Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@13:14:21 GMT

ظلم های تاریخی علیه زنان باید از بین برود

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۲۲۱۳

ظلم های تاریخی علیه زنان باید از بین برود

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ رحمانی فضلی، در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق داشتیم یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور برگزار شود، مهم ترین موضع این جلسه که مورد بحث و بررسی قرار گرفت در خصوص صیانت و حمایت از زنان در مقابل خشونت بود که لایحه تامین امنیت زنان در مقابل خشونت نام دارد که از سوی قوه قضاییه به دولت ارجاع داده شده ، امیدواریم تمامی دستگاه های اجرایی بررسی های لازم را انجام دهند و اطلاعات تکمیلی را در این خصوص ارائه دهند تا پس از اعمال اصلاحات تکمیل به مجلس ارسال گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: باید کاری کرد که هر نوع تبعیضی که به صورت خشونت ، آزار و اذیت انجام می شود با توجه ریشه‌های تاریخی و فرهنگی آن حل شود و تاکید بر این بود که ضمن جرم انگاری این موضوعات بر روی دو مسئله فرهنگ سازی و آموزش نیز کار شود تا در این لایحه لحاظ شود.

رحمانی فضلی با اشاره به دستور بعدی مطرح شده در جلسه امروز شورای اجتماعی گفت : مبحث بعدی توانمندسازی زنان است که خوشبختانه امروز مطرح شد، در حال حاضر ۳ میلیون نفر از زنان سرپرست خانوار هستند که ۷۱ درصد از این زنان همسران خود را از دست داده اند همچنین ۱۱ درصد از این زنان نیز به دلیل طلاق سرپرست خانواده شده اند، مابقی زنان ذکر شده در این آمار در زمره زنانی قرار می گیرند که تا به حال ازدواج نکرده اند، تمامی دستگاه های دولتی باید بسیج شوند تا اقدامات و برنامه هایی را انجام دهند که می تواند اوضاع زنان سرپرست خانوار بهبود بخشد که البته در این خصوص نیز تمامی دستگاهها نظرات خود را داده اند و لایحه آن نیز تهیه شده است که پس از جمع بندی های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

وزیر کشور در پایان گفت: مبحث بعدی در خصوص اطلاع رسانی فعالیت های شورای اجتماعی کشور است، یعنی مشارکت دستگاه های ذیربط باید این اقدامات را با مردم و متخصصان به اشتراک گذاشته بگذارند و در این خصوص نیز نظرات شورای اجتماعی کشور آگاه شوند.

خبرنگار: امجد عبدی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج دولت زنان وزارتخانه وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس

گروهی از دختران جوان در کانادا که در این مطالعه تحقیقاتی شرکت کرده‌اند، از تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی در زندگی‌شان گفته‌اند از جمله اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی توانایی آنان در ایجاد روابط را کاهش داده، خواب آنان را مختل کرده و همچنین سبب شده که حتی به خودکشی بیاندیشند.

در این مطالعه ۶۶ دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه «یورک» تورنتو به دو گروه تقسیم شدند. دسترسی گروه اول به مدت یک هفته به فیس‌بوک، تیک‌تاک، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قطع شد و گروه دیگر طبق روال معمول به این شبکه‌ها دسترسی داشتند.

پیش از آغاز مطالعه نیز با شرکت‌کنندگان هر دو گروه مصاحبه و سوالاتی مانند میزان تمرکز، اعتماد به نفس و نگرش نسبت به ظاهر فیزیکی از آنها پرسیده شد. مثلا اینکه چقدر از اندام خود راضی هستند؟ آیا دوست دارند مانند مدل‌های مجلات به نظر برسند؟ چقدر در روز شکل ظاهری بدن خود را با اینفولئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی مقایسه می‌کنند؟ نسبت به فرم بدن خود شرم دارند؟

به گفته «جنیفر میلز»، استاد روانشناسی که این پژوهش را سرپرستی می‌کرد، پاسخ‌ها شوکه کننده بود و از اثرات مخرب بزرگی خبر می‌داد که اغلب در تحقیقات روانشناسی نادیده گرفته می‌شوند.

حتی پس از اصلاحات آماری که تنوع طبیعی در نحوه تفکر افراد در مورد شکل بدن‌شان را در نظر گرفته بود، بین دو گروه مطالعه شده، تفاوت آشکاری وجود داشت. بدین ترتیب که اعتماد به نفس و نگرش نسبت به خود در گروهی که در یک هفته از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکرده بودند به میزان قابل توجهی بهتر بود.

میلز که بیش از دو دهه است در مورد نقش هدفمند رسانه‌های اجتماعی بر زنان و به خصوص تاثیر آن بر اختلالات زنان تحقیق کرده است، می‌گوید: این موضوعات پیش از فراگیر شدن اینترنت تا امروز که استفاده از شبکه‌های اجتماعی به طور چشمگیری اجتناب‌ناپذیر شده، وجود داشته است. البته در آن زمان، فقط می‌توانستید تعداد محدودی از دقایق یا ساعات خود را صرف خواندن مجلات مد و زیبایی کنید و این مجلات دست کم فقط یک بار در هفته منتشر می‌شدند، اما حالا هر لحظه در معرض خواندن و دیدن مطالب از این دست هستید.

این استاد روانشناسی همچنین معتقد است، پرهیز از مراجعه به شبکه‌های اجتماعی به تنهایی عاملِ تغییر در ارزش‌های روانشناختی در بین زنان جوان نخواهد شد بلکه پیامد‌های آن، منجر به تغییرات در سبک زندگی فرد می‌شود.

به گزارش دویچه وله، عدم استفاده از چنین شبکه‌هایی افراد را به ملاقات بیشتر حضوری با دوستان، خواب با کیفیت و بودن در هوای تازه و ورزش نیز سوق می‌دهد؛ فعالیت‌هایی که به اثبات برای سلامت جسم و روان نقش بسیار مهم و سودمندی ایفا می‌کنند.

هدف نهایی از این مطالعه این است که آگاهی مردم نسبت به خطرات ناشی از استفاده کنترل‌نشده از شبکه‌های اجتماعی افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • جلسه شورای اجتماعی کشور
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • آنروا: درگیری در غزه «جنگ علیه زنان» است
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • آنروا: جنگ در غزه همچنان علیه زنان است
  • آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است
  • حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی