Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رهسپار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانواده خیر زنده یاد ابریشمچیان به منظور ایجاد بستری مناسب برای شناسایی، حمایت و تشویق نخبگان پژوهشی و دانشجویان برتر دانشگاه گیلان و هدایت این استعدادهای درخشان به سمت اولویت های راهبردی کشور نسبت به برگزاری جشنواره دانشجویی پویایی و خلاقیت علمی - پژوهشی با عنوان جایزه ابریشمچیان اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه گیلان برای شرکت در این جشنواره دعوت می شوند، افزود: سوابق تحصیلی درخشان نسبت به هم دوره‌ ای‌ های خود، تولید علم و دانش، داشتن مقام و رتبه علمی ملی یا بین‌ المللی ، ارائه خدمات علمی به جامعه و موفقیت برجسته علمی، هنری و غیره از ویژگی های دانشجویان علاقمند برای شرکت در این جشنواره است.

رئیس دانشگاه گیلان بیان داشت: دانشجویان علاقمند برای شرکت در این جشنواره تا بیست و چهارم ماه جاری فرصت دارند تا مستندات خود را از طریق ایمیل به نشانی  bonyad.k.g@guilan.ac.ir ارسال کنند و یا به دفاتر روسای دانشکده های خود تحویل دهند.

وی با بیان این که جایزه‌ ها در مراسمی در سیزدهم آبان ماه سال جاری به برگزیده ها، اهدا می‌ شود، خاطر نشان کرد: به برگزیدگان در دوره کارشناسی ۴۰ میلیون ریال (۲ نفر)، کارشناسی ارشد ۶۰  میلیون ریال (۲ نفر) و دکتری ۱۰۰ میلیون ریال (۲ نفر) اهدا می شود.

میرجعفر ابریشم چیان متولد سال ۱۳۰۹ در محله سوخته تکیه رشت بود و تا مقطع دکترای شیمی و داروسازی تحصیل کرد و در سال ۱۳۳۶ به عضویت اتاق بازرگانی تهران درآمد؛ علاوه بر این در عرصه نمایندگی انحصاری شرکت های داروسازی دنیا و واردات مواد شیمیایی و دارویی همکاری های گسترده ای با کشورهای امریکا ، آلمان  داشت. 

دکتر ابریشم چیان علاوه بر این، کتابخانه شخصی خود با افزون بر هفت هزار جلد کتاب در زمینه هایی چون جامعه شناسی ، پزشکی ، ادبیات شرق و غرب ، دیوان شعرا و نویسندگان،‌ عرفان ، سیاست  را به دانشکده علوم انسانی و حقوق دانشگاه گیلان اهدا کرد . 

این نیکوکار گیلانی با هزینه مالی خود در کار تکمیل دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان، تالار، کلاس های آموزشی، بخش اداری، کتابخانه، آزمایشگاه و ... به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع مشارکت داشت .

پیکر سید علی ابریشم چیان فرزند مرحوم میرجعفر ابریشم چیان نیز در دانشگاه گیلان دفن است، وی  اسفند سال 1396 درگذشت.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است، دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است

دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

۷۲۸۶ /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در اردیبهشت سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط بنیاد البرز به ۶۲ نفر اهدا می‌شود.

حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در توضیح جایزه البرز ملقب به نوبل ایرانی گفت:  بنیاد فرهنگی البرز یک بنیاد مقوفه‌ای است که بیش از ۶۰ سال پیش توسط زنده یاد حسین علی البرز تاسیس شده که با وقف همه‌ی اموالش به این بنیاد پایه‌گذار قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است در طول بیش از ۶ دهه که از عمر این جایزه می‌گذرد بیش از ۶ هزار نفر از برترین‌های علمی کشور را شناسایی و مورد حمایت خود قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: ماموریت این بنیاد اهدای جایزه البرز است که همه ساله به نخبگان علمی کشور شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، مخترعان و فناوران کشور اهدا می‌شود و سالانه در دو مراسم همایش ملی نخبگالتی و همایش ملی دانش آموزی اهدا شده که در اردیبهشت هر سال به منتخبان داده می‌شود. در مراسم سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط این بنیاد موقوفه به ۶۲ نفر اهدا می‎شود و همین اتفاق را در آبان ماه سال جاری برای دانش آموزان برتر در دستور کار داریم.

وی با ذکر حوزه‌های تحت حمایت جایزه البزر ادامه داد: در بخش همایش ملی نخبگانی جایزه البرز که به نوبل ایرانی معروف است؛ به نخبگان در حوزه‌های علوم پزشکی، علوم فنی و مهندسی، علم انسانی و علوم پایه اهدا می‌شود. 

گفتنی است دلیل نامگذاری جایزه البرز به نوبل ایرانی به دلیل تعدد حوزه‌های تحت پوشش این جایزه است.

ارشدی با اشاره به نحوه امتیاز آوری متقاضیان این جایزه گفت: فراخوان جایزه البرز هر ساله توسط بنیاد البزر در سایت منتشر می‌شود و دانشجویان با مراجعه به سایت می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین  شیوه‌ نامه دانشجویان در آن پایگاه منتشر می‌شود. علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی که به عنوان سرفصل‌ انتخاب شده، معدل دانشجویان، آثار تالیفی، المپیاد‌ها و گواهی‌های علمی از جمله شاخه‌های امتیاز آوری است که درج می‌شود و توسط هیات انتخاب جایزه البرز که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تهران است بررسی شده و نفرات برتر موفق به کسب این جایزه می‌شود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد