Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سیاوش نظری افزود: وزن کالاهای صادراتی این استان  ۲۷ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۸۵ کیلوگرم بود، که این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن نیز  ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی ، بیشترین علت کاهش صادرات صنایع تولیدی استان را  تحریم‌های اقتصادی ظالمانه دشمنان و بی ثباتی و اخذ برگشت ارز بانکی عنوان کرد و گفت: ظرفیت صادرات صنایع استان در شرایط مطلوب چند برابر آمار کنونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهار محال و بختیاری، عمده کالاهای صادراتی را مصنوعات فلزی ، موادپلاستیکی، مواد مسی، موکت، لوازم خانگی و مقداری مواد لبنی، شیرخشک او خوراک آبزیان عنوان کرد و گفت: این کالاهای صادراتی به کشورهای عراق، افغانستان  و برخی کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

نظری، تاکید کرد: هم اینک حدود یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری مستقر است که حدود ۴۰ واحد از این تعداد در زمینه صادرات فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا ، بیش از یکهزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است که حدود ۱۴ هزار خانوار معادل ۴۵ هزار نفر از جمعیت استان در این حوزه فعالیت دارند.

۲۰۹۷/۶۱۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات صنعت و معدن چهارمحال وبختیاری صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری

آفتاب‌‌نیوز :

چهارمحال و بختیاری با مساحتی حدود ۱۶۴۲۱ کیلومتر مربع، بیست و دومین استان ایران از نظر مساحت و یکی از استان‌های مناطق کوهستانی فلات مرکزی کشورمان است و از شمال و مشرق با اصفهان، از سمت غرب با خوزستان، از جنوب با کهگیلویه و بویراحمد و در شمال غربی با لرستان هم مرز و همسایه است.

زبان‌هایی که مردم این نقطه با آن صحبت می‌کنند فارسی، لری، بختیاری و ترکی است و شهرکرد مرکز این استان است که با ۲۰۶۶ متر ارتفاع مرتفع‌ترین مرکز استان کشورمان محسوب می‌شود.

در این استان میانگین ارتفاع حدود ۲۱۵۳ متر است و به همین علت چهارمحال و بختیاری به بام ایران معروف شده است.

شهرستان‌ها شهرکرد، بروجن، اردل، کیار، سامان، لردگان، فارسان، بن و کوهرنگ از شهر‌های این استان است.

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان