Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیده زرآبادی نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارسینه، با بیان اینکه عملکرد بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز موفقیت آمیز بوده است، گفت: بانک مرکزی توانسته نرخ ارز را ثابت نگه دارد و این اقدام خوبی بود که انجام شد.

او به اقدامات بانک مرکزی در تثبیت نرخ ارز اشاره کرد و ادامه داد: بانک مرکزی برای برداشت از کارت‌ها سقف گذاشت و همه کارت‌ها را شناسایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هر فرد از هر کارت می‌توانستند روزانه ۵۰ میلیون تومان خرید کند، اما بانک مرکزی اعلام کرد که هر فرد در روز از تمامی کارت‌ها می‌تواند ۵۰ میلیون تومان خرید کند. علاوه بر این اگر امروز ۳۰۰ میلیون جابجا شود فردا این پول به حساب شخص می‌رود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: علت گرانی در بازار ارز این بود که دلال‌ها قیمت ارز را پله‌ای افزایش می‌دادند و پول در حساب آن‌ها مدام در گردش بود و، چون این پول زود به حساب فرد می‌آمد آن فرد در این دلالی شرکت می‌کرد و قیمت ارز را بالا می‌بردند. از سوی دیگر سقف هم نداشت و فرد می‌توانست به هر میزان که می‌خواست در روز خرید کند، این اقدامات جو روانی در بازار ارز ایجاد می‌کرد.

زرآبادی خاطرنشان کرد: بنابراین دو اقدام بانک مرکزی که به نوعی شفافیت را به دنبال داشت موجب شد تا بازار ارز به ثبات برسد و بانک مرکزی توانست در کنترل نرخ ارز موفق باشد. به صورت کلی وزارت اقتصاد در بحث تحقق دولت الکترونیک به نسبت سایر وزارت خانه‌ها اقدامات بهتری انجام داد که امیدوار کننده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمیده زرآبادی بانک مرکزی نرخ ارز عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسما

مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس گفت: در بحث کادرفنی تغییری در ۵ هفته باقی‌مانده نخواهیم داشت و آقای درویش همراه با دیگر اعضا ادامه خواهند داد و ما یک عضو مالی که کرسی آن در باشگاه خالی است را اضافه می‌کنیم تا ریسک‌های مالی و فوتبالی را برطرف کنیم و امنیت داشته باشیم. هدف این است سال بعد پرسپولیس را به عنوان مدعی قهرمان آسیا تجهیز کنیم تا ان‌شاءالله چیزی در شأن و درخور نام نماینده ایران کسب شود.

ما تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس نمی‌گذاشتیم و مواهب این کارت هواداری برای دو باشگاه بود، اما از حالا به بعد که پرسپولیسی شدیم، باشگاه ما پشت آن‌ها خواهد بود. ما با افتخار کار‌های کارت هواداری استقلال را انجام می‌دهیم، اما این بانک پرسپولیسی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسما
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی