Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:47:22 GMT

خرید خارجی تجهیزات نیروگاهی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۳۲۱۰

خرید خارجی تجهیزات نیروگاهی ممنوع شد

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: به تمامی نیروگاه‌های کشور ابلاغ کرده ایم که هیچ نیروگاهی در تأمین تجهیزات مورد نیاز خود اجازه خرید از خارج از کشور را ندارد، مگر آنکه نیاز خود را به شرکت برق حرارتی اعلام کند و مجور بگیرد. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در مراسم رونمایی از دو طرح دانش بنیان در پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: بر اساس اسناد راهبردی وزارت نیرو در زمینه توسعه فناوری و داخلی سازی قطعات و تجهیزات در صنعت برق، توافق نامه ای بین شرکت تولید نیروی برق حرارتی و پژوهشگاه نیرو به امضا رسیده که بر اساس آن 17 سند همکاری مشترک امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت برق حرارتی با توجه به توانمندی های پژوهشگاه نیرو، این نهاد علمی را برای مدیریت پژوهش در صنعت برق حرارتی انتخاب کرد و در مجموع 17 سند امضا شده فی مابین، 50 پروژه اولویت دار استحصال و تدوین شد که هر کدام کمیته راهبردی و مدیریت پروژه دارند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی تصریح کرد: پروژه سامانه مدیریت بهره برداری، نگهداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی CM یکی از این 50 پروژه بوده که امروز با حضور وزیر نیرو رونمایی شد و این پروژه با همکاری شرکت های دانش بنیان و مدیریت پژوهشگاه نیرو به ثمر نشست.

وی ادامه داد: با احداث مرکزی در شرکت برق حرارتی و پیاده سازی این سامانه، مرکزی برای مدیریت یکپارچه نیروگاه‌های کشور ایجاد شده که می تواند در ارتقای سطح بهره برداری بهینه از واحدهای حرارتی موثر واقع شود.

طرزطلب همچنین به راه‌اندازی سامانه یکپارچه ای برای طرح‌های تحقیقاتی برق حرارتی اشاره کرد و گفت: فقط در 6 ماهه نخست امسال، 121 طرح تحقیقاتی در این سامانه ثبت شده که از این تعداد، 85 طرح تأیید شده و برای اجرایی شدن آنها 7 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: امروز در ساخت عمده پره های ثابت و متحرک توربین های گازی به خودکفایی در داخل کشور رسیده‌ایم و به تمامی نیروگاه‌های کشور ابلاغ کرده ایم که هیچ نیروگاهی در تأمین تجهیزات مورد نیاز خود اجازه خرید از خارج از کشور را ندارد، مگر آنکه نیاز خود را به شرکت برق حرارتی اعلام کند و مشابه آن در داخل کشور تولید نشود و با مجوز شرکت برق حرارتی، اقدام به خرید خارجی کند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: در 18 ماهه گذشته برای تأمین تجهیزات نیروگاهی 700 میلیارد توملان قرارداد داخلی با شرکت های ایرانی بسته شد که اگر می خواستیم این مقدار تجهیزات را از خارج از کشور تأمین کنیم، نیازمند 1100 میلیارد تومان هزینه بودیم.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط صنعت برق ایران شرکت تولید برق حرارتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت برق ایران شرکت تولید برق حرارتی صنعت برق ایران شرکت تولید برق حرارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت

تولید و اشتغال به 2 رکن اساسی سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشور تبدیل شده‌اند؛ دو رکنی که مستقیماً بر آبادانی کشور و رفاه حال هم‌وطنان تأثیرگذارند. به همین دلیل صنایع بالادستی، به‌خصوص صنعت فولاد، به‌عنوان مواد اولیه اصلی سایر صنایع موردتوجه ویژه قرار می‌گیرد. شرکت احیاء استیل فولاد بافت نیز، در همین راستا نقشی استراتژیک به‌منظور تقویت اقتصاد کشور بازی می‌کند.

در این مطلب قصد داریم شرکت احیا استیل فولاد بافت را به شما معرفی کنیم؛ پروژه‌ای که نویدبخش شکوفایی اقتصاد کشور است!

شرکت احیاء استیل فولاد بافت

فولاد بافت کرمان یکی از طرح‌های هشت‌گانه شرکت ملی فولاد ایران است که با سرمایه‌گذاری هلدینگ ماهان به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی گردشگری احداث شد. این پروژه سال 1396 در زمینی بالغ‌بر 612 هکتار در شهر بافت کرمان کار خود را آغاز کرد تا قدمی رو‌به‌جلو برای خودکفایی صنعتی و رفع وابستگی به محصولات استراتژیک باشد.

فاز نخست شرکت فولاد احیاء استیل بافت با احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت 800 هزار تن در سال 1397 به بهره‌برداری رسید. پروژه‌ی عظیم استیل بافت با تکمیل زنجیره فولاد کشور و تأمین پایدار محصولات موردنیاز صنایع داخلی، از همان بدو امر توانست نقش خود را در صنعت کشور به‌خوبی ایفا کند.

همچنین با ایجاد شغل پایدار برای صدها نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، در این منطقه محروم تحولی بزرگ ایجاد کرد. در ادامه قصد داریم آهن اسفنجی، عنوان محصول استراتژیک کارخانه استیل فولاد بافت را خدمت شما معرفی کنیم.

اهمیت تولید آهن اسفنجی در استیل فولاد بافت

آهن اسفنجی از تماس مستقیم گندله (ذرات اکسیدی آهن) با گازهای احیاکننده مونوکسیدکربن، هیدروژن و متان در دمای 750 تا 900 درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود. این محصول دارای عیار بالا (84 تا 95%) است و در انتهای فرایند تولید به‌شکل قطعه‌های کروی درمی‌آید.

در سال‌های اخیر بیش از 5% فولاد مصرفی در سطح جهان به‌صورت آهن اسفنجی بوده است و با توجه به خطرات زیست‌محیطی، پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی این میزان افزایش یابد.

در صنعت امروز از آهن اسفنجی به علت کیفیت، عیار، استحکام و مقاومت بالا به‌جای ضایعات و قراضه آهن در ریخته‌گری فولاد استفاده می‌شود.

کلام پایانی؛ بهره‌برداری از فاز دوم شرکت احیا استیل فولاد بافت

در این مطلب شرکت احیا استیل فولاد بافت را معرفی کردیم؛ شرکتی که با همکاری دولت و بخش خصوصی کار خود را آغاز کرده و توانسته بر پیشرفت صنعت داخلی و اشتغال‌زایی تأثیر مثبتی بگذارد. همین موفقیت هم باعث شد تا فاز دوم توسعه فولاد بافت نیز از سال 1399 در دست احداث قرار بگیرد.

فاز دوم شرکت احیا استیل فولاد بافت به ظرفیت 800 هزار تن با سرمایه‌گذاری 112 میلیون یورویی در اردیبهشت‌ماه افتتاح خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود افتتاح این واحد صنعتی، مسبب اشتغال بیش از 5500 نفر گردد.

دیگر خبرها

  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند