Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:25:51 GMT

رشد ۷۵ درصدی کمک به نیازمندان در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۲۸۶۶

رشد ۷۵ درصدی کمک به نیازمندان در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی از مساعدت بیش از 95 میلیارد تومانی مردم خیر استان به نیازمندان طی سال جاری خبرداد.

عزیز سهندی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: مردم استان در ۶ ماهه نخست امسال به منظور کمک به نیازمندان تحت حمایت بیش از ۹۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مساعدت کردند که میزان مشارکت مردم نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این میزان مشارکت در سرفصل‌هایی همچون صدقات، زکات، اکرام ایتام و محسنین، مناسبت‌های ملی و مذهبی نظیر جشن رمضان، عید قربان، احسان حسینی و جشن عاطفه‌ها بوده است.
سهندی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۴ هزار و ۴۶۰ خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد بوده که این میزان معادل ۹ درصد از کل خانوارهای آذربایجان‌غربی را شامل می‌شود تصریح کرد: این میزان خانوار تحت حمایت ، بیش از ۱۷۳ هزار نفر را شامل می‌شود که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری یک‌هزار و ۲۳۶ خانوار معادل ۲ هزار و ۵۳۳ نفر در استان جدیداً تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.
وی عنوان کرد: هم‌اکنون ۳۹ هزار و ۱۰۰ خانوار مددجو با سرپرستی مرد و ۴۵ هزار و ۳۶۰ خانوار مددجو در آذربایجان‌غربی با سرپرستی زن تحت حمایت این نهاد هستند.
سهندی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ هزار و ۶۶۴ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند ادامه داد: این تعداد یتیم و فرزند محسنین شامل 5 هزار و ۴۰۸ یتیم و 5 هزار و ۲۵۶ فرزند محسنین می‌شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۸۸۴ نفر جدیداً تحت عنوان حامی در کمیته امداد استان ثبت شده و با احتساب این افراد، ۲۳ هزار و ۲۴۰ خیر با اداره اکرام ایتام این نهاد همکاری مستمر دارند اظهار کرد: هم‌اکنون سرانه دریافتی هر یتیم ۳۵۷ هزار تومان و متوسط سرانه دریافتی هر فرزند محسنین ۱۴۵ هزار تومان است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی عنوان کرد: مردم استان می‌توانند در کنار پایگاه‌های کمیته امداد، از طریق شماره گیری کد دستوری #۸۸۷۷*، تلفن بانک ۹۶۸۸۷، سایت emdad.ir  و پرداخت از طریق خودپردازها، در فریضه خداپسندانه کمک به نیازمندان و مددجویان مساعدت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: از بین بردن فقر تحصیلی بین نسلی از مهم‌ترین گام‌های کمیته امداد در میان خانواده‌های نیازمند است که با پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه توفیق در این بخش به‌جز با کمک حامیان و خیران محقق نمی‌شود، خواستار توجه بیشتر خانواده‌های برخوردار به این بخش شد. 

وی افزود:حامیان ماهانه و در مناسبت‌های مختلف، کمک‌های خود را به‌صورت مستقیم به‌ حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز می‌کنند. 

وی با اشاره به این‌که معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند، افزود: معلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد ۰۲۳ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام، حمایت از کودکان معنوی خود را برعهده بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین