Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:04:23 GMT

کابل مخابراتی ۲۴۰ روستای همدان در معرض سرقت است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۵۰۲۳

کابل مخابراتی ۲۴۰ روستای همدان در معرض سرقت است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه حذف قبوض کاغذی از ابتدای مهرماه آغاز شده است، گفت: حذف قبض کاغذی پیش نیاز دولت الکترونیک است.

به‌گزارش ایسنا، محمدمهدی گرزین یکشنبه ۲۱ مهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شرکت مخابرات در استفاده از کاغذ در فرآیندها هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌شد، اظهار کرد: با حذف قبوض کاغذی از شرکت تمام فرآیندهای کاغذی حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ پرینتر از این شرکت جمع آوری شده است، یادآور شد: تمام مراکز امور مشترکین استان را جمع آوری خواهیم کرد البته در شهرستانها یک مرکز متمرکز برای پاسخگویی به مشترکین تشکیل داده شده است که در قبال مسائل قضایی خدمات ارائه دهد.

گرزین با بیان اینکه امور مشترکین مخابرات برون سپاری شده است، تصریح کرد: برای اینکه دفاتر سطح استان توانمند شوند تمامی فعالیت ها را به دفاتر خدماتی واگذار کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان عنوان کرد: حذف قبوض کاغذی از یکم مهر امسال در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفت اما در روستاها این طرح از ابتدای سال شروع شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه هدف مخابرات این است که خدمات خود را به صورت غرحضوری ارائه دهد، خاطرنشان کرد: اگر ۸۰ درصد مشتریان از سامانه استفاده کنند می‌توانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم.

اتمام طرح یکپارچه کردن شبکه همراه اول تا ۲ هفته آینده

گرزین با اشاره به یکپارچه کردن شبکه همراه اول در سطح استان همدان، اظهار کرد: در استان همدان دارای شبکه دوگانه‌ای بودیم و این موضوع باعث ایجاد مشکل در پوشش می‌شد اما با یکپارچه شدن شبکه ۲۲۵ سایت با سایت‌های همراه اول جایگزین شدند تا پوشش بهتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر این طرح در تمام شهرستانهای استان همدان انجام شده است و ظرف ۲ هفته آینده این پروژه به اتمام خواهد رسید و یک شبکه یکنواخت در سطح استان خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با اشاره به اینکه یکی از معضلات موجود در استان دسترسی روستائیان به ۴G است، خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات استان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بستر FTTH در شهرستان همدان ایجاد شده است، یادآور شد: ارائه سرویس بربستر فیبر نوری(FTTH) برای ارائه سرویس با کیفیت بهتر درحال اجراست که بستر آن در شهرستان همدان ایجاد شده است.

گرزین با اشاره به پروژه سورینو(تبدیل ADSL به VDSL) برای مشتریان سرعت بالا، ادامه داد: این سرویس بدون هزینه برای مشتریان سرعت بالا فعال می‌شود که تا کنون ۴۰۰ مشترک را در استان همدان تبدیل وضعیت کرده‌ایم.

وی افزود: قیمت سرویس سورینو تغییری نکرده است و فقط تغییر بستر صورت می‌گیرد که به مشتریانی که بالای ۵۰ هزار تومان درآمد دارند، پیشنهاد می‌دهیم به سمت این سرویس بروند.

عمر شبکه‌های مسی بیش از ۱۰ سال است

وی با بیان اینکه عمر شبکه‌های مسی بیش از ۱۰ سال است، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که مردم به سمت بسترهای جدید بروند البته نظام مهندسی باید پای کار بیاید و زیرساختهای فیبرنوری در ساختمانها دیده شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با اشاره به اینکه درآمد شرکت مخابرات ۱۵ میلیارد تومان است، یادآور شد: شرکت مخابرات زیان‌ده است به‌طوریکه ماهانه ۵ میلیارد تومان درآمد شرکت مخابرات از خطوط تلفن و اینترنت است و بیش از ۵ میلیارد تومان حقوق پرسنل مخابرات است.

گرزین میزان مطالبات شرکت مخابرات استان همدان از مشترکین را ۱۵ میلیارد تومان دانست و افزود: درصد بالایی از مطالبات مخابرات مربوط به سازمانهای دولتی است و درصدی از اپراتورهاست.

وی با بیان اینکه اگر مشترکین قبوض خود را از طریق سامانه ۲۰۰۰ پرداخت کنند هزینه‌ای نخواهد داشت، درباره دریافت هزینه از سوی دفاتر خدماتی، عنوان کرد: انتظار داریم دفاتر خدماتی به سمت مشتری مداری رفته و براساس تعرفه کار کنند تا علاوه بر افزایش درآمد خود، باعث رضایتمندی مردم شوند.

گرزین با تأکید بر اینکه در ارائه پهنای باند به مشتریان محدودیتی نداریم، تصریح کرد: بستر ارتباطی سازمانهای دولتی و مراکز تجاری فیبر نوری است و از تمام اداراتی که مشکل بودجه‌ای دارند، می‌خواهیم از پهنای باند خود کم نکنند ما با آنها تعامل خواهیم کرد چرا که نمی‌خواهیم زیرساخت‌های موجود از بین برود.

قطع ۷۱ هزار تلفن بدهکار در همدان

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با اشاره به قطع ۷۱ هزار تلفن بدهکار در همدان، خاطرنشان کرد: برای مشترکین بدهکار پیامک ارسال شده بود البته قبول داریم به تعدادی از مشترکین پیامک قطعی ارسال نشده است چرا که ۵ تا ۱۰ درصد مشترکین برای ثبت موبایل اقدام نکرده‌اند.

گرزین با بیان اینکه قطعی‌ها مربوط به مشترکینی بوده است که بدهکاران دوره قبل بوده‌اند، تصریح کرد: در تمام دوره‌ها قطعی تلفن وجود داشته حتی زمانیکه قبض کاغذی توزیع می‌شد اما از زمانیکه قرار شد قبض صادر نشود در تمام هفته‌نامه‌ها و روزنامه‌ها اعلام شده است.

وی با تأکید بر اینکه حذف قبوض کاغذی کاری است که تازه آغاز شده و معضلاتی هم دارد، عنوان کرد: ۹۵ هزار تلفن در دوره مرداد قطع شده بود اما قطعی‌های اخیر مربوط به مشتریانی بوده که در تیر و مرداد بدهکار بودند.

وی درباره سرقت کابل‌های مخابرات در برخی از شهرستانها، یادآور شد: در استان همدان ۲۴۰ روستا کابل هوایی دارند که در معرض سرقت است بنابراین به دنبال تغییر تکنولوژی هستیم و در بیش از ۱۰۰ روستا برنامه داریم به فیبر نوری تبدیل شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه ۸۰ هزار مشترک ADSL در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک همراه اول و ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان همدان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مخابرات همراه اول قبض تلفن ثابت حذف قبوض کاغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در مخابرات طزرجان

دریافت 3 MB کد خبر 6087662

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • سیل در مخابرات طزرجان
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۳۰ فقره سرقت
  • سرقت بیش از ۸۰ کیلومتر کابل برق در سراوان
  • چشم نوازی شکوفه‌های درختان گلابی در باغ‌های روستای تکه + فیلم