Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدف فلسطینی ها از افتتاح این پارک در شرق غزه که از 78 هفته پیش تاکنون هر جمعه صحنه برپایی راهپیمایی های بازگشت بوده، تشویق کشاورزان به اصلاح زمین های کشاورزی است که نیروهای اشغالگر اسرائیلی آن را نابود کرده اند .

احداث این پارک در شرق غزه  علاوه بر چالش طلبی اسرائیل به مثابه تاکید بر حق فلسطینی ها برای برخورداری از رفاه و زندگی آرام و در  سرزمین خود با وجود خشونت و سرکوب ارتش رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"صلاح البردویل" یکی از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به خبرنگار ایرنا گفت: بهره برداری از سراسر سرزمین فلسطین حق همه فلسطینی ها است و ما هر جمعه با برپایی راهپیمایی های بازگشت بر حق خود تاکید کرده و اعلام می کنیم زمانی که وقت آن برسد برای بازگشت به سرزمین خود پیشروی خواهیم کرد.

این عضو ارشد جنبش حماس تاکید کرد: هیئت ملی راهپیمایی بازگشت تصمیم دارد پارک هایی را در هر پنج اردوگاه بازگشت احداث کند.

"خالد البطش" عضو مجلس سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رئیس هیئت ملی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره غزه نیز گفت: ملت فلسطین در غزه با وجود تحریم، اشغال، کشتار و فقر عزم خود را برای برخورداری از زندگی شرافتمندانه جزم کرده و نبرد با دشمن صهیونیستی فقط در صورت احیای کامل حقوق سلب شده فلسطینی ها پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد: ما اینجا گردهم آمده ایم تا به دشمن ثابت کنیم ملت ما قادر به مبارزه و سازندگی و برخورداری از زندگی شرافتمندانه است.

البطش تاکید کرد: احداث پارک به تدریج با فراهم شدن همه امکانات لازم در مناطق مختلف غزه اجرا خواهد شد.

نائل ابوعوده رئیس دفتر سیاسی جنبش مجاهدین فلسطین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کودکان فلسطیینی حق دارند از زندگی خوب و راحتی برخوردار باشند و تحریم و محاصره آنان پایان یابد.

پارک بازگشت در زمینی به مساحت هشت هزار متر در شرق غزه احداث شده است و تلاش برای احداث پارک های مشابه در سایر اردوگاه های بازگشت نیز ادامه دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل نوار غزه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد

 در پی آغاز تخلیه فلسطینی‌ها از شرق رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی درباره حمله اشغالگران به این شهر هشدار داد.

آژانس آنروا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای گفت: «حمله اسرائیل به رفح، به معنای رنج و مرگ بیشتر غیرنظامیان است و پیامد‌های ویرانگری برای ۱.۴ میلیون نفر خواهد داشت».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، در این بیانیه آمده است: «ما رفح را ترک نخواهیم کرد، تا زمانی که ممکن باشد حضور خود را حفظ می‌کنیم تا به ارائه کمک‌های حیاتی به مردم فلسطین ادامه بدهیم».

رسانه‌های صهیونیستی امروز گزارش دادند که ارتش این رژیم در آستانه حمله برنامه‌ریزی شده خود به رفح، از فلسطینیان درخواست کرده تا مناطق شرقی این شهر را تخلیه کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا فلسطینیان را به مناطق المواصی و خان‌یونس منتقل کند و برخلاف انتقادات شدید بین‌المللی حملات زمینی به رفح را به بهانه نابودی حماس آغاز کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۵فلسطینی در حمله‌های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری
  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند