Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@03:30:52 GMT

معرفی چندین بازی گروهی کودکان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۴۲۵۳

معرفی چندین بازی گروهی کودکان

خبرگزاری آریا -
آشنایی با انواع بازی گروهی کودکان
در بازی های گروهی کودک در رابطه با دیگران وارد احساسات پیچیده انسانی مثل انگیزه بیش تر، هم دلی، مهربانی و بسیاری از احساساتی که با کلمات نمی توان آنها را گفت ، می شود. هنگامی که چندنفر در کنار هم برای یک هدف سعی میکنند ، با بسیاری از چالش ها و روابط ریز و درشت برخورد میکنند که میتواند برای تمامی مرحله های زندگی من جمله کار و زندگی فردی به مدد هر شخص بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی های گروهی برای گسترش مهارت های اجتماعی و عاطفی کودک ضروری هستند. به همین خاطر چند بازی گروهی کودکان را برای شما گردآوری نموده ایم که از انها ایده بگیرید.
معرفی بازی گروهی کودکانه حدس بزن:
این بازی کودکان را به فکر کردن و استفاده از زبان هوشمندانه ترغیب می کند و همچنین به بچه ها یاد میدهد که آگاهانه و بعد از فکر کردن دقیق جواب دهند.
یک نفر به خارج از اتاق فرستاده می شود.
بقیه در اتاق بر روی یک اقدام یا فعالیت مثل دوچرخه سواری، غذا خوردن، خوابیدن، رقصیدن، خواندن و غیره تصمیم می گیرند.
بعد آن ها یک واژه اتفاقی مثل صخره، خرس عروسکی، هلو و غیره را انتخاب میکنند که کلمه را با آن جایگزین می کنند.
شخصی که بیرون رفته به درون اتاق می‌اید و سوالاتی را می پرسد تا بفهمد آن واژه چیست.
و بازیکن های درون اتاق هم باید جواب هایی با جایگزین کردن اون واژه با واژه برگزیده شده بدهند.
به عنوان نمونه، درصورتی که اون فعالیت دوچرخه سواری باشد:
فرد سؤال کننده:چه وقتایی این فعالیت را انجام می دهند؟
فرد درون اتاق و جواب دهنده:من هرروز “خرس عروسکی ” را موقع مدرسه و هر موقع که احساس می کنم، انجام میدم.
فرد سؤال کننده:آیا در زمان شب هم “خرس عروسکی ” رو انجام میدید؟
فرد جواب دهنده:بله
فرد سؤال کننده:آیا شما “خرس عروسکی ” را در خانه هم داری؟
فرد جواب دهنده:بله
و ادامه سؤال های دیگر.
بچه ها در جواب به پرسش ها باید مواظب باشند تا واژه حقیقی را اشکار نکنند.
بازی گروهی پانتومیم:
پانتومیم بازی است که هر چند نفر که هستید، باید به دو دسته تقسیم شوید. هر دسته واژه یا جمله ای را انتخاب میکند و به یکی از اشخاص دسته دیگر گفته میشود تا آن واژه را برای اشخاص دسته خویش بصورت پانتومیم( عاری صحبت کردن و با ایما و اشاره) ایفا کند و اشخاص گروهش باید بتوانند آن واژه یا جمله را حدس بزنند.
بازی گروهی کودکان
بازی گروهی قطار آب مخصوص بچه ها:
در این بازی بچه ها باید لیوان پر از آب را دست به دست به نفر آخر برسانند، بدون آن که آب لیوان بیرون بریزد. برای انجام بازی مدت زمان مشخصی را تعیین کنید. بچه ها را به دو دسته تقسیم کنید. از هر دسته بخواهید بصورت قطاری پشت سر هم روی زمین بنشینند. یکی از سطل ها را از آب پر کنید و در کنار نفر اول بگذارید. یک سطل خالی را در پشت سر نفر آخر بگذارید. نفر اول باید لیوان را پر از آب کند و بدون آن که به پشت سر خود نگاه کند، لیوان را به نفر پشتی بدهد. نفر دوم هم به همین شکل لیوان را به نفر پشت سر خود بدهد.
لیوان دست بدست میشود تا به نفر آخر برسد. نفر آخر هم باید بدون نگاه کردن ، آب درون لیوان را در سطل پشت سر خود بریزد. بازی آن قدر ادامه می یابد تا سطل آب نفر اول خالی شود. هر گروهی که در مدت زمان تعیین شده ، آب سطل پشت سرشان بیش تر باشد، برنده بازی خواهند بود.
بازی گروهی شاد و مفرح دستمال پشتی:
تعداد شرکت کنندگان این بازی از 4 تا 15 نفر یا چه بسا بیش تر است. بچه ها به صورت دایره روی زمین می نشینند. یکی از کودکان گرگ میشود و دور دایره پشت سر سایرین می چرخد.او بی سرو صدا و بدون اینکه کسی بفهمد، دستمالی راکه در دست دارد، پشت سر یکی از بچه ها می اندازد. آن هاباید حواس شان را جمع کنند و وی را زیر نظر داشته باشند تا درصورتی که دستمال را پشت سرشان انداخت، بفهمند.
نفری که گرگ دستمال را پشتش می اندازد، باید آنرا بردارد و دنبال گرگ بدود، درصورتی که او را بگیرد، برنده میشود و نفر نخست در جای او می نشیند.
در حال تعقیب و گریز گرگ، کودکان با هلهله و هیجان دوست شان را ترغیب میکنند که گرگ را بگیرد. حالابرنده جای گرگ را می گیرد و دور دایره می چرخد و دستمال را پشت یکی از کودک های دیگر می اندازد.
درصورتی که کودکی که دستمال پشتش انداخته شده، نفهمد و بازیکن یک دور بچرخد، کودکان با هم می خوانند:" تخم مرغ گندیده/ یکی ز ما رنجیده" و آنکه نفهمیده دستمال را پشت سر وی انداخته اند، باید در وسط دایره بنشیند.
این بازی در گذشته یکی از سر گرمی های بچه ها بود و جای اسباب بازی های گوناگون امروزی را می گرفت، ولی با هدف مشخصی انجام نمی شد. امروزه، میتوان بچه ها را با هدف تقویت سرعت عمل، توجه و کنجکاوی، تقویت حواس و تمرکز و لذت و هیجان به انجام این بازی ترغیب کرد.
بازی گروهی کودکانه نمایش خلاق:
این بازی باعث افزایش مهارت های کودکان و بالا رفتن اطلاعات عمومی آنها می شود. برای انجام این بازی از یک کیف رنگی یا جعبه کفش تزیین و کادو شده استفاده کنید. سپس کارهایی را روی کاغذ بنویسید و داخل جعبه قرار دهید.
از بچه‌ها بخواهید شکل دایره درست کنند و هر دفعه یکی از بچه‌ها از داخل جعبه یک کاغذ را بیرون بکشد و کاری که نوشته شده است را انجام دهد.
در زیر لیستی از کارهایی که می‌توانید بر روی کاغذ بنویسید آورده شده است همچنین می توانید فعالیت های دیگری را که دوست دارید به این لیست اضافه کنید و لحظات شادی را با کودکان داشته باشید:
- صدای گربه
- پرش قورباغه
- صدای بوق ماشین
- ایستادن مثل فلامینگو
- پرش از روی طناب
- مسواک زدن
- لیس زدن بستنی
- راه رفتن اردکی
- پرش بر روی یک پا
- پرتاب توپ
- آواز خواندن
- صدای زنبور
معرفی بازی گروهی کودکان
بازی کودکانه گروهی اسم فامیل:
اسم فامیل یک نوع بازی است که با قلم و کاغذ انجام می‌شود. تعداد مجاز شرکت کنندگان در این بازی نامحدود است. در این بازی شرکت کنندگان ابتدا روی کاغذ جدولی رسم می‌کنند که ردیف اول آن مواردی همچون نام دختر، نام پسر، نام خانوادگی، شهر، کشور، نام غذا، نام میوه، نام هنرمند، نام خودرو، نام حیوان، و غیره نوشته شده‌است.
در مرحله بعد شرکت کنندگان روی یکی از حروف الفبا توافق می‌کنند و با شروع بازی سعی می‌ کند تمامی ستون‌های جدول را به نحوی پر کنند که با حرف مشخص شده آغاز شود. این کار با سرعت و مخفیانه انجام می‌گیرد. اولین نفری که تمام موارد را پر کرد استُپ می‌گوید و بقیه باید دست از پر کردن ستون‌ها بکشند.
سپس هر کلمه نوشته شده ستون به ستون مقایسه می‌شود و به هر گزینه امتیاز داده می‌شود. امتیاز دهی معمولاً به این شیوه‌است که اگر کلمه نوشته شده در هر ستون منحصربه‌فرد باشد و فقط یک نفر آن را نوشته باشد 20 امتیاز و اگر کلمات نوشته شده در هر ستون مشترک باشد.
به هر نفر 10 امتیاز و اگر کلمه‌ای نوشته نشده باشد 5امتیاز به فرد تعلق می‌گیرد. جمع امتیاز ستون‌ها امتیاز فرد در آن مرحله را مشخص می‌کند.پس از چند دور بازی به این شیوه نتایج مجموع شمرده می‌شود و برنده تعیین می‌شود.
معرفی بازی زنجیره گرگ ها برای کودکان:
در ابتدای بازی یکی از افراد به عنوان گرگ تعیین می شود و بقیه اعضای گروه را دنبال می کند. تا اینکه یکی از آنها را می گیرد، سپس هر دو دست های هم را گرفته و بقیه را دنبال می کنند. وقتی این دو نفر موفق می شوند یکی از اعضای گروه را بگیرند زنجیره دو‌نفره به سه نفره تبدیل می شود. اعضای زنجیره کرگی مجبورند با هم هماهنگ باشند تا بتوانند در جهت های درست حرکت کنند و به هدف خود برسند.
بازی گروهی کودکان روی خط:
یکی دیگر از بازی‌های گروهی کودکان، با استفاده از یک خط است، مربی باید یک خط بکشد و سپس تمامی کودکان حاضر در بازی باید روی خط بایستند؛ سپس با طرح سوالاتی که جوابی درست یا غلط دارند باعث شود هم آموزه‌ها و اطلاعات عمومی کودکان بالا رود و هم یک حس رقابت را بین آن‌ها ایجاد کند.
در این بازی اگر کودکان جواب سوال مطرح شده را درست دانستند به طرف خط و اگر جواب را غلط دانستند به طرف دیگر بروند، اگر کودکی اشتباه سوال را پاسخ دهد یعنی اشتباه در قسمت درست یا غلط برود، باید به عقب برود و بشیند، بازی باید تا سوختن آخرین کودک ادامه پیدا کند.
گردآوری: بخش کودکان بیتوته

آب وهوای پاییزی دبی را تجربه کنید
تشخیص تا درمان انواع بیماری های روانی
پیشنهادی برای رسیدن به رویاهای همیشگی
اصلاح فرم و اختلاف طول پاها
پرواز های داخلی و خارجی با قیمت مناسب
با کوتاهی قد و عدم اعتماد به نفس چه کنیم؟
اگر قصد سفری عاشقانه و به یادماندنی دارید
فرم دهی مو بدون سشوار
ساخت اپلیکشن بدون کد نویسی
16 روش زیبایی دندان ها
لیزرهموروئید،شقاق و کیست مویی بدون خونریزی
براشینگ حرفه ای مو در خانه

تازه ترین مطالب بخش کودکان(فرهنگ اسامی، تربیت، خلاقیت، رفتار کودک، تغذیه کودک و ...) سایر مطالب کودکان
قلقلک دادن کودک مضر یا مفید است؟

دلایل ادرار نکردن نوزاد چیست؟

معرفی چندین بازی گروهی کودکان

علل و راه های درمان آبریزش بینی کودکان

ویژگی های نوزاد هفت ماهه

غذاهای حاوی آهن برای کودکان

نکاتی که باید با در رفتار با کودک عصبی در نظر داشت

چگونگی و نحوه تربیت کودکان 7 ساله

بیماری روماتیسم کودکان چیست و چه علائمی دارد؟

علت دیر حرف زدن کودک

کیست تخمدان به سراغ چه زنانی می رود؟

شعر کودکانه فصل پاییز
سایر مطالب کودکان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی

امروز (سه شنبه) اعتراضات و تحصن های دانشجویی علیه جنگ غزه در بسیاری شهرهای اروپایی برگزار شد که بسیاری از آن ها با مداخله پلیس منحل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، پلیس در چندین کشور اروپایی امروز سه شنبه تظاهرات طرفداران فلسطین در دانشگاه ها را متوقف و منحل کرد.

در برلین، پایتخت آلمان پس از اشغال حیاط دانشگاه آزاد برلین، پلیس فعالان طرفدار فلسطین را از محل این تجمع اعتراضی اسکورت کرد. در زوریخ سوئیس پلیس شهر تلاش کرد تا تحصن در دانشگاه ETH زوریخ را متوقف کند و تظاهرات کنندگان را از راهروی ورودی بیرون برد. در دانشگاه آمستردام هلند، پلیس یک کمپ اعتراضی حامیان فلسطینیان را برچید.

مقامات امنیتی این شهر هلند روز سه شنبه اعلام کردند در جریان عملیات شبانه در دانشگاه آمستردام، حدود 125 نفر پس از درگیری هایی که گاه خشونت آمیز بود، دستگیر شدند. نیروهای پلیس اعلام کردند: مداخله پلیس برای برقراری نظم ضروری بود. پلیس گفت که افسران پلیس مورد حمله تظاهرکنندگان قرار گرفته اند.

دانشجویان هلندی روز قبل چند چادر در محوطه دانشگاه برپا کردند. آنها در اعتراض به حملات اسرائیل به نوار غزه از مقامات دانشگاه خواستند تمامی روابط خود را با اسرائیل قطع کند. مدیریت دانشگاه و پلیس از تظاهرکنندگان خواسته بودند منطقه را ترک کنند. به گفته پلیس، برخی از تظاهرکنندگان سنگ و مواد آتش زا پرتاب کردند. پلیس این کمپ اعتراضی در پردیس روترسایلند را منحل و صبح با بیل سنگرها را شکست.

"رابرت دایکگراف"، وزیر آموزش هلند از اینکه پلیس مجبور به مداخله شد، ابراز تأسف کرد. وی در سخنانی در لاهه گفت: "دانشگاه ها مکان هایی برای بحث و گفتگو هستند." اعتراضات مجاز است، "اما آنها باید به گونه ای انجام شوند که برای همه امن باشد."

در برلین هم فعالان حامی فلسطین حیاط دانشگاه آزاد برلین را اشغال کردند. در اطلاعیه پلیس از فعالان خواسته شده است که به اشغال پایان داده و منطقه را تخلیه کنند. حدود 100 نفر صبح امروز در حیاط تئاتر دانشگاه در منطقه دهلم چادر برپا کردند. سپس دانشگاه اقدام سریع را اعلام کرد. یکی از سخنگویان گفت: "FU دستور تخلیه را صادر کرد و با پلیس تماس گرفت." پس از درخواست های مکرر برای پاکسازی منطقه، نیروهای پلیس شروع به حذف تک تک شرکت کنندگان کردند.

پس از این اشغال، دانشگاه در روز سه شنبه تا حدی تدریس را متوقف کرد. گونتر زیگلر، رئیس دانشگاه در بیانیه‌ای گفت: ما برای گفتگوی علمی در دسترس هستیم - اما نه به این شکل.

یک مقام این دانشگاه اعلام کرد: فعالان این کمپ اعتراضی در ساعات صبح سعی کردند به اتاق‌ها و سالن‌های سخنرانی در دانشگاه نفوذ کنند تا آنها را اشغال کنند.

اشغالگران حیاط تئاتر این دانشگاه خواستار همبستگی با مردم غزه شدند. برای این منظور در محوطه دانشگاه در منطقه دهلم نیز چادر برپا کردند. در یک سخنرانی آمده است: "ما دانشگاه آزاد برلین را اشغال می کنیم." این کار در راستای همبستگی با مردم فلسطین انجام می شود. اقدامات ارتش اسرائیل در غزه نیز از طرف دانشجویان معترض مورد انتقاد قرار گرفت. این گروه که به عنوان "ائتلاف دانشجویی برلین" عمل می کند، خواستار اشغال دانشگاه های آلمان و مقاومت دانشجویان در همبستگی با غزه شد.

چندین نفر نیز آئودی مکس را در دانشگاه لایپزیگ اشغال کرده اند. این دانشگاه اعلام کرد که 50 تا 60 متحصن درگیر بودند.

فعالان طرفدار فلسطین روز جمعه هم در دانشگاه هومبولت برلین تظاهرات کردند. حدود 150 نفر برای یک راهپیمایی ثبت نشده گرد هم آمدند. معترضان خواستار سالن سخنرانی به عنوان محل تجمع شدند که مدیریت دانشگاه به آن ها اجازه نداد. در نتیجه، پلیس 37 مورد رسیدگی به پرونده های احتمالی فتنه و مقاومت در برابر ماموران انتظامی را علیه معترضان آغاز کرد.

در بیانیه پلیس آمده است که خسارت مالی وارد شده است. این دانشگاه اتهامات کیفری ارائه کرده است. عملیات آموزشی در ساختمان های Rust، Silver و Holzlaube متوقف شده است.

در ETH زوریخ، هم چند ده دانشجو کمی قبل از ظهر برای تحصن در سالن ورودی تجمع کردند. سالن اصلی دانشگاه اشغال شده بود، گروهی به نام "دانشجویان برای فلسطین (زوریخ)" در اینستاگرام برای این اعتراضات فراخوان دادند. معترضان خواستار آن شدند که ETH زوریخ "موضعی روشن در مورد نسل کشی جاری در غزه" اتخاذ کند. این گروه همچنین از ETH خواست تا "بایکوت آکادمیک" موسسات و شرکت‌های اسرائیلی را که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، انجام دهد. بر این اساس این دانشگاه همچنین باید شفافیت ایجاد کند و هرگونه همکاری با سازمان های اسرائیلی را افشا کند.

پلیس این شهر به تظاهرکنندگان اولتیماتوم داد. سپس شروع به پاکسازی راهروی ورودی کرد. بعد از آن فقط چند نفر در راهروی ورودی ماندند.

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه و رژیم صهیونیستی در سراسر اروپا گسترش یافته است، اما به اندازه ایالات متحده خشونت آمیز نیست. فعالان طرفدار فلسطین همچنین کمپ اعتراضی را در محوطه دانشگاه وین اتریش در محله قدیمی AKH برپا کردند. پلیس اتریش این تجمع را مشاهده کرد و در ابتدا دلیلی برای متفرق کردن آن ندید.

دانشجویان معترض آمریکایی خواهان پایان کمک به اسرائیل‌ هستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی
  • نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود» در شهر درود برپا می‌شود
  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • ۲۵۰ کلاس درس در اسلامشهر در دست ساخت است
  • تداوم حمایت هواداران یوونتوس از الگری: باید در تیم ما بمانی / عکس
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • سیمون مارسینیاک، داور جدال حساس رئال مادرید و بایرن مونیخ
  • خبر خوب برای بایرن مونیخ: ماتیاس دلیخت به تمرینات گروهی بازگشت + عکس
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات
  • دنیله اورساتو داور جدال برگشت پاری سن ژرمن و دورتموند