Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته حجت نظری عضو شورای شهر تهران با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر از یکی از جدی‌ترین پیشنهاد‌های شهرداری تهران برای تصدی‌گری سمت سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران پرده برداشت و بدون آن که نامی برده باشد، این گزینه را فردی خواند که هنوز به دلیل تخلفات در دوره قبل مدیریت شهری در هیئت تخلفات دارای پرونده مفتوح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان زمان بررسی‌های خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نشان داد حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون سابق شهردار تهران همان فردی است که حجت نظری او را گزینه پیشنهادی شهرداری تهران برای جانشینی سعید اوحدی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: گزینه جنجالی شهردار تهران برای ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشخص شد 

در ادامه اما یک منبع آگاه در شورای شهر تهران اعلام کرد به طور حتم اعضای شورای شهر تهران با انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی در سمت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مخالفت خواهند کرد و نظر اعضای شورای شهر تهران بر انتصاب محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این سمت (سازمان فرهنگی هنری شهرداری) است.

حال روز گذشته محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در این باره گفت: برخی از اعضای شورای شهر تهران اعتراضی در این باب داشتند و اعتقاد آن‌ها این بود که نظر اعضای شورای شهر تهران در هیئت امنا به درستی مطرح نشده است.

حجت نظری در بخشی از توئیت خود نوشت: «یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها جهت تصدی گری این سمت (ریاست سا زمان فرهنگی هنری) پرونده مفتوح در هیئت تخلفات دارد.»

اما بررسی باشگاه خبرنگاران جوان ابعاد تازه‌ای از حکم حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی را آشکار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی بر اساس شماره رأی ۱۱۹۱ (یک هزار و یکصد و نود و یک) سازمان بازرسی کل کشور در تاریخ ۹۶/۰۵/۱۶ که در چهار برگ صادر شده است، با اکثریت آرا به مجازات بند (و ماده ۹) به محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی در دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های مشمول این قانون به مدت ۵ سال محکوم شده است.

در ادامه این حکم آمده که این رأی قطعی است و محکوم علیه در صورت اعتراض به این رأی می‌تواند شکایت خود را ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ رأی به دیوان عدالت اداری تسلیم کند.

طبق حکم به دست آمده، اما هنوز مشخص نیست که امرودی اعتراضی به حکم داشته یا خیر و یا اینکه آیا حکم در مرحله تجدید نظر تغییر کرده است یا خیر.

حال مشخص است که اعضای شورای شهر تهران با استناد به حکم مذکور مخالف انتصاب امرودی هستند.

انتهای پیام/

علت مخالفت شورای شهری‌ها با انتصاب امرودی مشخص شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات فعلی معلولان، مناسب سازی مسیر تردد آنها و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی است و این درحالی است که در اجرای هر پروژه‌ای، شهرداری باید مناسب سازی شهری برای معلولان را مدنظر قرار دهد، زیرا حق قانونی و شهروندی آن‌ها است.

این موضوع نه تنها قشر معلول جسمی، حرکتی که ۱۰ درصد از جمعیت هر کشوری را در بر می‌گیرد بلکه حتی برای افراد عادی نیز امری مهم است، اما متاسفانه رعایت این موضوع در برخی پروژه‌های شهری دیده نمی‌شود.

به همین علت است که یکی از گلایه‌های همیشگی معلولان موضوع مناسب سازی شهری است، زیرا زیست و رفت و آمد در شهر را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آذرماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای معلولان ورود کند و گفته بود در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده، اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در خصوص مناسب سازی تهران برای معلولان گفته بود با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار تن معلول در شهر تهران باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو مناسب سازی شود، اما بر اساس گزارشی که از ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری دریافت کرده ام، تنها ۲/۳ درصد از معابر شهر تهران یعنی ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولین مناسب سازی شده است.

اهمیت این موضوع و پیام های متعدد معلولان عزیز باعث شد این موضوع را از مدیر کل سلامت شهرداری تهران پیگیری کنیم.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند مناسب سازی معابر شهر برای معلولان است، اما مناسب سازی را نباید به مسائل کالبدی محدود کنیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی هم موظف هستیم برای معلولان عزیز مناسب سازی کنیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام مناسب سازی خدمات فرهنگی و اجتماعی برای معلولان هستیم و برای مناسب سازی معابر هم برنامه منظم دارد که در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیگیری می‌شود و همه مناطق شهرداری بر اساس برنامه مشخص شده مناسب سازی معابر را انجام دهند.

صاحب با بیان اینکه تا مناسب سازی کامل شهر برای معلولان فاصله داریم گفت: ابتدای راه مناسب سازی هستیم و با همت مدیریت شهری در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند