Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جلوگیری از تعرض به حریم رودخانه‌ها برای پیشگیری از وقوع سیل و کاهش آثار تخریبی آن تاکید کرد.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جاری شدن سیل در برخی از شهرستانهای استان گیلان اظهار کرد: اصولا سیل در فصل پاییز خسارت چندانی به کشاورزان وارد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها ممکن است برخی محصولات پاییزی مثل باقالا که در پاییز کشت می‌شود آسیب ببیند که آن هم محدود است اما اگر میزان سیل زیاد باشد خانه‌ها، پل‌ها و جاده‌ها هم آسیب می‌بینند.

وی افزود: بعد از سیل ابتدای سال جاری در نقاط مختلف کشور تلاش‌های زیادی برای پیشگیری از وقوع سیل صورت گرفت اما به هر حال اگر میزان سیل از ظرفیت پل‌ها و رودخانه‌ها بیشتر باشد خسارت زیادی می‌زند. ما باید نسبت به آزادسازی حریم رودخانه‌ها، جلوگیری از تعرض به حریم رودخانه‌ها و لایروبی رودخانه‌ها اهتمام داشته باشیم و برای سیل بندها و پوشش گیاهی هم فکری کنیم.

کوچکی نژاد اضافه کرد: چرای بیش از حد، خانه سازی در ییلاقات و ارتفاعات باعث می‌شود پوشش گیاهی از بین برود و روان آب‌ها جاری شود اما می‌شود با تقویت مرتع، نفوذ پذیری زمین را بیشتر و در نتیجه شدت سیل را کمتر کرد که ما پیگیر انجام اقدامات لازم در این زمینه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل گیلان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجری: جمع کوچکی از وزرا لحظه شماری می‌کنندتا دولت تمام شود!

فعال سیاسی اصولگرا در شبکه ایکس نوشت:

‌بعضی مدیران ⁧‫#دولت_رئیسی‬⁩ نقش ⁧‫#شاه‌سلطان‌حسین‌صفوی‬⁩ را بازی می‌کنند و با آمار‌های قلابی، دل خود و رئیس‌جمهور را خوش می‌کنند.

جمع کوچکی از وزرا هم پشیمان از حضور در دولت، لحظه شماری می‌کنندتا دولت تمام شود!

دیگر خبرها

  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • تالاب حله جانی تازه گرفت
  • مهاجری: جمع کوچکی از وزرا لحظه شماری می‌کنندتا دولت تمام شود!
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است