Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخلاف آنچه در دوردست‌ترین مناطق مرزی شمال شرقی سوریه رخ می‌دهد اما آرامش بر دو منطقه "تل‌رفعت" و "منبج" حاکم است و به نظر می‌رسد که آنکارا این دو منطقه را از اشغال نیروهای خود مستثنا کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه الوطن سوریه در گزارشی درباره عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه کردها در شمال سوریه و احتمال مواجهه نیروهای آنکارا و ارتش سوریه نوشت: برخلاف آنچه در مرزهای شمال شرق اتفاق می‌افتد اما آرامش شکننده بر محیط شهر تل رفعت، تحت کنترل ارتش سوریه و محیط منبج، تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، کارشناسان نظامی معتقدند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به رغم درگیری‌ها در اطراف این دو شهر، حداقل فعلاً این دو منطقه را از تهاجم نیروهایش در شمال سوریه مستثنا کرده است تا بدین ترتیب فضا برای تحمیل "منطقه امن" از طریق تهاجم به مناطق نوار مرزی در منطقه شرق فرات فراهم شود.

این کارشناسان به الوطن گفتند: حمله ترکیه به خاک سوریه در شمال شرق این کشور و اتفاقات رخ داده حاکی از آن هستند که ارتش ترکیه و هم‌پیمانان آن از برخورد مستقیم با ارتش سوریه خودداری می‌کنند.

این کارشناسان در ادامه تأکید کردند، ارتش سوریه دو منطقه تل رفعت و منبج را که در خطوط تماس مناطق اشغال شده توسط ترکیه و شبه نظامیان تحت حمایت آن واقع شده‌اند را در راس اولویت‌های خود قرار داده و از آن چشم پوشی نمی‌کند. به عبارت دیگر، همچنان حفظ تل رفعت بازگرداندن منبج به دامان دولت، دغدغه‌ای برای ارتش سوریه است که وظیفه ملی و حق مقدس آن این نیروها را به بازپس‌گیری هر وجب از خاک سوریه وا می‌دارد.

از سوی دیگر، چند منبع محلی در منبج نیز در این باره اظهار کردند که ارتش سوریه تجهیزات نظامی بیشتری را به شهرک "العریمه" و خط مرزی میان منبج و شهر "الباب" در شمال غرب این کشور و محل استقرار ارتش ترکیه ارسال کرده است.

طبق گفته این منابع، این اقدام ارتش سوریه همزمان با گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در مناطق مرزی میان منبج و مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه و شبه نظامیان مورد حمایت آن در جبهه جنوب غربی منبج صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله ترکیه به شمال سوریه ارتش سوریه منبج تل رفعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

 سقوط چند فرود موشک که از لبنان به سوی شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه را در تاریکی فرو برد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با انتشار تصاویری اعلام کردند، حملات موشکی مستمری که علیه شهرک‌های شمال (فلسطین اشغالی) انجام می‌شود، باعث قطعی برق در کریات شمونه یکی از بزرگترین شهرک‌های این منطقه شده است.

همچنین برخی از رسانه‌ها با انتشار ویدیویی از برخی از شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی اعلام کردند، حزب الله باعث کوچاندن اسرائیلی‌ها از این منطقه شده و اکنون شمال (فلسطین اشغالی) به شهر اشباح تبدیل شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در یک توصیف جالب اعلام کرد، در 200 مین روز از جنگ 7 اکتبر، حزب الله 200 هزار اسرائیلی را در منطقه شمالی به درون پناهگاه‌ها فرستاد.

به گفته این رسانه عبری زبان عصر سه شنبه 3 فروند پهپاد وارد حریم شمال شدند و همین امر باعث شد تا آژیر خطر به صدا در آمده و شهرک نشینان به سوی پناهگاه‌ها بروند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای تاکید کرد، بعد از ظهر امروز سه شنبه حمله هوایی ترکیبی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر عکا انجام داده است.

براساس این بیانیه این عملیات با چند فروند پهپاد پوششی و شماری پهپاد انتحاری انجام گرفت و در آن مقر قرمانده تیپ گولانی و مقر واحد ایگور در شمال این شهر مورد حمله قرار گرفت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد این اولین تهاجم علیه عکا در سال 2024 محسوب می‌شود.

آخرین باری که آژیر خطر در شهر عکا به صدا در آمد دسامبر 2023 بود.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفت علاوه بر عکا آژیر خطر در شهر حیفا نیز به صدا در آمد.

روتر نت هم در خبری که ساعات پایان شامگاه سه شنبه منتشر شد اعلام کرد، بیش از 30 فروند موشک به سوی منطقه الجلیل الاعلی شلیک شده است که بر اثر آن بخش‌های وسیعی از شهرک کریات شمونه به طور کامل در خاموشی فرو رفته است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، ارتش اسرائیل برای جلوگیری از ادامه حملات مقاومت در جنوب لبنان اقدام به شلیک منور در آسمان منطقه مرزی با جنوب لبنان است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان