Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حیدر علی عابدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تایید خبر توزیع مجدد داروی لوزارتان اکتوور که برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی و پرفشاری خون استفاده می‌شود اظهار داشت: سازمان غذاودارو، موضوع را در طول این چند ماه، مورد بررسی و دقت نظر سختگیرانه قرار داده و اکنون پس از طی مراحل آزمایشی و مشخص شدن نتایج، سرانجام سازمان غذاودارو به این نتیجه رسیده که این دارو، مخاطره‌ای برای بیماران ندارد و به این جهت موضوع باید به اطلاع مردم، پزشکان و داروسازان برسد تا دغدغه خاطری در این رابطه نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ داروی لوزارتان که یکی از شناخته شده‌ترین داروهای ضد فشار خون است، از پر مصرف‌ترین داروهای این حوزه است و سازمان غذاودارو، به عنوان تنها متولی حوزه دارویی کشور با توجه به نگرانی هایی که بابت احتمال آلوده بودن این دارو به مواد سرطان زا وجود داشت، طی اطلاعیه ای در تیرماه سال جاری، دستور جمع آوری داروی لوزارتان یکی از شرکت‌های داروسازی کشور را صادر کرده بود که متاسفانه باز هم سلامت مردم، دست مایه سوء استفاده‌های جناحی قرار گرفت و موجی از هیاهوهای بی مورد را از سوی برخی روزنامه ها ایجاد کرد.

دقت نظر سازمان غذاودارو در خصوص کیفیت داروهایی که از طریق نظام دارویی کشور توزیع می‌شوند، موجب شد که به استناد هشدارهای مراجع جهانی، دستور جمع آوری این دارو از سوی سازمان غذاودارو صادر شود و اینک که نتیجه آزمایشگاه ها حاصل شده و مشخص شده که فاقد ناخالصی با میزان غیر استاندارد بوده، عرضه آن را در داروخانه های سراسر کشور بلامانع اعلام شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دارو داروخانه مصرف دارو لوزارتان کمیسیون بهداشت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر وقوع مسمومیت با قارچ وحشی تعداد ۵۳ نفر مصدوم شده اند.

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که بر اثر بروز مسمومیت با قارچ وحشی ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان مسمومیت قارچ وحشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران