Web Analytics Made Easy - Statcounter

موکب مردمی انصارالعباس بروجرد از سال ۹۶ تشکیل شده و هر ساله در کربلای معلی پذیرای زائران سیدالشهداست. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، داوود روزبهانی 44 ساله، اهل شهرستان بروجرد و مسئول موکب انصارالعباس (ع) است؛ شغلش آزاد است اما از هر چه که داشته برای امام حسین(ع) مایه گذاشته؛ عشق به امام حسین(ع) را می‌توان در صدای او احساس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاصل این عشق و اخلاص و تواضع، موکبی است که تمام اعضای آن به معنی واقعی دلداده راه حسین‌(ع) هستند، خادمانی که وقتی متوجه شدند میزان کمک‌های مردمی به حد نصاب نرسیده، وام گرفتند تا کارهای موکب روی زمین نماند و خدمت‌گزاری به زائران به بهترین شکل ممکن انجام شود، حالا این خادمان تا سال آینده مشغول پرداخت اقساط خود هستند اما در عمق وجود خود راضی و خوشحال‌اند که شرمنده مسافرانی که از راه‌های دور و نزدیک میهمان امام حسین‌(ع) می‌شوند، نخواهند شد.

موکب تسنیم لرستان|‌پای ارادت بچه‌های مسجد جوادالائمه(ع) برای پذیرایی از زائران اربعین‌موکب تسنیم لرستان|‌تعمیر کیف و کفش توسط کفاش‌های روشن دل ‌‌در موکب جوانان بروجردموکب تسنیم لرستان|تکاپوی خدمت به زائران اربعین در موکب مساکین الزهرا(س) خرم‌آباد

خدمت رسانی موکب انصار العباس (ع) از سال 96

داوود روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: موکب مردمی انصارالعباس بروجرد در سال 96 تشکیل شد و هر ساله در کربلای معلی، پذیرای زائران سیدالشهداست؛ محل دقیق استقرار موکب در پل ظریبه، منطقه حی‌الموظفین، مدرسه جابر انصاری است که علاوه‌بر مدرسه، از ظرفیت مسجد هم برای پذیرایی از زائران استفاده می‌کنیم.

وی افزود: سال‌های گذشته که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کردیم جای خالی موکب‌ها و وجود یک مکان ثابت برای پذیرایی و استراحت زائران را احساس می‌کردیم، در نتیجه در رمضان 96 تصمیم گرفتیم با همکاری دوستان مخلص بسیجی و هیئتی، موکبی در کربلا راه‌اندازی کنیم که این اتفاق هم افتاد.

مسئول موکب انصارالعباس بروجرد با اشاره به فعالیت 70 خادم در این موکب، عنوان کرد: امسال سومین سال فعالیت موکب است و ما هر ساله به هزار و 500 زائر خدمت‌رسانی می‌کنیم که با توجه به افزایش تعداد زائران در سال جاری، پیش‌بینی می‌کنیم امسال 2 هزار نفر پذیرش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خدمات موکب انصارالعباس (ع) شامل پخت نان و تهیه غذا در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، اسکان زائران، ارائه خدمات درمانی توسط پزشک تیم، برپایی ایستگاه صلواتی و خدمات فرهنگی است همچنین حمام و سرویس بهداشتی هم برای زائران در نظر گرفته شده است.

استقبال عراقی‌ها از موکب‌داران ایرانی

روزبهانی ضمن ابراز رضایت از همکاری‌عراقی‌ها با موکب‌داران ایرانی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه عراقی‌ها همکاری کاملی با مجموعه ما دارند و از برپایی این موکب‌ها استقبال می‌کنند و بسیاری از کارهای ما در موکب به‌صورت مشارکتی انجام می‌شود.

مسئول موکب انصارالعباس بروجرد گفت: موکب‌ها میهمان‌‌نوازی و به‌طور کلی فرهنگ ایرانی را به زائرانی که از سراسر دنیا می‌آیند معرفی می‌کنند که این دستاورد مهمی است.

وی با بیان اینکه امسال شهرستان بروجرد شش موکب برای اربعین دارد، افزود: مشکل اصلی بسیاری از موکب‌ها حمل و نقل خادمان است که هزینه سنگینی دارد ولی چاره‌ای نیست و باید منتقل شوند که اگر دولت در این بخش بتواند ما را حمایت کند خیلی خوب است.

روزبهانی عنوان کرد:تمام تلاش ما این است که زائری بیاید با روی باز مورد استقبال بگیرد و بعد هم با رضایت خاطر برود، خدا کند روزی برسد که هر زائر اربعین یک جای خوب داشته باشد.

موکب انصار العباس (ع) بروجرد  در کربلای معلی و در منطقه حی الموضفین، مدرسه جابر انصاری مستقر شده است.

انتهای پیام/ ش

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی

خادمیاران رضوی فولاد کلایی بخش رودبست شهرستان بابلسر از امروز در سالروز شهادت امام جعفر صادق به مدت ۴روز در چایخانه صحن مطهر امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی شروع به فعالیت و خدمت‌رسانی به زائرین کردند. - اخبار استانها -

‌شجاع ولی تبار مسئول کانون خادمیاران رضوی بابلسر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت‌: این چایخانه با حضور 60 نفر از خادمیاران افتخاری این شهرستان از تاریخ 15 الی 19 اردیبهشت ماه سال جاری از 6 صبح تا ظهر با پذیرایی چای‌، دمنوش‌، بیسکو‌یت و توزیع عدسی گرم همراه با اهدا بسته های فرهنگی در قالب میان وعده به زائران و مجاوران فعالیت خواهند کرد.

‌وی گفت: هدف از انجام این خدمت تکریم و ارائه خدمت به زائران و مجاوران توسط جوانان و افراد انقلابی و جهادی بود تا بتوانیم پذیرایی شایسته از مهمانان امام رضا (ع) داشته باشیم.

ولی تبار تصریح ‌کرد: اجرای برنامه فرهنگی و مداحی در وصف امام رئوف و سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و زمزمه نوای رضا رضا و شفای بیماران و دعا برای تعجیل در ظهور آقا امام زمان از جمله برنامه های شاخص این چایخانه در روز اول فعالیت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  برای خدمت به زائران مبلغ 200میلیون تومان هزینه شد اظهار کرد : روزانه 5 هزار چای به زائران و مجاوران این حرم‌مطهر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها