Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید حسین داوودی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از «سند پایش سلامت‌روان» دانشجویان علوم پزشکی کشور که صبح امروز در سالن امام جواد این وزارتخانه برگزار شد گفت: توجه به بهداشت روان مخصوصا در محیط‌های آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه ما به سلامت روان و آرامش دانشجویان باید قبل از پایش سلامت روان فراهم شود. زمانی این غربالگری صورت می‌گیرد که تعدادی از دانشجویان ما از لحاظ روحی شرایط مناسبی ندارند، از جمله آن می‌توان به بحث اضطراب اشاره کرد که آثار آن دوران دانش‌آموزی آغاز و با کنکور تشدید می‌شود. از جمله سایر این مسائل می‌توان به اعتیاد، افسردگی و غیره اشاره کرد.

وی‌ ادامه داد: شرایط محیطی و تحصیلی برای دانشجویان باید به‌گونه‌ای فراهم شود که دانشجویان احساس آرامش کنند، دانشجویان باید علاوه بر تسلط بر ابزار علمی به گونه‌ای تربیت شوند که بر ابزار تمرکز، تعقل، اعتماد به نفس و غیره نیز تسلط پیدا کنند.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالعه در یکی از کشورهای جهان در زمینه شکاف طبقاتی صورت گرفته بود، این مطالعه نشان داده بود زمانی که برای دو دسته حیوان شرایط متفاوتی فراهم می‌کنیم در صورتی که یکدیگر را نبینند، با مشکلی مواجه نخواهند شد اما زمانی که در یک محیط قرار گیرند، با مشکلاتی‌ مواجه می‌شوند. دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند در خانواده‌های متفاوتی تربیت شده و هر کدام نگاه متفاوتی دارند، ما باید این دانشجویان را با یک نگاه یکسان بنگریم.

وی‌افزود: دانشجو نباید احساس کند در دانشگاه محیط گفتمان وجود ندارد. ما باید پیش از مراجعه دانشجویان برای مشاوره به آن‌ها مراجعه کنیم یعنی پیش از بروز مشکل‌ باید با آنها ارتباط برقرار کنیم، در صورت ایجاد چنین شرایطی مشکلی ایجاد نخواهد شد.

داوودی بیان کرد: امیدوارم محیط‌های دانشجویی از لحاظ شرایط روحی و روانی با توجه به شرایط قشرهای مختلف در نظر گرفته شوند.

وی افزود: همه ما باید در راستای ایجاد محیطی سالم برای دانشجویان تلاش کنیم، امیدوارم در مجموعه وزارت بهداشت بتوانیم در حوزه سلامت روان جامعه به ویژه محیط‌های دانشگاهی به معاونت فرهنگی وزارت بهداشت تلاش کنیم.

انتهای پیام/

320 / 320 حسین داوودی وزارت بهداشت سند پایش سلامت‌روان بهداشت روان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت بهداشت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛به‌مناسبت هفتهٔ سلامت و به‌منظور تشویق متصدیان به رعایت مسایل بهداشتی، واحد بهداشت محیط مه ولات از سه نفر از متصدیانی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و بهداشتی محیط محل کسب خود تلاش بیشتری نموده و بیش‌ترین همکاری را با واحد بهداشت محیط داشته‌اند، با اهدای لوح، قدردانی کرد.

سرپرست شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت: نظارت، پایش و کنترل مستمر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و کنترل سلامت و نیز رعایت بهداشت مواد غذایی تضمین کنند سلامت مصرف کنندگان خواهد بود؛ لذا دستیابی به یک زندگی سالم تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائهٔ خدمات صحیح بهداشت محیط فراهم می‌شود.
جواد جوانی افزود: شاخص‌های بهداشتی این واحد‌های صنفی، رعایت بهداشت فردی، بهداشت فردی و ابزار کار و توجه به تذکرات ارائه شده و همکاری مناسب با بازرسین مرکز بهداشت بود و این واحد‌ها همهٔ موارد بهداشت محیطی را در واحد صنفی خود به دقت رعایت کردند و در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اخطار، شکایت تلفنی و حضوری و تماس با ۱۹۰ توسط مراجعین نداشتند.

دیگر خبرها

  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان