Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همت محمدی سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد: بر اساس آمار فروش بلیت، همزمان با ۲۰ مهرماه یاد روز حافظ شیرازی ۱۰ هزار علاقمند از آرامگاه این شاعر بلند آوازه بازدید کردند که از این تعداد ۷۸۵ نفر علاقمند خارجی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: همچنین در بعد از ظهر ۲۰ مهر، مراسم شب شعر با حضور جمعی از حافظ پژوهان، ادبا و شعرا، اساتید دانشگاه در آرامگاه حافظ توسط انجمن دوستداران حافظ و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی فارس برگزار شد که با استقبال گسترده بازدید کنندگان همراه بود.

محمدی اضافه کرد: در مراسم دیشب، کودکان و نوجوان نیز به طور متناوب غزل‌های خواجه اهل راز را برای حضار خواندند.

او تصریح کرد: از دیوان حافظ به خط میرزا محمود ادیب مصطفوی که به تازگی از سوی انتشارات ادیب مصطفوی چاپ شده و یک تابلوی نفیس از آرامگاه حافظ اهدایی از سوی یک هنرمند خراسانی نیز رونمایی شد.

سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: همزمان با برگزاری این مراسم، کارگاه زنده تولیدات ۲۰ هنرمند و پیشکسوت صنایع دستی در رشته‌های خاتم، گره چینی، منبت، جوک کاری، کاشی هفت رنگ برگزار و تعداد ۲۵ نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه هنر شیراز نیز با برگزاری ورک شاپ هنری (تایپو گرافی) اقدام به خلق آثار هنری کردند.

انتهای پیام/چ

بازدید از آرامگاه حافظ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 در هر نقشه تاریخی که بنگرید، نام خلیج فارس به زبان‌های مختلف بر آن نقش بسته است. در این ویدیو شماری از نقشه‌های تاریخی مرور شده که تاریخ کهن این نام و حاکمیت تاریخی ایران بر این آبها را یادآور می‌شود.

دیگر خبرها

  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید