Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@22:07:01 GMT

به 3500 اتوبوس برای بازگشت زائران نیازمندیم

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۵۵۲۷

استاندار ایلام گفت: برای موج برگشت زوار به ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی»  در نشست ستاد مرکزی استان که با حضور دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود پیک برگشت زوار از مرز مهران به ۳۵۰ هزار نفر برسد، گفت: برای موج برگشت زوار به ۳ هزار و ۵۰۰  اتوبوس نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نباید زائران را مجبور کنیم اول به استان‌های همسایه و بعد به مقصد خود بروند بلکه ، بگذارید این امر اختیاری باشد و تلاش و سعی این است که اتوبوس برای تمام مسیرها از طریق وزارت راه و شهرسازی فراهم کنیم.

رییس ستاد اربعین استان ایلام با تاکید بر اینکه هزینه‌های زیادی برای زیرساخت‌های اربعین استان انجام شده است گفت: مسیر پایانه برکت جداشده است، از تونل قلاجه  تا شباب، ایلام به مهران ، زیرساخت های مهران،  و ... ملکشاهی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این شرایط سخت هزینه شده  و تلاش دولت و نظام در این راستا بی نظیر بوده است.

سلیمانی در ادامه پیش‌بینی کرد که در ۱۰ روز آینده حدود ۲ و نیم میلیون زائر از مرز مهران تردد خواهند کرد و ما هم اکنون 60 درصد زائران از مرز مهران تردد می‌کنند که این آمار در مسیر برگشت بیشتر نیز خواهد شد.

سلیمانی گفت: روزانه در مرز مهران حدود یک میلیون وعده ی غذایی، صبجانه، نهار و شام و روزانه ۲ میلیون آب معدنی مصرف و نیاز خواهیم داریم.

وی ادامه داد: کمک‌های خوبی از وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان و خیرین جمع شده است و عددی بالای ۲۰ میلیون بطری آب جمع آوری شده است و ذخیره سازی آب معدنی در دستور کار است.

استاندار ایلام در ادامه خواستار اطلاع رسانی مسیر های تردد به پایانه برکت و یا پارکینگ اربعین شد و گفت: در موج برگشت موکب‌ها از ۱۸ صفر  تا ۲۴ صفر باید بسیار قوی‌تر عمل کنند تا بتوانیم پاسخگوی حجم بالای زائران باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اربعین ۹۸ مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا

 «حسام قربانعلی» افزود: تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان و اهواز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه جده منتقل شده اند.

وی بیان‌داشت: عملیات بازگشت زائران علاوه بر استان تهران از ایستگاه‌های پروازی تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و مشهد تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

قربانعلی خاطرنشان‌کرد: امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو پرواز برای انتقال عمره‌گزاران استان‌های تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده که پرواز نخست با شماره پرواز ۱۵۹۱ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه جده پرواز و در ساعت ۱۳ و ۴۰ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد.

وی گفت: پرواز دوم نیز از فرودگاه جده با شماره پرواز ۱۵۰۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه امشب وارد فرودگاه حضرت امام (ره) می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • بعد از 9 ماه: کورتوا با کلین‌شیت برگشت
  • بازگشت حجاج عمره گزار به ایران
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران