Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@14:15:05 GMT

صادرات چمدانی شیرینی به کانادا

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۵۴۸۲

صادرات چمدانی شیرینی به کانادا

رویداد۲۴ علی بهره‌مند با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های قنادان ایران، از ۲۳ تا ۲۶ مهر ماه و استقبال قنادان تهران و کشور از این نمایشگاه اظهار کرد: در استان تهران بالغ بر ۳۰۰۰ واحد صنفی قنادی و در سراسر کشور بیش از ۳۵۰۰۰ قنادی دارای مجوز وجود دارند که بر اساس برآورد‌های موجود، بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این بخش مشغول فعالیتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای صادرات شیرینی ایران به ۱۵ کشور همسایه

رئیس اتحادیه قنادان افزود: با توجه به فعالیت این تعداد در صنف قنادی و توانمندی‌های بالای آن‌ها، این نمایشگاه برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود و علی‌رغم آنکه تمامی شرکت‌کنندگان ایرانی هستند، ولی از مسئولان کشور‌های همسایه و منطقه دعوت به عمل آمده تا به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه حاضر شوند و در جریان توانمندی‌های ایران در این صنعت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اشتراکات ذائقه بسیاری از مردم کشور‌های همسایه، از اتاق‌های بازرگانی ۱۵ کشور همسایه دعوت به عمل آمده تا بتوانیم با معرفی توانمندی‌های خود در این بخش، جایگاه مناسبی در بازار ۴۰۰ میلیونی این کشور‌ها پیدا کنیم و امیدواریم در جریان برگزاری این نمایشگاه، خوشه‌های صادراتی شکل بگیرد.

به گفته بهره‌مند، امسال میزان شرکت کنندگان در دومین نمایشگاه توانمندی‌های قنادان ایران، ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

صادرات چمدانی شیرینی از ایران به کانادا

رئیس اتحادیه قنادان تهران در پاسخ به سوالی درباره شائبه ممنوع بودن صادرات محصولات قنادی و شیرینی با توجه به مواداولیه مشمول یارانه‌های دولتی گفت: با توجه به اینکه محصولات قنادی و شیرینی‌ها جزو اقلام لوکس محسوب می‌شوند مدت‌ها است که هیچ یارانه‌ای به مواد اولیه قنادی تخصیص داده نشده است و هیچ سوبسیدی به صنف قنادان داده نمی‌شود؛ لذا هیچ ممنوعیت صادراتی برای صادرات شیرینی و محصولات قنادی کشور وجود ندارد.

رئیس اتحادیه قنادان ادامه داد: البته علی‌رغم این موضوع، صادرات شیرینی در کشورمان در حجم قابل توجهی نیست و در حجم‌های کم و اصطلاحاً به صورت چمدانی به برخی کشور‌های اروپایی و کانادا انجام می‌شود.

از قنادی‌های لاکچری تهران تا قنادی‌های اینستاگرامی

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص فعالیت قنادی‌های لاکچری و فروش شیرینی‌های خاص با قیمت‌های بسیار بالا گفت: در برخی از شیرینی‌ها با توجه به نوع آن‌ها، از متریال خاص، مغز‌ها و شکلات‌های بسیار مرغوب استفاده می‌شود و طبیعی است که با توجه به هزینه تمام شده بالای این شیرینی‌ها، قیمت آن‌ها نیز بالا باشد، ولی این به معنای عدم نظارت ما با این قبیل شیرینی‌ها نیست.

بهره‌مند با گلایه از برخی صفحات اینستاگرامی که اقدام به فروش انواع شیرینی می‌کنند گفت: ما نسبت به فعالیت این افراد در شبکه‌های مجازی معترضیم و البته این اعتراض ما به دلیل فروش آن‌ها در شبکه‌های مجازی نیست بلکه این اعتراض به دلیل است آن که اولاً این افراد بدون مجوز‌های بهداشتی اقدام به طبخ و فروش شیرینی می‌کنند و در ثانی این محصولات را با قیمت‌های هنگفت به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد این صفحات در دست ندارد گفت: بر همین اساس شکایت‌هایی را از این افراد به کمیسیون‌های بهداشتی و کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کرده‌ایم.

وقتی قیمت کارتنِ شیرینی از خودِ شیرینی بالاتر می‌رود

وی در ادامه با اشاره به موضوع گران شدن قیمت مقوا و کارتن‌های شیرینی گفت: به دنبال اتفاقاتی که در بازار کاغذ افتاد و در پی گرانی کاغذ، همکاران ما نیز با گرانی قیمت مقوا مواجه شدند و این در حالی بود که در یک بازه زمانی، قیمت مقوا کیلویی ۲۶ هزار تومان شده بود و قیمت هر کیلو شیرینی ۲۰ هزار تومان بود که البته در حال حاضر این موضوع تا اندازه‌ای متعادل شده است.

بهره‌مند خاطرنشان کرد: بر همین اساس با مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مقرر شد تا قیمت فروش شیرینی، با احتساب وزن کارتن محاسبه شود.

منبع: تسنیم برچسب ها: رویداد24 ، صادرات شیرینی ، صادرات چمدانی شیرینی به کانادا ، قنادی لاکچری ، کارتن شیرینی ، گرانی مقوای شیرینی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 صادرات شیرینی کارتن شیرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه‌های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی‌توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ‌های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می‌شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشور‌های منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می‌توان به بازار‌های هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی‌ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ‌ها خوابانده می‌شود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا