹۶

انزواي بيشتر ترکيه با حمله به شمال سوريه

خبرگزاری آریا- ادامه هجوم نظامی ترکیه به مناطق شمالی سوریه، این کشور را بیش از پیش در انزوا قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، تهاجم ترکیه در شمال سوریه ادامه دارد. ترکیه اعلام کرده است که شبه نظامیان تحت حمایت این کشور، راس العین یکی از دو شهری را که حملات ترکیه روی آن متمرکز شده، تصرف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه روی تل ابیض نیز متمرکز است اما کردها، ادعای ترکیه مبنی بر به کنترل گرفتن راس العین را تکذیب کرده اند. به گفته شاهدان عینی نبرد‌ها در این منطقه ادامه دارد.
مجری از گزارشگر این شبکه که در خاک ترکیه و نقطه مقابل راس العین حضور دارد، از آخرین تحولات نبرد‌ها در راس العین پرسید.
گزارشگر پاسخ داد: نیرو‌های سوریه دمکراتیک همچنان مدعی هستند که کنترل بخش‌هایی از شهر را در دست دارند. این در حالی است که ترکیه اعلام کرده است تمامی شهر را تحت کنترل خود در آورده است.
در آنسوی مرز، صدای انفجار‌های پراکنده به گوش می‌رسد. حملات ترکیه در منطقه، روی منتهی الیه مناطق شرقی یعنی راس العین و روستا‌های اطراف آن متمرکز شده است. البته از شکل نبرد‌ها می‌توان گفت که نیرو‌های ارتش ترکیه روی شهری دیگر، یا به عبارتی روی تل ابیض نیز متمرکز شده اند. عملیات در مناطق غربی تل ابیض وارد مرحله دوم شده است.
مجری گفت: آلمان اعلام کرده است از فروش تسلیحاتی که ممکن است از سوی ترکیه در نبرد‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، خودداری می‌کند. ترکیه بیش از پیش منزوی شده است. آمریکا اعلام کرده است که نیرو‌های این کشور صبح جمعه هدف گلوله‌های توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار گرفته اند.
گزارشگر پاسخ داد: بله. این اخبار که دیشب منتشر شد، با تحولات اطراف شهر کوبانی مرتبط هستند. کوبانی خارج از عملیات مستقیم نیرو‌های ترکیه قرار دارد. گشت زنی‌های ارتش آمریکا در این منطقه همچنان ادامه دارند. مواضع ارتش ترکیه در خاک این کشور در مقابل شهر کوبانی در خاک سوریه، هدف حملات خمپاره‌ای و شلیک مسلسل‌های سنگین دوشکا از سوی کرد‌ها قرار گرفته بود. نظامیان ترکیه مواضع کرد‌ها را شناسایی کرده و به این حمله پاسخ دادند اما نیرو‌های آمریکایی در یک کیلومتری شمال مواضع نیرو‌های کرد مستقر بودند. آمریکایی‌ها اعلام کردند که هدف آتش توپخانه‌ای ترکیه قرار گرفتند. ترکیه تاکید کرد مواضع نیرو‌های آمریکایی را هدف قرار نداده است اما این تفسیر در بیانیه صادر شده از سوی پنتاگون تایید نشد. از نظر مقامات رسمی آمریکا، این شلیک عمدی بوده و بیانگر تمایل ترکیه به ترساندن نیرو‌های آمریکایی و وادار کردن آن‌ها به خروج از منطقه بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انزوا ترکیه حمله سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی برای روزهای شنبه (هشتم اردیبهشت) و یکشنبه (نهم اردیبهشت) هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

این سامانه بارشی مخاطراتی همچون رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

فعالیت این سامانه در روز شنبه در استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استان‌های خوزستان و هرمزگان و برای روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در نتیجه به احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

علاوه بر این سامانه دیگری با اثر افزایش گرادیان فشاری از روز شنبه تا دوشنبه در کشور فعالیت خواهد داشت که اثراتی از قبیل وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک را به همراه دارد.

این سامانه در روز شنبه جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان، در روز یکشنبه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های سمنان و کرمان و در روز دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را در برخواهد گرفت.

اثراتی همچون کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال در پی فعالیت این سامانه به وقوع می‌پیوندد.

در نتیجه به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور