Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد، تلاش خواهد کرد اروپا را از فروش تسلیحات به ترکیه منع کند. ترکیه

به نوشته روزنامه رای‌الیوم، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در آستانه نشست امروز (دوشنبه) کمیته امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ پیرامون عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه، اظهارات مذکور را ایراد کرد.

پیش از این هم، فرانسه، آلمان، فنلاند، هلند و نروژ فروش تسلیحات به ترکیه را به حالت تعلیق درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد، از روز شنبه به دنبال اعلام تحریم بر صادرات تسلیحات به ترکیه در زودترین زمان ممکن است.

سوریه

در این بیانیه آمده است، ایتالیا این ابتکارعمل را در همه محافل چندجانبه مطرح کرده و تلاش خواهد کرد با همه ابزارهایی که قانون بین‌المللی اجازه می‌دهد، با عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه مقابله کند. دولت ایتالیا بر این باور است که باید برای دور کردن ملت سوریه به ویژه کردها از درد و رنج‌ها و برای مقابله با اقدامات بی‌ثبات کننده در منطقه، با نهایت قاطعیت عمل کند.

ایتالیا یکی از کشورهای اصلی صادر کننده تسلیحات به ترکیه است.

فروش تسلیحات

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هم در واکنش به این اقدام اروپا اعلام کرد، تهدیدهای غرب برای تحریم آنکارا و منع صادرات تسلیحات به این کشور، ترکیه را مجبور نمی‌کند، عملیات نظامی خود را علیه نظامیان کرد سوریه متوقف کند.

همچنین خبرگزاری آناتولی اعلام کرد، اردوغان رئیس جمهوری قبرس شمالی (بخش ترک‌نشین) را به دلیل انتقاد نادر و ناگهانی از حمله ترکیه به کردها مورد انتقاد قرار داد و گفت: به قبرس می‌گویم که پا را فراتر از حد و حدود خود گذاشته است.

وی افزود: در زمان مناسب به قبرس پاسخ مناسب خواهیم داد.

آنکارا انتظار نداشت که قبرس شمالی از حمله به سوریه انتقاد کند چرا که قبرس شمالی به دنبال حمله ترکیه به بخش شمالی جزیره دریای مدیترانه در سال ۱۹۷۴ در واکنش به کودتایی که هدف از آن الحاق قبرس شمالی به یونان بود، شکل گرفته است و بخش ترک‌نشین قبرس را غیر از ترکیه، کشور دیگری به رسمیت نشناخته‌ است.

ترکیه از نهم اکتبر عملیات نظامی خود را در شمال شرق سوریه علیه یگان‌های مدافع خلق کرد آغاز کرده؛ عملیاتی که خشم بین‌المللی را برانگیخته است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است

روزنامه پالیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی امروز (جمعه) گزارش داد، واشنگتن در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی با شرکت‌های دفاعی آمریکایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین است.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده در حال انجام اقداماتی نهایی در یکی از بزرگترین بسته‌های کمک نظامی خود به اوکراین است که ممکن است امروز (جمعه) اعلام شود.

به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس گزارش پالیتیکو، این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

این بسته به بودجه ۶۱ میلیارد دلاری اوکراین که روز چهارشنبه توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امضا شد، اضافه می‌شود.

این روزنامه همچنین نوشت، تسلیحات مذکور احتمالا تا چندین سال به اوکراین ارسال نمی‌شود چون این مبلغ تحت ابتکار کمک امنیتی اوکراین تخصیص می‌یابد. در ارتباط با این ابتکارعمل، پنتاگون قراردادهایی را با شرکت‌های دفاعی ایالات متحده برای تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید برای اوکراین، در مقابل برداشت از ذخایر فعلی آن، منعقد می‌کند.

روز سه‌شنبه، سنای آمریکا بسته‌ای از لوایح را برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه چین تصویب کرد.

در ۲۰ آوریل، این لوایح در مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شد. حجم کل بسته بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار است که شامل ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین، ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و همچنین کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق درگیری از جمله نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران