Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:48:03 GMT

توسعه گردشگری یزد در گرو ارتباط با شهرهای جهانی است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۸۴۱۶

توسعه گردشگری یزد در گرو ارتباط با شهرهای جهانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا قمی، ظهر یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به وضعیت ساخت و سازهای یزد، نقش نظام مهندسی ساختمان را بسیار اثرگذار خواند و اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان انتظار دارد شورا جایگاه این تشکل صنفی را در برنامه ها مدنظر قرار دهد اما شورا نیز در مقابل انتظار دارد نظام مهندسی ساختمان به وظایف خود به درستی عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزد: انتظار داریم صدور پروانه ساختمانی در دالان های بروکراسی نظام مهندسی نماند و از سوی دیگر نظارت ها درست و کامل و جدی انجام شود.

قمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه یزد باید به شهرهای جهانی معرفی و پیوند خواهرخواندگی آن با شهرهای مختلف جهان مستحکم شود، بیان کرد: این موضوع در کمیسیون میراث فرهنگی دنبال شده و امیدواریم بتوانیم با هماهنگی وزارت امور خارجه این مقوله مهم را موفق‌تر از قبل دنبال کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: یزد به عنوان شهر جهانی مطرح شده بنابراین یکی از محورهای توسعه این شهر، گردشگری است و به طور قطع توسعه گردشگری در گرو ارتباط با شهرهایی است که با یزد قرابت و نزدیکی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح دوچرخه هوشمند و اشتراکی عنوان کرد: ۲۲ ایستگاه در محدوده بافت تاریخی یزد برای این منظور در نظر گرفته شده و طرح به زودی افتتاح می شود.

قمی تصریح کرد: بحث ما در توسعه شهری، انسان گرایی است و در این راستا یکی از روش هایی که به دنبال آن هستیم، سیستم های حمل و نقل ترکیبی است و برای این منظور باید زیرساختها به سرعت مهیا شود.

سخنگوی شورای شهر یزد در مورد وضعیت سرمایه گذاری در یزد نیز اظهار داشت: اگر شورا و شهرداری بخواهند به درآمدهای معمول اتکا داشته باشند، هیچ تحول قابل توجهی در بودجه شهرداری اتفاق نخواهد افتاد بنابراین باید به دنبال جذب سرمایه در یزد باشیم.

وی افزود: برای سال ۹۸ بودجه شهرداری یزد ۹۱۴ میلیارد تومان بسته شد و اگر جذب این درآمد به خوبی محقق شود، بودجه سال آینده شهرداری یزد ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت که وصول آن کار آسانی نیست زیرا شرایط اقتصادی بسیار بی ثبات و نامناسب است بنابراین تلاش ما باید روان کردن فرآیند سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی باشد.

قمی تصریح کرد: فضای شهر یزد اکنون برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مناسب نیست زیرا سرمایه گذار هم باید درگیر روند پیچیده اداری در ادارات باشد و هم بتواند تخریب ها و تنگ نظری هایی که در این شهر وجود دارد را تحمل کند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا چالش های سرمایه گذاری در یزد را در قالب کمیسیونی بررسی کرده ایم و امیدواریم در آینده شاهد تسهیل روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در یزد باشیم.

قمی یادآور شد: مشاوران خوبی به این کمیسیون دعوت شده اند و چالش های مسیر سرمایه گذاری را رصد کرده اند و اکنون مهمترین چالش سرمایه گذاری در یزد، روند و چگونگی جذب سرمایه است.

به گزارش مهر، سخنگوی شورای شهر در این نشست همچنین به سئوالات خبرنگاران در مورد ساماندهی سگ های ولگرد، وضعیت شهربازی های یزد، مکانیزه کردن پل های عابر پیاده، زیباسازی خیابان قیام و ... پرداخت.

کد خبر 4745735

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شوراي شهر يزد اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین استانداری سمنان شهرکرد رادیو اربعین نیروی انتظامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ضرغام بروجنی ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود با بیان اینکه از آموزش گردشگری در سطح دانشگاه آزاد کشور برخی اهداف را انتظار داریم، تاکید کرد: در این ارتباط اهم مشکلاتی که استادان و پژوهشگران عرصه گردشگری و میراث و هتل داری با آن مواجه هستند مورد رصد و احصا قرار گرفت و در نشست‌هایی به آنها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع کمبودهای ملموس توسعه رشته گردشگری و میراث اقدامات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور صورت گرفته است، ابراز کرد: دیدگاه‌های نوسازی و عملیاتی مهارتی سازی رشته‌های گردشگری و هتل داری در نشست‌های متعدد با حضور اساتید و صاحب نظران مورد تاکید است.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علیرغم تغییرات بنیادین اقتصادی جهانی، کشور ما گزینه‌های محدودی برای حوزه اقتصادی دارد اما بنا به تحقیقات گردشگری به عنوان یک فاکتور فوق‌العاده برای احیای اقتصاد ملی کشورهای دارای منافع گردشگری بسیار کارآمد است.

ضرغام بروجنی با بیان اینکه ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مملو از ظرفیت‌های عظیم گردشگری است، گفت: گردشگری فعال می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های بخش گردشگری سرمایه انسانی توانمند و متعهد است و مهمترین ابزار دستیابی به این امکان نیز آموزش عالی است لذا آموزش گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی باید یک اولویت باشد تا بتوانیم با به کارگیری نیروی متخصص ضمن حفظ هویت و ریشه‌های فرهنگی، کشور را در ارتباط با تحولات قرن بیست و یکم آماده ساخت.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه‌ها در طول تاریخ خود ثابت کردند که می‌توانند تحول آفرین باشند همچنین دانشگاه‌ها همواره در خط مقدم ایجاد تعادل بین سنت و مدرن سازی بوده‌اند لذا دانشگاه هم حافظ سنت‌ها و هم کاتالیزور تغییر است

ضرغام بروجنی در خاتمه گفت: انتظار می‌رود که آموزش مؤثر و مقرون به صرفه و عادلانه به نیاز مبرم سرمایه انسانی کشورمان در زمینه گردشگری پاسخ دهد و برای بهبود عدالت و رشد اقتصادی و برابری اجتماعی و نیازهای فرهنگی جامعه و دانشجویان، دانش ایجاد شود.

کد خبر 6098485

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد