Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فخاری مدیر طرح تولید آجرهای ساختمانی‌ با استفاده از ضایعات سنگبری به خبرنگار مهر گفت: در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های نوین در تولید مصالح ساختمانی کشور مورد توجه قرار گرفته اما صنعت تولید آجر و سنگ در کشور ما همچنان درگیر معضلات زیست‌محیطی است.

وی با بیان اینکه تولید آجرهای رُسی مستلزم استفاده از خاک‌های مرغوب کشاورزی و زمین‌های کشاورزی است، افزود: کوره‌های پخت آجر چه به شکل سنتی و چه به شکل تونلی، عامل ایجاد حجم زیادی از گازهای سمی و گلخانه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر طرح تولید آجرهای ساختمانی‌ با استفاده از ضایعات سنگبری ادامه داد: همچنین تولید آجر در دمای بالا باعث انتشار گاز فلوئور می‌شود که میزان آلایندگی بالایی دارد.

فخاری با بیان اینکه صنعت تولید سنگ در کشور با محدودیت‌های ابزارآلات مواجه است، گفت: برای رفع این معضلات لازم است که اولویت‌هایی در کشور، مطرح یا تولید این مصالح با روش‌های نوین به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه ما در صدد آمدیم با استفاده از ضایعات کارخانجات سنگبری و حذف فرآیند فوق، آجرهای ساختمانی را با فناوری نانو به تولید برسانیم، اظهار داشت: با استفاده از این روش، مشکلات زیست‌محیطی کاهش پیدا می‌کند و فرآیند پخت در تولید آجر حذف می‌شود.

مدیر طرح تولید آجرهای ساختمانی‌ با استفاده از ضایعات سنگبری با تأکید بر اینکه در این طرح نوآورانه با استفاده از ضایعات و افزودنی‌های نانو، آجرهایی را با خواص اصلاح شده به تولید رساندیم، بیان کرد: افزایش استحکام کششی و مقاومت به ضربه جهت ایجاد استحکام بهتر در برابر زلزله، از ویژگی‌های این آجرهای ساختمانی محسوب می‌شود.

فخاری با تأکید بر اینکه مشکلات زیست‌محیطی در تولید این آجرها برطرف خواهد شد، گفت: آجر را طوری طراحی کردیم که امکان ساخت دیواری بدون نیاز به بندکشی داشته باشد و نیز نمای زیبایی به ساختمان بدهد؛ بدون آنکه از سایر سنگ‌ها برای زیباسازی ساختمان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مدل آب‌گریز آن، امکان ساخت دیواری با قابلیت شست‌وشو برای اماکن داخلی فراهم می‌آورد که این می‌تواند جایگزین سرامیک و سنگ در ساختمان‌ها باشد.

به گزارش مهر، این طرح در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در بخش نمونه‌های اولیه ارائه شد.

کد خبر 4745061 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: کوره های آجر پزی فناوری نانو اربعین 98 نوآوری فناوری فضایی فناوری نانو تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان جایزه نوبل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محمد جواد آذری جهرمی گوگل فضانوردان فیس بوک امنیت اطلاعات مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رولکس ؛ نسخه «چه کسی اهمیت می دهد» (+عکس)

عصر ایران - کولت (Colette)، یک بوتیک معروف فرانسوی بود که طی همکاری با مد پاریس (Mad Paris)، شرکتی متخصص در زمینه سفارشی سازی ساعت های لوکس، نسخه ای تولید محدود از ساعت مچی رولکس میلگاس را ارائه کرد.

این پروژه که به نام "نسخه چه کسی اهمیت می دهد" (Who Cares Edition) شناخته می شد، شامل یک ساعت مچی از جنس فولاد ضد زنگ می شد. ویژگی منحصر به فرد این نسخه تولید محدود صفحه ای سفید با نوشته آبی رنگ "چه کسی اهمیت می دهد، من دیگر دیر کردم" و مجموعه ای از اعداد به هم ریخته بود. از دیگر نکات قابل توجه درباره این ساعت استفاده از عقربه ثانیه شمار به شکل یک آذرخش بود.

ساعت مچی رولکس میلگاس در سال 1956 معرفی شد. این مدل نام خود را از واژه لاتین Mille به معنای هزار و Gauss، واحد میدان مغناطیسی وام گرفته است. این ساعت برای پاسخ به خواسته های جامعه علمی طراحی شده و می تواند در برابر میدان های مغناطیسی تا 1000 گاوس مقاومت کند. مقاومت باورنکردنی در برابر تداخلات مغناطیسی که از موتور ساعت محافظت می کند، نوآوری اصلی در این مدل است.

رولکس میلگاس با استفاده از فولاد ضد زندگ پولیش خورده 904ال ساخته می شود. این آلیاژ در برابر خراش و خوردگی بسیار مقاوم است.

تولید "نسخه چه کسی اهمیت می دهد" رولکس میلگاس توسط مد پاریس و کولت به پنج ساعت مچی محدود شد که در زمان عرضه برچسب قیمت 18200 دلاری را یدک می کشیدند.

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ام ‌بی اند اف ؛ 550 هزار دلار برای یکی از متفاوت ترین ساعت های جهان (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • رولکس ؛ نسخه «چه کسی اهمیت می دهد» (+عکس)
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات