Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:01:03 GMT

استقبال زائران اربعین از موکب فاطمیون در مرز شلمچه+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۱۶۳۹

استقبال زائران اربعین از موکب فاطمیون در مرز شلمچه+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

مجاهدان افغانستانی در موکب رزمندگان و شهدای فاطمیون در مرز شلمچه فعالیت‌های فرهنگی و خدمت رسانی خوبی را به زائران حسینی ارائه می‌دهند. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۱ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مجاهدان افغانستانی در موکب رزمندگان و شهدای فاطمیون در مرز شلمچه از زائران امام حسین(ع) که راهی حماسه راهپیمایی اربعین هستند، استقبال کرده و به همین مناسبت برنامه‌هایی را در این موکب برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکران مستند روی خط آتش(روایتگر نقش پررنگ نیروهای فاطمیون در آزادسازی شهر پالمیرا در سوریه) از جمله برنامه‌های برگزار شده این موکب طی روزهای گذشته بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مهدوی، فعال فرهنگی فاطمیون درباره موکب ویژه رزمندگان و شهدای فاطمیون در مرز شلمچه در گفتگو با تسنیم گفت: این موکب بیش از یک هفته است که برپا شده و تا 4 روز بعد از اربعین هم خدمت رسانی به زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را ادامه می‌دهد. گروه خادمان موکب فاطمیون از رزمندگان، حابنزاان و خانواده‌های شهدای فاطمیون هستند که به صورت افتخاری و داوطلبانه برای خدمات رسانی به زائران در این محل گرد آمده‌اند. گروه 40 نفره‌ای که هم اکنون در حال خدمت رسانی هستند، از سایر افراد داوطلب سبقت گرفته‌اند و تعداد دیگری نیز در نوبت هستند تا خود را در این حماسه حسینی سهیم کنند.

وی افزود: موکب دارای نمایشگاهی از فعالیتهای رزمندگان و یادبود شهدای تیپ ابوذر در دوران دفاع مقدس و نقش مجاهدان افغانستانی در جبهه مقاومت است. در موکب کتاب‌هایی درباره شهدای فاطمیون و مدافع حرم به زائران اهدا می‌شود تا در این مسیر معنوی همراه خود برده و با سیره شهدا بیشتر آشنا شوند. دروازه قرآنی در نظر گرفته شده تا رزمندگان فاطمیون به وسیله آن زائران را از زیر قرآن رد کرده و بدرقه کنند. علاوه بر این اقدامات فرهنگی، پذیرایی و خدمات رسانی و ارائه تسهیلات به زائران نیز صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه تصریح کرد: موکب شهدای فاطمیون مورد توجه دو قشر از زائران حسینی قرار پرفته است. یکی زائران ایرانی که ابراز احساسات می‌کنند و با افتخار به لشکر مومنین افغانستانی از موکب دیدن می‌کنند و دوم زائران خارجی است که از مرز زمینی شلمچه وارد کشور عراق می‌شوند. عمده این زائران خارجی را پاکستانی‌ها و افغانستانی‌ها تشکیل می‌دهند. البته از ملیت‌های دیگری مثل بحرین و ترک و ... نیز در این میان حضور دارند که موکب فاطمیون برایشان تازگی دارد و جالب توجه است. برای برخی زائران هم حضور رزمندگان فاطمیون با لباس نظامی و ارم فاطمیون عجیب است و سوال برانگیز و موکل محلی برای پاسخ به سوالاتشان در مورد فاطمیون است.

«مدیون شما هستیم»؛ روایت شجاعت رزمندگان فاطمیون+فیلم

 

انتهای پیام/

R1013186/P1010114/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم لشکر فاطمیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم لشکر فاطمیون جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم لشکر فاطمیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از شهید لشکر فاطمیون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خبرنگار ما به سراغ شهیدی رفته است که از ابتدایِ تشکیل این لشکر در عملیات های مختلف آن نیز حضور داشته است.

شهید سیدمحمد حسینی؛ ۲۰ آذرماه سال گذشته در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • یادی از شهید لشکر فاطمیون
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد