Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن بسارده» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۱۷۱ میلیارد ریال امسال از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی سرمایه‌گذاری شد که در این فرآیند ۱۷۸ فرصت اشتغال جدید ایجاد شد.

وی ادامه داد: ۲۷ پروانه اکتشاف، ۱۷ گواهی کشف و ۲۳ پروانه بهره‌برداری نیز امسال در نقاط مختلف این استان صادر شد.

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: استخراج سالانه معادن این استان در سال جاری ۵۱۵ هزار تن و ذخیره قطعی مواد معدنی نیز هفت میلیون ۴۷۱ هزار تن ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسارده اظهار داشت: بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی در استان مرکزی شناسایی شده و امکانات برای استخراج تنگستن، قلع و مولیبدن، طلا، مس، آندالوزیت، مرمریت سیاه، گرانیت، کانی‌های قیمتی و زینتی شامل فیروزه، کریزوکولا، جاسیر، آزوریت و مالاکیت، عقیق، بلور کوارتز، ارپیمان (سولفور آرسنیک)، بنتونیت و کلسیت در منطقه وجود دارد.

وی بیان کرد: معادن کانون محوری در حوزه کسب و کار و درآمدزایی و پیشبرد امور توسعه پایدار است که باید سهم آن‌ها در حوزه تولید و بالابردن درآمد ناخالص ملی به خوبی دیده شود.

استان مرکزی با حدود ۵۵۰ معدن و استخراج سالانه ۱۴ میلیون تن ماده معدنی، رتبه هفتم معدنی کشور را به‌خود اختصاص داده و تاکنون از ۵۷ نوع ماده معدنی موجود در کشور ۴۲ نوع آن در استان مرکزی شناسایی شده است که  ۳۵ نوع ماده معدنی در این خطه بهره‌برداری می‌شود.

بیش از چهار هزار نیروی کار در ۵۳۰ معدن استان مرکزی فعالیت دارند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن استخراج معدن استان مرکزی حقوق دولتی معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام صیادی ظهر چهارشنبه در حاشیه آئین گشایش کلینیک تخصصی خیرساز بیمارستان امام حسین (ع) از آغاز ساخت بنای این کلینیک از سال ۱۳۹۷ به همت یک بنیاد خیریه خبر داد و گفت: این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال تکمیل شد.

وی با اشاره به تجهیز این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دانشگاهی مطرح کرد: این کلینیک به متراژ سه هزار مترمربع در چهار طبقه ساخته شده و در بخش‌های داخلی، عفونی، اطفال، دندانپزشکی، قلب، ارتوپدی، زنان، تغذیه و … فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به در نظر گرفتن تجهیزات تکمیلی برای بخش‌های توسعه‌ای این کلینیک بیان کرد: مرکز درمان سو مصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) نیز امروز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

کد خبر 6088053

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد