Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارگروه اعضای صلح و سازش پرونده‌های مهم در شهرستان خرم آباد با حضور روحانیون و متنفذین محلی در محل دفتر رئیس شورا‌های حل اختلاف استان لرستان تشکیل شد. تاریخ انتشار: 11:17 - 22 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۴۹۸

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، کارگروه اعضای صلح و سازش پرونده‌های مهم در شهرستان خرّم آباد با حضور روحانیون و متنفذین محلی در محل دفتر رئیس شورا‌های حل اختلاف استان لرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاکولوند رئیس شورا‌های حل اختلاف استان لرستان ضمن خوش آمد گویی به مدعوین اظهار کرد: تشکیل این ستاد که نتیجه تعاملات و تلاش‌های خوب شورا‌های حل اختلاف و معاونت فرهنگی استان است، در تحقق بخشیدن به منویات ریاست قوه قطعاً از نقطه عطف خوبی برخوردار خواهد بود.

کاکولوند ادامه داد: برای این هیات در مجتمع حل اختلاف شهید مطهری خرم آباد مکانی در نظر گرفته شده است تا پرونده‌های قتل و مهم پس از طی مراحل ثبت در باب صلح و سازش و حل فصل دعوی تلاش تا پرونده ختم به خیر گردد.

وی در ادامه افزود: در شهرستان‌ها هیات‌های سازش نیز با امعان نظر شورا‌های حل اختلاف و معاونت فرهنگی تشکیل شده اند و چند پرونده جهت سازش در دستور کار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سبزواری معاون فرهنگی دادگستری کل استان لرستان با بیان  این حدیث از امام علی (ع) که در عفو و گذشت لذتی است که در انتقام نیست افزود: با توجه به حمایت‌های ریاست کل دادگستری استان لرستان و استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و متنفذین محلی و با عنایت به استیذان پرونده‌های قصاص از اولویت‌های دستگاه قضا ایجاد صلح و سازش جهت حل اختلاف پرونده‌های قتل است و در ستاد استانی صبر نیز به طور جدی پیگیر اصلاح ذات البین میان اصحاب دعوا هستیم و از هیچ فرصتی برای صلح و سازش کنار نخواهیم نشست.

حجت الاسلام و المسلمین سبزواری عنوان داشت: با توجه به پیشینه سازش در میان مردم لرستان انشاءالله در این خصوص بتوانیم قدم‌های سودمندی در جهت رفع اختلافات برداریم.

گفتنی است: در این جلسه ۸ نفر از روحانیون و متنفذین محلی جهت تشکیل این کارگروه دعوت و به آنها ابلاغ رسمی به عنوان عضو ستاد صبر مرکز استان لرستان و هیئت صلح و سازش شهرستان خرم آباد  اهداء شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوقی و قضایی صلح و سازش حل اختلاف لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت امروز ۱۳ اردیبهشت در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزارشد، گفت: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه کار‌های نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شورا‌ها بهترین منابع شناخت هستند.

وی شورا‌ها را در خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی پیشرو دانست و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شورا‌ها و ارگان‌های دولتی برقرار شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات استان، محور اصلی کار خود را توجه به کسب و کار و اشتغال قرار داده ام تا با ارتقاء سطح درآمد مردم، رفاه اجتماعی را بالا ببریم.

آقای شفقت اظهارداشت: تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

وی بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری تاکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

استاندار لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه دانست و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونان خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از شهرداران و شورا‌های برتر استان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی به علت تیراندازی عروسی در خرم‌آباد
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد