Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان بررسی مواد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در صحن علنی امروز، فتحی نماینده مردم تهران پیشنهاد حذف تبصره ۲ ماده ۲ این طرح را ارائه کرد.

به موجب تبصره ۲ این ماده شکایات و اعتراضات اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از عمومی و خصوصی از آرا و تصمیمات مراجع اختصاصی اداری موضوع بند ۲ ماده ۱۰ این قانون مستقیما در شعب تجدید نظر مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رأی صادره قطعی است. سایر شکایات و اعتراضات در شعب بدوی رسیدگی می‌شود. پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون پرونده‌های موضوع در شعب بدوی و تجدید نظر مطابق صلاحیت زمان ثبت دادخواست رسیدگی می‌شود.

فتحی نماینده تهران با بیان اینکه این تبصره به دور از یک دادرسی عادلانه است گفت: این تبصره باید حذف شود و آیین دادرسی مانند قبل به صورت دو مرحله‌ای باقی بماند.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم هم در موافقت با پیشنهاد فتحی گفت: رأی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ برای شهروندان صادر می‌شود بعد از اعتراض آنها، در شعب بدوی رسیدگی و بعد در شعب تجدید نظر باز هم بررسی می‌شود، اما با وجود تبصره ۲ ماده ۲ دیگر شعب بدوی دیوان عدالت اداری حذف و حق اعتراض از مردم گرفته می‌شود.

او ادامه داد: شاید اعضای کمیسیون حقوقی فکر می‌کنند چند مرحله‌ای بودن اعتراض‌ها موجب اطاله دادرسی می‌شود، اما این درست نیست بلکه می‌توان تعداد شعب را افزایش داد و این حق را از مردم نگرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: فردی که با ۲۵ سال سابقه از کار خود اخراج می‌شود حق دارد چند بار اعتراض کرده و به آن رسیدگی شود اول در دادگاه بدوی و بعد در تجدید نظر و بعد هم در دیوان عدالت اداری، لذا این تبصره حق را از مردم می‌گیرد.

در نهایت نمایندگان با حذف تبصره ۲ با ۱۰۹ رأی موافق، ۴۱ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف

نخستین جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برگزار شد.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: اتباع و مهاجرین دارای کارت آمایش می‌توانند با مراجعه به کمیته حقوقی به طرح شکایات خود بپردازند.

او افزود: این کمیته روند رسیدگی به شکایت‌های اتباع را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک