Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار قاسم رضایی امروز در حاشیه بازدید از مرز مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چند روز  دیگر به اربعین حسینی باقی نمانده ولی جمعیت چشمگیری در حال تردد در مرزهای ایران و عراق هستند.

وی عنوان کرد: هماهنگی‌هایی که بین دستگاه های داخلی و بین دستگاه‌های خود عراق انجام شده بود، امروز ما شاهد هماهنگی بسیار بالایی بین این دو کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث روابط، تعامل و همچنین چگونگی تسهیل در تردد زوار آرامش بسیار خوبی بر مرز حاکم است.

رضایی تصریح کرد: از سوی زائرانی که از عتبات عالیات برمی گردند مسائل و  مشکلاتی در خصوص آبرسانی به زوار در خاک‌ عراق مطرح شده که امروز در این بازدید میدانی درحال هماهنگی هستیم تا تانکرهای آبرسان را راهی مسیر پیاده روی در زرباطیه عراق کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا  بیان داشت: مشکل دیگری که از صبح امروز با آن روبرو بودیم، در مرز زرباطیه باتوجه به حجم ازدحام‌ جمعیت در ورود به کشور شاهد ترافیک بودیم که با افزایش گیت های گذرنامه در کشور عراق مشکل برطرف شده است.

وی ادامه داد: دلیل این‌مشکل هم این بود که بیشتر برنامه‌ریزی های در این زمان برای خروج زوار از ایران بوده و کمتر برای ورود برنامه ریزی داشتیم اما این مشکل برطرف هم اکنون برطرف شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: کرایه خودروها در مرز زرباطیه تا داخل خاک عراق نابسامان گزارش شده که در حال ساماندهی آن هستیم.

کد خبر 4745157

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم رضایی مرزبانی ایلام اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین شهرکرد رادیو اربعین استانداری سمنان نیروی انتظامی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد

نماینده اقلیم کردستان عراق، سفر نیچروان بارزانی به ایران را مهم ارزیابی کرد و هماهنگی‌های امنیتی برای مبارزه با گروههای تروریستی را یکی از محورهای اصلی این سفر دانست. - اخبار بین الملل -

« ناظم دباغ» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به سفر «نیچروان بارزانی » رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران محور گفت‌وگوهای او با مقامات بلندپایه‌ ایران را اصلاح و تقویت روابط دوجانبه دانست و اظهار داشت: گسترش روابط اقتصادی بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان ، حل و فصل مشکلات موجود، تامین امنیت ایران و حکومت اقلیم کردستان عراق ، هماهنگی در روابط سیاسی و نقش تهران و اربیل در تامین امنیت ایران و عراق از جمله محورهای مذاکرات رئیس اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه وی با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در پاسخ به این پرسش «آیا درباره حضور گروه‌های تروریستی که امنیت ایران را به خطر می‌اندازد نیز در این سفر صحبت شد؟ » اظهار داشت: آن جزئیاتی که منظور شماست، مطرح نشد ولی هماهنگی در چارچوب هیئت شورای عالی امنیت عراقی به ریاست قاسم الاعرجی، رئیس شورای عالی امنیت ملی عراق انجام شد.در این هیئت وزیری از اقلیم کردستان عراق حضور دارد. این هیئت بر اجرایی شدن توافقات (امنیتی ) میان ایران و عراق نظارت دارد.

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران درباره تشکیل کمیته امنیتی میان تهران- بغداد و اربیل گفت: این کمیته امنیتی تشکیل شده و یک سری از مسائل ضروری را اجرایی کرده‌ است و توافقاتی که در این کمیته صورت گرفته، اقلیم کردستان عراق بدانها پایبند است.

وی در خصوص ارزیابی خود از سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران گفت: این سفر یکی  از سفرهای مهم و با ارزش نچیروان بارزانی به ایران بود که با هدف تقویت روابط دوجانبه صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه برکت مهران هزینه شد
  • دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دستور ویژه رئیس‌جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین