Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@01:15:31 GMT

رکورد افسانه‌ای مرد کنیایی در ماراتن وین

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۸۳۱۵

در یک صبح مه‌آلود در وین، الیود کیپچوگه کنیایی موفق شد مسافت 42 کیلومتر و 200 متر را در زمان باورنکردنی یک ساعت و 59 دقیقه و 40 ثانیه بدود.

 

کیپچوگه اولین کسی است که به این رکورد دست پیدا کرده است. او حالا به رکوردی افسانه‌ای دست یافته و دستاورد خارق‌العاده‌ای در ورزش دارد.

 

کیپچوگه برنده هشت ماراتن و سه مدال المپیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که او به خط پایان رسید، توسط تیمش مورد استقبال قرار گرفت. تیم الیود کیپچوگه از دونده‌های «پیس‌میکر» تشکیل شده بود که بسیاری‌ از آنها، خود از قهرمانان دو با مسافت کمتر هستند. «پیس‌میکرها» در دوی استقامت دونده‌‌هایی هستند که در مسافت‌های کوتاه‌تر در طول مسابقه قهرمانان را همراهی می‌کنند تا آنها بتوانند سرعت‌شان را در طول 42 کیلومتر تنظیم کنند.

 

این رکورد حالا کیپچوگه را به بهترین دونده ماراتن جهان تبدیل کرده است. او بعد از ثبت این رکورد گفت: «این اتفاق نشان می‌دهد هیچ کس محدودیتی ندارد. وقتی ما همه با هم می‌دویم می‌توانیم جهان را به جای زیباتری تبدیل کنیم.»

 

به دلیل اینکه این ماراتن توسط شرکت صنایع شیمیایی «اینیوس» ترتیب داده شده بود، با وجود خارق‌العاده بودن، رکورد دونده کنیایی سمبولیک خواهد بود و به عنوان رکورد رسمی جهانی ثبت نخواهد شد. تنها رکوردهایی رکورد رسمی تلقی می‌شوند که در یک ماراتن رقابتی ثبت شوند.

 

یکی دیگر از دلایلی که این رکورد ثبت رسمی نشد این بود که همزمان مربیان کیپچوگه در طول این رویداد با دوچرخه به او آب و ژل‌های انرژی‌زا می‌رساندند. این در حالی است که در رقابت‌های معمولی ماراتن، دوندگان باید آب یا هر نوشیدنی و خوراکی دیگر را از روی میزهایی که در کنار مسیر است بردارند.

 

بر اساس مقررات فدراسیون جهانی دو و میدانی، کمک‌رسانی بدین شکل ممنوع است و به همین دلیل این رکوردشکنی را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

در کمال ناباوری این رکورد حتی 10 ثانیه از زمان مد نظر کیپچوگه و تیمش هم کمتر بود. ثبت رکوردی چنین خارق‌العاده شاید به دلیل شرایط مناسب ماراتن برای کیپچوگه بود. ارتفاع 540 پا از سطح دریا در وین بسیار مشابه ارتفاع کمپ تمرینی او در کنیا بود که این دونده کنیایی در چهار ماه گذشته با مربی‌اش پاتریک سانگ در آن تمرین می‌کرد.

 

جیم راتکلیف میلیونر مالک «اینیوس» پس از ثبت رکورد به کیپچوگه گفت: «تو می‌توانستی روز بدی داشته باشی، اما یک روز بسیار خوب داشتی.»

 

الیود کیپچوگه در گذشته هم برای ثبت این رکورد تلاش کرده بود. او سال 2017 در ماراتنی که توسط کمپانی نایک برگزار می‌شد، در مونزای ایتالیا به رکورد 2 ساعت و 25 ثانیه رسید.

 

او پس از آن در ماراتن برلین و لندن هم رکورد 2 ساعت و یک دقیقه و 39 ثانیه و 2 ساعت و 2 دقیقه و 37 ثانیه را ثبت کرد.

 

کیپچوگه قبل از آغاز ماراتن وین به رسانه‌ها گفته بود: «دویدن در برلین برای ثبت یک رکورد جهانی بود، اما دویدن در وین برای ثبت رکوردی در تاریخ است. مثل اولین مردی که قدم بر ماه گذاشت.»

* اعتماد

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا

دونده  مانع ایران توانست به مدال طلا رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده است.

در دومین روز این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان ایران برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب کرد.

عیدیان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

این برای اولین بار است که دختران دوومیدانی ایران توانسته‌اند در قهرمانی جوانان آسیا مدال طلا کسب کنند.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • مسی به یاد مربی افسانه‌ای: چقدر زود رفتی تیتو!‏
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول
  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین
  • نگاهی به تئاتر شاماران/ردپای افسانه جاماسب در زندگی سیاه باز