Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@06:21:14 GMT

آبگرمکن خورشیدی ناجی جان جنگل ها شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۶۷۶۷

آبگرمکن خورشیدی ناجی جان جنگل ها شده است

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهدی آرمیون رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به این که اجرای طرح آبگرمکن های خورشیدی در استان از سال 94 و در یک روستا به عنوان پایلوت انجام شد گفت: با دریافت بازخوردهای مثبت از اجرای این طرح اکنون سالانه و به صورت منظم این طرح در روستاهای استان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روستاهایی که در حاشیه جنگل ها مستقر هستند و راه های دسترسی به این آبادی ها صعب العبور است و همچنین از نعمت گاز و سوخت بی بهره هستند در اولویت اجرای این طرح می باشند.

آرمیون با اشاره به این که هزینه خرید، حمل، نصب و راه اندازی این دستگاه ها به عهده اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری می باشد گفت: روستائیان فقط هزینه لوله کشی از آبگرمکن به آشپزخانه و حمام را پرداخت می کنند.

او همچنین ادامه داد: پیش از اجرای این طرح اکثر خانواده هایی که در این روستاها ساکن هستند برای استفاده از آب گرم به ناچار از درختان جنگلی استفاده می کردند که این امر باعث از بین رفتن جنگل های منطقه می شد.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: با راه اندازی آبگرمکن خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل ها، درختان نفس راحتی می کشند و اهالی نیز دیگر برای تهیه هیزم و چوب به زحمت و مشقت نمی افتند.

آرمیون با بیان این که این طرح در 12 روستا اجرا شده است گفت: تا کنون 294 آبگرمکن در این روستاها نصب شده است.

او با اشاره به این که یکی از اهداف این اداره کل حفاظت و حمایت از عرصه های طبیعی است ، نصب آبگرمکن های خورشیدی را نیز یکی از گام های موثر برای رسین به این هدف برشمرد.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین گفت: طی سال جاری نیز از محل صندوق توسعه ملی آبگرمکن های خورشیدی تهیه و در روستاهای شناسایی شده نصب و راه اندازی خواهد شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان حفاظت و حمایت آبگرمکن خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگران سریال «هشت پا» مشخص شدند

تصویربرداری سریال «هشت پا» که محصول مشترک موسسه ناجی هنر و سیمافیلم است و به کارگردانی احمد معظمی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی علی طالب‌آبادی که در سکوت کامل خبری پیش می‌رفت به‌پایان رسیده و هم‌اکنون در مرحله تدوین و صداگذاری قرار دارد و کارشناسان این موسسه در حال بازبینی این سریال هستند.

یکی از دست‌اندرکاران «ناجی هنر» در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه این موسسه منتظر یک باکس خوب از صداوسیما برای پخش این سریال است درباره بازیگرانی که در «هشت پا» به ایفای نقش پرداخته‌اند، گفت: در این سریال سعید چنگیزیان، مینا وحید، افسانه چهره آزاد، احمد نجفی، محمد صادقی و... بازی کرده‌اند.لازم به ذکر است این سریال در ژانر پلیسی و با موضوع مبارزه با مواد مخدر در 13 قسمت تولید شده است.

سردار منتظر المهدی در حاشیه بازدید از پشت‌صحنه سریال «هشت‌پا» اظهار کرده بود: این سریال علاوه‌بر جنبه‌های آموزشی و پیشگیری، دارای داستان و جذابیت‌های بصری خوبی است که قطعاً مخاطبان بسیاری را برای تماشای این سریال به خود جذب خواهد کرد.

احمد معظمی کارگردان «هشت پا» پیشتر درباره این سریال گفته بود: به نظرم این سریال جزو مجموعه‌های پلیسی‌ است که فضای مدرن و به روزی را به تصویر می‌کشد و از این جهت می‌تواند به‌کار پر بیننده‌ای تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • بازیگران سریال «هشت پا» مشخص شدند
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق