Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:37:06 GMT

عملیات بتن‌ریزی بدنه سد باغان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۹۵۰۱

عملیات بتن‌ریزی بدنه سد باغان آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر  روز یکشنبه در این آئین گفت: حجم کل بتن‌ریزی بدنه سد باغان ۲۵۰ هزار مترمکعب است که در مدت ۲۰ ماه انجام می شود و  تا پایان سال جاری ۹۰ هزار مترمکعب از آن انجام می‌شود.

علی محمدی اضافه کرد:  همزمان با این عملیات، فعالیت‌های مربوط به ابزار دقیق و هیدرومکانیکال نیز اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب منطقه ای بوشهر گفت: سد باغان از نوع بتنی غلتکی با ارتفاع ۵۸ متر و طول تاج ۳۱۰ متر است سیستم انحراف آب این سد شامل فرازبند، گالری انحراف آب و دایک جانبی به ارتفاع ۳۰ متر تکمیل شده و پیشرفت فیزیکی آن ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: با تکمیل سد باغان، علاوه بر کنترل سیلاب‌های مخرب و جلوگیری از خسارت به پایین دست، آب پایداری در اختیار بخش‌های مختلف از جمله محیط زیست، شرب، کشاورزی و صنعت قرار می‌گیرد.

محمدی گفت: خط انتقال سد باغان از نوع فولادی با ظرفیت انتقال ۸.۲ میلیون مترمکعب در سال است و آب را از محل سد تا روستای کوری حیاتی منتقل  وآب آشامیدنی شهرهای ریز و انارستان را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اضافه کرد: این خط به طول ۲۷ کیلومتر دارای ۲ ایستگاه پمپاژ، یک مخزن پنج هزار متر مکعبی و یک مخزن هزار مترمکعبی است و پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۴ درصد است.  

محمدی افزود: همچنین بخشی از آب سد باغان به حقابه کشاورزی در پایین دست سد اختصاص پیدا می‌کند و موجب بهبود شیوه‌های آبیاری می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیلاب‌ها هر سال علاوه بر تخریب زیرساخت‌های منطقه بدون هیچگونه استفاده‌ای به رود مند و دریا تخلیه می‌شود با احداث سد باغان این سیلاب‌ها کنترل می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر یادآورشد: دشت‌های جم و ریز به‌عنوان ۲ دشت ممنوعه بحرانی شناخته می‌شوند و اقدام‌های سازه‌ای مثل ساخت سد باغان و مطالعات چند سد کوچک و اقدامات حفاظتی در قالب طرح احیا و تعادل بخشی در این دشت در حال انجام است.

محمدی افزود: با آبگیری و بهره‌برداری از این سد، بخشی از بارگزاری روی منابع آب زیرزمینی این منطقه کاهش مییابد.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شرکت آب منطقه ای تهران سدسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: محل‌های برگزاری کنکور شناسایی شده و خطوط عبوری از آن‌ها برای دسترسی بهتر داوطلبان آزمون تقویت می‌شود.

محسن شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به برگزاری آزمون سراسری طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه مورخ ششم و هفتم اردیبهشت ماه، طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محل‌های برگزاری کنکور شناسایی شده و خطوط عبوری از آن‌ها برای دسترسی بهتر داوطلبان آزمون تقویت می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند برای حضور در محل برگزاری آزمون یا در بازگشت از خدمات ناوگان اتوبوسرانی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد عنوان کرد: به منظور کاهش ترافیک در معابر منتهی به محل‌های آزمون، از داوطلبان تقاضا می‌گردد از ناوگان حمل و نقل عمومی برای شرکت در آزمون استفاده کنند.

کد خبر 747687

دیگر خبرها

  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد