Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از طراحی نیروگاه ملی و ارائه‌ی طرح آن به وزیر نیرو تا پایان سال خبر داد و گفت: طی ۱۰ سال گذشته ضریب آمادگی نیروگاه‌ها از ۸۸ درصد به ۹۸ درصد رسیده است.

به گزارش ایسنا، همایون حائری در حاشیه آیین افتتاح فاز اول طراحی، توسعه و پیاده‌سازی سامانه مدیریت بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی و تاسیس و راه‌اندازی مرکز پایش وضعیت، عیب‌یابی و ارائه‌ی خدمات به ناوگان واحدهای نیروگاهی با بیان این‌که ضریب آمادگی نیروگاه‌ها طی ۱۰ سال گذشته از ۸۸ درصد به ۹۸ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: هر یک درصد افزایش ضریب آمادگی ۲۰۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی برای این صنعت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که دستاوردهای دانش تحریمی روز به روز با شدت بیشتری در حال انجام است، ادامه داد: صنعت برق در حال بومی‌سازی همه تکنولوژی‌های پیچیده است. سیستم HAS نیز یک برداشت خلاقانه از تئوری‌های مهندسی است که چگونه بتوان خروجی نیروگاه را با توجه به شرایط اقلیمی افزایش داد تا ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات ارزش افزوده را در سیستم داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از طراحی دیسپچینگ ملی با همکاری پژوهشگاه خبر داد و گفت: طرح نیروگاه ملی تا پایان سال به وزیر ارائه می‌شود. منظور از نیروگاه ملی این است که همه فعالیت‌هایی که در چند سال اخیر در این زمینه انجام شده است را جمع‌آوری کرده و برای ساخت به مپنا ابلاغ می‌کنیم.

‌تایید ۸۰ پروژه اولویت‌دار در ۶ ماه گذشته

در ادامه مراسم محسن طرزطلب  - مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی - از امضای ۱۷ سند راهبردی بین این شرکت و پژوهشگاه نیرو خبر داد و گفت: شرکت برق حرارتی پژوهشگاه نیرو را برای مدیریت پروژه‌ها انتخاب کرد و در نهایت ۱۷ سند مذکور به ۵۰ پروژه اولویت‌دار تبدیل شد که پروژه امروز یکی از همان پروژه‌های مذکور است.

وی درباره پروژه‌هایی که بین شرکت برق حرارتی و پژوهشگاه نیرو امضاء شده است، توضیح داد: طراحی و ساخت پایلوت پکیج پرتال تصفیه پساب روغنی، تدوین دستورالعمل‌ ارزیابی صلاحیت پیمانکاران تعمیرات اساسی نیروگاه‌های حرارتی، ارتقاء جزیی کمپرسور، توربین گازی برای تطبیق با شرایط محیطی و غیره از جمله پروژه‌های مشترک بین شرکت برق حرارتی و پژوهشگاه نیرو هستند.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی از حمایت این شرکت و شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی و راهبردی و مرکز فناوری و شکوفایی امضاء کرده‌ایم از شرکت‌های دانش بنیان حمایت خواهیم کرد.

طرزطلب با بیان این‌که در سال ۱۳۹۷، ۱۶۰ پروژه اولویت‌دار در سامانه سیب که با هدف معرفی پروژه‌ها تاسیس شده ثبت شده است، ادامه داد: از این میان ۷۵ پروژه به ارزش ۵.۴ میلیارد تومان پرداخت شده است. همچنین ۱۲۱ پروژه اولویت‌دار در شش ماه گذشته در این سامانه ثبت شده که ۸۰ پروژه به ارزش هفت میلیارد تومان تایید خواهد شد.

امکان خرید خارجی برای نیروگاه‌ها وجود ندارد

وی با تاکید بر این‌که امکان خرید خارجی برای نیروگاه‌ها وجود ندارد، توضیح داد: این موضوع را به همه نیروگاه‌ها اعلام کرده‌ایم، مگر این‌که برای این خرید از شرکت برق حرارتی اجازه بگیرند و چنانچه نیاز آنها در داخل ساخته نمی‌شود، می‌توانند این خرید را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی ادامه داد: در ۱۸ ماه گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد امضاء شده که بتوانیم ساخت داخل را انجام دهیم. این در حالی است که اگر قرار بود نیازها را از خارج تامین کنیم باید ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کردیم.

طرزطلب در پایان از آمادگی شرکت تولید برق حرارتی برای ساخت توربین‌های گاز کلاس F با همکاری مپنا و پژوهشگاه خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیروگاه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از پروژه بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات پروژه را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این پروژه را به بهره برداری برساند.

او با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود افزود که این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این پروژه شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت