Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور اعلام کرد: سرنخ‌های عامل حمله موشکی به نفتکش ایرانی را داریم که برای نخست وزیر پاکستان بیان و اعلام کردیم تحقیقات‌مان تا رسیدن به نتیجه نهایی و روشن شدن مسئله ادامه دارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری مشترک با نخست وزیر پاکستان افزود: ما با آقای نخست وزیر نگرانی خود را درباره حوادث مربوط به نفتکش‌ها به ویژه حادثه مرتبط با نفتکش ایرانی در دریای سرخ در روز جمعه بیان کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای عالی امنیت ملی هشدار داد: این که کشوری فکر کند می‌تواند در منطقه ناامنی ایجاد کند و پاسخ دریافت نکند اشتباهی محض خواهد بود.

 روحانی افزود: نخست وزیر پاکستان نیز درباره امنیت منطقه حساس خلیج فارس نکاتی مطرح کرد که ما آن را تأیید می‌کنیم او بر این نکته تأکید کرد که کلید حل و فصل جنگ یمن و پایان یافتن آن، آتش بس فوری و کمک به مردم این کشور است و این می‌تواند آغاز بسیار خوبی باشد.

رئیس جمهور گفت: ایران و پاکستان بر این نکته تأکید دارند که مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفت‌وگو میان کشورها مسائل کنونی را به حل و فصل نهایی رساند.

وی افزود: همچنین در مذاکرات امروز، خطرات رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه را توضیح دادیم و به نخست وزیر پاکستان تأکید کردیم که هر گونه حسن نیت و کلام شایسته، پاسخ شایسته خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: در گفت‌وگوهای مشترک با نخست وزیر پاکستان بر مساله تحکیم صلح و ثبات کامل در منطقه با عملکرد مشترک دو کشور تأکید شد.

روحانی در نشست خبری مشترک با نخست وزیر پاکستان در تهران، ‏ افزود: درخصوص مسأله تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بحث و گفت‌وگو صورت گرفت و محورهای گفت‌وگوها هم بر این موضوع بود که تحریم‌های آمریکا یک تروریسم اقتصادی است. 

رئیس جمهور گفت: اینکه آمریکا چگونه دوباره به برجام برگردد و روال سابق را در پیش گیرد و نیز اینکه این توافق مهم چگونه عملیاتی و اجرایی شود، با نخست وزیر پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روحانی افزود: ما تاکید کردیم که آمریکا برای حل مساله باید به برجام بازگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد، کنارگذاشتن تحریم‌ها نکته اساسی و کلیدی ما بود.

رئیس جمهور در ادامه با تشکر از نخست وزیر پاکستان به علت سفر به ایران، گفت: مباحث مورد گفت‌وگو بسیار مهم و راهبردی برای منطقه و روابط جهانی بود، من به آقای عمران خان نخست وزیر پاکستان گفتم که حسن نیت وی برای مسایل منطقه‌ای حائز اهمیت است، لذا ما با چهره گشاده از تلاش‌های پاکستان برای همکاری‌های منطقه‌ای استقبال می‌کنیم تا در نهایت صلح و ثبات کامل به منطقه حساس ما برگردد.

  روحانی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با سفر نخست وزیر کشور دوست و همسایه پاکستان به ایران خیر و منفعت برای هر دو کشور رقم بخورد.

رئیس جمهور گفت : ایران و پاکستان دو کشور همسایه و دوست و دارای روابط عمیق و راهبردی هستند و تاکید ما در این دیدار بر ادامه این روابط راهبردی بود.

روحانی در نشست خبری مشترک با آقای عمران خان اظهار داشت: روابط دو جانبه و گسترش روابط میان دو کشور یکی از محورهای گفت‌وگو با نخست وزیر پاکستان بود.

رئیس جمهور گفت: همچنین مسائل امنیت مرزها بین دو کشور و فعال شدن بازارچه‌های مرزی بین دو کشور مورد بحث و تاکید دو طرف قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین درباره منطقه گفت‌وگو کردیم از جمله منطقه خاورمیانه به خصوص خلیج فارس و دریای عمان که منطقه بسیار حساسی برای جهان و برای منطقه ماست. درباره ثبات و صلح در این منطقه نیز بحث و گفت‌وگو کردیم.

عمران خان: روابط ایران و پاکستان عمیق و دیرینه است

نخست وزیر پاکستان روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را عمیق و دیرینه خواند و گفت: ما هیچ گاه کمک‌های ایران به پاکستان و همچنین حمایت از مردم کشمیر را فراموش نمی‌کنیم.

عمران خان در نشست مشترک خبری با آقای روحانی افزود: ۸ میلیون نفر از مردم کشمیر طی دو ماه در محاصره کامل بودند و از اینکه ایرانیان از مردم کشمیر حمایت کردند قدردانیم.

وی گفت: دلیل اصلی سفر من به ایران این است که نمی‌خواهیم درگیری جدیدی در منطقه بوجود بیاید به ویژه اینکه ما خودمان ۱۵ سال درگیر بودیم و ۷۰ هزار نفر را هم در درگیری با تروریسم از دست دادیم.

عمران خان ادامه داد: ایران همسایه ماست و در مواقع مهم به ما کمک کرده است و عربستان هم دوست ماست و به ما کمک کرده است و نمی‌خواهیم بین ایران و عربستان درگیری رخ دهد بلکه معتقدیم باید با مذاکره مشکلات حل شود و به جنگ منتهی نشود.

وی تاکید کرد: اختلاف و درگیری باعث افزایش قیمت نفت و در نهایت گسترش فقر در منطقه و قربانی شدن انسان‌ها می‌شود.

  انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عمران خان حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران و عراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه، عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملاً در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده‌اند نتوانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ، تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را به عنوان یک اولویت دنبال می‌کند.سلمان الغریری وزیر تجارت عراق با اشاره به وجود کالاها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالاهای ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: به عنوان وزیر تجارت عراق و رییس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

کد خبر 6098217 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق