Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از موکب های اربعین حسینی در مرز دوغارون تایباد به خبرنگار ایرنا گفت: تمام خدمات و امکانات برای استقبال از زائرین کشورهای افغانستان و پاکستان در مرزهای ورودی کشور مهیا شده و آستان قدس رضوی نیز همچون سنوات گذشته در جهت تکریم و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی خدمت رسانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی خاکسار قهرودی افزود: در حال حاضر آستان قدس رضوی در ۶ مرز ورودی و خروجی به زائران ایرانی و خارجی خدمات ارائه می کند که در این میان حرکت خودجوش مردمی نیز نقش بسزایی در خدمات رسانی دارد.

وی به خدمات ارائه شده در موکب های مرز دوغارون به زائرین کشور افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ موکب در این مرز مستقر شده که روزانه پذیرای بیش از ۲ هزار زائر افغانستانی است و با توجه به نحوه خدمت رسانی جای قدردانی از دستگاههای متولی این شهرستان مرزی دارد. 

وی ادامه داد: اربعین یک حرکت عظیم مردمی است که موکب‌ های پذیرایی از زائرین نیز باید توسط خود مردم برپا و اداره شود و در واقع فضایی که در این مکان ها حاکم شده است مشتاقان حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین را دو چندان می کند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به وجود نیروهای مسلح در مرزهای شرقی استان اشاره کرد و گفت: با وجود نیروهای مسلح همچون همیشه امنیت خوبی در مرزهای کشور حاکم است که امنیت حرکت کاروان های اربعین حسینی را نیز پوشش می دهد.

از ابتدای ماه صفر تا پایان ۲۰ مهر ماه سال جاری ۳۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان در قالب ۳۰ کاروان از طریق مرز دوغارون برای شرکت در راهپیمایی اربعین و عزاداری پایان ماه صفر وارد ایران شدند که پیش بینی می شود این رقم به بیش از ۴۰ هزار نفر برسد.

سال گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین در عراق از طریق این گذرگاه رسمی وارد ایران شدند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان زائران اربعین عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

به گزارش قدس خراسان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سردار "مجید شجاع" فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در این رابطه بیان کرد: در راستای جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان استان خراسان رضوی موفق به کشف مقادیری سوخت قاچاق شدند.
وی افزود: مرزبانان استان باایست و بازرسی‌های مستمر و تنگ نمودن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش۵ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال را کشف نمایند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ضمن تأکید بر اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودروهای ترانزیتی قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آن‌ها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق را کشف و در این راستا ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر، آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کردند.
وی در پایان با قدردانی از همه همرزمان خود در نقاط مختلف مرزی که شبانه روز در جهت هراست و حفاظت از مرزهای استان تلاش می‌کنند، گفت: پاسخ ما به قاچاقچیان سوخت برخوردی قاطع و مجدانه است و به احدی از قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشورمان را به خارج از مرزهای استان انتقال دهند.

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد