Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه دبیرخانه دائمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا، حجت الاسلام و المسلمین «احمد مازنی» در مراسم تقدیر از دانش آموزان مدال‌آور در مسابقات جهانی اختراعات انگلیس ۲۰۱۹ اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های متعددی در کمیسیون فرهنگی مجلس انجام شده است تا بتوانیم زمینه های کارآفرینی و بهره‌مندی از استعدادهای نخبگان فراهم شود و مشکلات پیش روی جوانان برای فعالیت‌های علمی آنها کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که دانش آموزان نخبه به عنوان آینده سازان این جامعه سرنوشت علمی و فرهنگی کشور را می‌سازند،  افزود: دانش‌آموزان و نخبگان نیز نباید از مشکلات و شرایط سخت ناامید شوند و دست از کار علمی و فعالیت‌های کارآفرینانه بردارند بلکه باید با امید به آینده در جهت رفع مشکلات و موانع پیش رو تلاش مضاعف و جدی داشته باشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم از پدران و مادران و مسئولین و مربیان مدارس تقدیر کرد و از آنها به عنوان زمینه سازان این موفقیت ها یاد کرد و نقش آنها را تعیین کننده و تاثیرگذار دانست.

مسابقات جهانی اختراعات لندن ۲۰۱۹ یکی از بزرگترین مسابقات اختراعات بین المللی است که با حضور بیش از ۳۰ کشور در آگوست ۲۰۱۹ برگزار شد.
نمایندگان ایران که برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا بودند موفق به کسب ۲ مدال طلا، دو مدال نقره و ۲ مدال برنز شدند.
مهدیس میرزایی و غزل قالجوقی از مشهد - کیان میرآفتاب زاده، علی تکین کلهر، رضا هاشمیان و طناز طباطبایی از تهران موفق به کسب مدال طلا شدند.
مهرو منصوری، نیکی قبائی، پرناز میردهقانی، و غزل زارع از تهران و سید ماهان طباطبایی از بندر عباس موفق به دریافت مدال نقره و علیرضا قدیمی از شهریار و یاسمین زینب رضایی از کرج موفق به کسب مدال برنز شدند.
همچنین در این مسابقات مرکز پژوهش‌های بین المللی ابن سینا به عنوان مرکز برتر، موفق به کسب جایزه ویژه سازمان مالکیت های معنوی جهانی شد.
در این مراسم حجت الاسلام مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس،  رضا گلشن مهرجردی رئیس کمیته علمی جشنواره ابن سینا،  مهدی اسلامی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس، مهدی رشیدی جهان دبیر علمی جشنواره و سروش نوالورا عضو کمیته علمی جشنواره، و همچنین اولیا و مسئولین مدارس و دانش آموزان مدال آور حضور داشتند.
چهارمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا با حضور بیش از پنج هزار نفر از دانش آموزان، مربیان و مدیران مدارس سراسر کشور در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۹۸ در پردیس شمالی دانشگاه تهران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش و سازمان های علمی دیگر برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نخبگان احمد مازنی آموزش و پرورش کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص هایی طراحی شد تا در دانشگاه ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

دکتر حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی شود و گاهی این مسئله موجب می شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه ها ایجاد کنیم می توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه های سیستم کاهش می یابد.

وی طرح ایده ها و برنامه های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کارهای جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیندها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیندهای خوب بتوانند اجرایی شوند.

کد خبر 6098180

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری