Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان خدمت ارائه شده ۴۱ هزار و ۸۲۰ مورد غیرتصادفی و ۵۵۰ مورد مربوط به تصادفات بوده است.

وی افزود: همچنین  ۴۱ هزار ۸۲۰ نفر مورد خدمات‌رسانی به صورت سرپایی در محل درمان و ترخیص،۵۵۳ مورد نیز بستری و ۴۷۰ مورد عمل جراحی بر روی زائران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مرکز فوریت های پزشکی نیز تاکنون ۱۵ هزار و ۳ مورد فوریت پزشکی صورت گرفته و شمار فراخوان آمبولانس نیز یک هزار و ۵۸۸ مورد بوده و فراخوان بالگرد نیز ۴۶ مورد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین برخی از بیماران نیز برای مداوای بیشتر به خارج از استان منتقل شده اند.

دکتر کریمیان اضافه کرد: خدمات درمانی به زوار تا پایان بازگشت زائران همچنان تداوم دارد و از زائران می خواهیم که علاوه بر رعایت قوانین رانندگی و احتیاط در مسیرهای جاده ای در صورت خستگی حتما استراحت کنند تا دچار بی حالی و مشکل و افت فشار در پیاده روی نشوند.

وی از زائران خواست که مایعات به اندازه کافی بنوشند و از مصرف غذاهای مانده پرهیز کنند و حتی الامکان غذای داغ در موکب ها تهیه و استفاده کنند.

وی تاکید کرد: زائران به منظور حفظ سلامتی خود علاوه بر استفاده از ماسک حتما دست های خود را به صورت مکرر با آب شست و شو دهند و در صورت علائم بیماری تنگی نفس، تب، اسهال و ... به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، هشت فروند بالگرد، هشت پزشک متخصص و یک هزار و ۲۰۰ کادر درمانی در سه بیمارستان سیار در مهران مشغول خدمات رسانی به زوار هستند و کلیه بیمارستانها و مراکز درمانی ایلام نیز به زوار خدمات درمانی ارائه می دهند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون آمار تردد زوار به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از این مرز رسیده است.

۷۱۷/۶۰۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام مرز مهران اربعین ۹۸ بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی