Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:16:48 GMT

جلوی رشد فزاینده طلاق را گرفته‌ایم

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۵۴۰۵

جلوی رشد فزاینده طلاق را گرفته‌ایم

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی سؤال سمیه محمودی نماینده شهرضا از رحمانی فضلی وزیر کشور در دستور کار قرار گرفت.

این سؤال در مورد وضعیت آسیب های اجتماعی در کشور بود.

رحمانی فضلی روند رسیدگی به آسیب های اجتماعی را توضیح داد و اقدامات وزارت کشور برای کاهش آسیب های اجتماعی شامل مواد مخدر، طلاق، حاشیه نشینی و مناطق بحرانی را تشریح کرد و گفت: وزارت کشور در سال ۹۳ در مورد آسیب های اجتماعی گزارشی تهیه و خدمت رئیس جمهور و مقام معظم رهبری ارائه کرد و هفت جلسه این موضوع با حضور مقام معظم رهبری و سران قوا بررسی شد و منجر به ایجاد یک نگاه استراتژیک به آسیب های اجتماعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۵ موضوع به عنوان اولویت اصلی آسیب های اجتماعی مشخص شد که شامل طلاق، مواد مخدر، حاشیه نشینی، مفاسد اجتماعی و مناطق بحرانی بود.

وزیر کشور تصریح کرد: سند ملی تدوین شد و بین دستگاه های اجرایی تقسیم کاری صورت گرفت که با زمانبندی مناسب این موضوعات را بررسی کنند و دستگاه های مسئول و معین تعیین شدند. علاوه بر این ساختار وزارت کشور نیز تغییر کرد و مسئولیت شورای اجتماعی به رئیس جمهور واگذار شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اعتباراتی در حوزه های اجتماعی در نظر گرفته شد تا کارها پیگیری شود،اظهار داشت: مواد مخدر، یکی از موضوعات مهم مورد بررسی در این شورا بود که موجب کاهش آسیب های اجتماعی شامل طلاق و سرقت خواهد شد، زیرا سرقت و طلاق ارتباط مستقیمی با مواد مخدر دارند.

وی گفت: تعداد «ان جی او» ها به دو برابر افزایش یافت و در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی عملکرد خوبی داشتیم.

وزیر کشور در تشریح اقدامات شورای اجتماعی برای کاهش نرخ طلاق نیز، گفت: در حوزه طلاق جلسات متعددی گذاشته شد، متولی موضوع مشخص شد و ۶۰۲ مرکز مشاوره خانواده با حضور ۹۳۰ مشاور ایجاد شد. علاوه بر این ۴ هزار و ۹۰۰ کارگاه آموزش پیش از ازدواج برگزار شد و به این ترتیب جلوی رشد فزاینده طلاق گرفته شد و به مرحله کاهش نرخ رشد طلاق رسیدیم و در برخی از استان ها افزایش نرخ طلاق متوقف شده است.

رحمانی فضلی اظهارداشت: در بحث مواد مخدر موضوع مهم کنترل مناطق بحرانی است، در شهر تهران محله هرندی، شوش و مولوی مناطق بحرانی بودند که وزارت کشور اقدام به پلمب مناطق توزیع مواد مخدر کرده و ۱۲ هزار واحد آموزشی ایجاد کرد. علاوه بر این ۴۲۷ درصد ایجاد اشتغال برای افرادی که اعتیاد را ترک کرده اند، افزایش یافت.

وی با اشاره به سیاست های وزارت کشور برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در حاشیه شهرها گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این دوره پیگیری کردیم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته بود.

ادامه دارد...


 

کد خبر 4746258

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی سمیه محمودی رحمانی فضلی مجلس شورای اسلامی اربعین 98 ایران حسن روحانی هیئت دولت اربعین حسینی علی لاریجانی محمدجواد ظریف شورای نگهبان انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

دیگر خبرها

  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود