Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@23:47:34 GMT

طلا باز هم ریخت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۴۵۷۵

طلا باز هم ریخت

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۸۵ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته یک درصد کاهش پیدا کرده بود و قیمتها برای سه روز متوالی روند نزولی داشتند.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۴۹۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، طلا تحت تاثیر عوامل بنیادین بازار قرار ندارد بلکه تحت تاثیر وضعیت تجاری است. توافق تجاری اخیر میان آمریکا و چین جزییات چندانی نداشت اما برای بهبود ریسک پذیری کافی بود و این امر برای طلا منفی خواهد بود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز جمعه نخستین فاز توافق برای پایان گرفتن مناقشه تجاری آمریکا و چین را اعلام و تهدید برای افزایش تعرفه‌ها را معلق کرد که بزرگترین اقدام از سوی دو کشور در ۱۵ ماه اخیر بود.

بازارهای سهام آسیا از این خبر استقبال کردند و شاخص MSCI بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن ۰.۵ درصد رشد کردند.

تحلیلگران بانک OCBC در یادداشتی نوشتند: اخبار اخیر دلگرم کننده بود با این حال ماه پیش از این در آوریل نیز شاهد اقدام مشابه بودیم. این بار ممکن است قضیه فرق داشته باشد و دو طرف به مذاکراتشان ادامه دهند.

در این بین، بازارها منتظر مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا در روز دوشنبه هستند. هر دو طرف اعلام کرده‌اند پیش از رسیدن به توافق درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید کارهای زیادی انجام شود.

طلا معمولا در شرایط ابهام سیاسی و مالی به پناهگاه امن دارایی برای سرمایه گذاران تبدیل می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۷ دلار و ۵۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۸۹۲ دلار و ۹ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۶۹۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

223223

کد خبر 1310502

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا ارز سوریه ترکیه کردهای سوریه اربعین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ پیاده روی اربعین عربستان عمران خان شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد افزایش به 2312 دلار و 19 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.51 درصدی به 2320 دلار و 30 سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/15

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، 12 درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با 1.76 درصد افزایش به 27 دلار و 16 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.7 درصدی  955 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/2

دیگر خبرها

  • تهران قدیم | پیرمردی که بازار تهران را بهم ریخت/ عکس
  • طلای جهانی ثابت شد
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • استقبال از «گارفیلد» در اولین هفته فروش/ یک فیلم خانوادگی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷