Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@03:54:18 GMT

ادعای سفر محرمانه برادر ولیعهد امارات به تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۲۰۷۳

ادعای سفر محرمانه برادر ولیعهد امارات به تهران

برخی منابع از سفر محرمانه یک مقام بلندپایه اماراتی به ایران با هدف کاهش تنش‌ها در منطقه خبر داده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وبگاه «میدل ایست آی»، مستقر در لندن با ارائه گزارشی مدعی شده است که به تازگی «طهنون بن زاید»، برادر کوچک «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی که مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی نیز به شمار می‌رود، در سفری محرمانه به مدت ۴۸ ساعت در تهران به سر برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر را میدل ایست آی به نقل از یک منبع امنیتی بلندپایه در امارات گفته و افزوده که هدف از این سفر کاهش تنش در منطقه خلیج فارس بوده است.

سفر احتمالی طهنون بن زاید به تهران همچنین به عنوان سفر بالاترین مقام اماراتی به ایران از زمان افزایش تنش‌ها در منطقه به شمار می‌رود.

امارات‌متحده‌عربی اخیرا رویکرد متفاوتی در قبال ایران در پیش گرفته است و شاهد تحولات و نشانه‌هایی در روابط دو کشور هستیم که حداقل طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است. امارات طی سال‌های گذشته همواره کشوری بوده که در کنار عربستان سعودی و در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.

نخستین نشانه چرخش امارات به سمت ایران، به سفر هیات نظامی امارات به تهران در اوایل مردادماه امسال مربوط می‌شود و در جریان این سفر یک هیات ۷ نفره از مقامات گارد ساحلی امارات وارد تهران شدند و در رابطه با همکاری مرزی دو کشور، تردد اتباع و ترددهای غیرمجاز یا بدون اطلاع و تسهیل و تسریع تبادل اطلاعات طرفین با مقامات ایرانی گفت‌وگو کرد. این ششمین نشست گارد ساحلی ایران و امارات بود. پنجمین نشست گارد ساحلی دو کشور در سال ۱۳۹۲ یعنی ۶ سال پیش برگزار شده بود و در واقع از ۶ سال پیش به این سو برگزاری این نشست‌ها متوقف شده بود.

امارات همچنین طی چند ماه گذشته در ارتباط با برخی تنش‌ها در منطقه با احتیاط و محافظه‌کاری بیشتری برخورد کرده و از وعده خود برای خروج نظامیان از یمن خبر داده است.

به گفته کارشناسان، اصرار ایران بر در پیش گرفتن سیاست «مقاومت حداکثری» همزمان با انجام اقدامات حساب شده در منطقه، باعث شده تا انگیزه امارات برای روی آوردن به گفت‎وگو با ایران به منظور هدف قرار نگرفتن منافع آن در آینده بیشتر شود. مضاف بر این که امارات به شدت به ثبات و امنیت سرمایه‌گذاری نیازمند است و از این رو تلاش خود را طی چند ماه گذشته بر کاهش تنش با ایران قرار داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال مقام اماراتی سفر محرمانه سفر به تهران خلیج فارس کاهش تنش پیاده روی اربعین نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در روزهایی که اتحاد کلبا در امارات شرایط چندان خوبی ندارد مهدی قایدی یکی از بهترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود و بر خلاف همبازیانش عملکرد درخشانی را کیلومترها دور تر از ایران و در حاشیه خلیج فارس پشت سر می‌گذارد.

به گزارش ایرنا، او در جام ملت‌های آسیا نیز یکی از بازیکنان شاخص تیم ملی بود و به عنوان تنها نماینده ایران در تیم منتخب این رقابت‌ها قرار گرفت. این روزها درباره سرنوشت قایدی که با جدایی فرهاد مجیدی از روی نیمکت اتحاد کلبا علاقه‌ای به ادامه حضور در امارات ندارد اخبار زیادی مطرح می‌شود.

یکی از این شایعات حکایت از این داشت که با توجه به واگذاری استقلال، قایدی به ایران باز خواهد گشت و فصل آینده با پیراهن آبی در مسابقات لیگ برتر به میدان خواهد رفت. در این باره باید نوشت بازگشت مهدی قایدی به فوتبال ایران به دور از واقعیت است چرا که اولویت اول این بازیکن حضور در فوتبال اروپا است و در ماه‌های اخیر با چند پیشنهاد از لیگ های مختلف اروپا روبرو شده و قصد دارد فوتبالش را در قاره سبز پیگیری کند.

البته با توچه به اینکه قایدی هنوز قراردادش با تیم الاهلی امارات باقی مانده و او به صورت قرضی راهی اتحاد کلبا شده است باید مدیران الاهلی درباره این بازیکن تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899900

دیگر خبرها

  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • این ستاره استقلالی را منچسترسیتی می‌خواست!
  • دستگیری ۱۸ مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد