Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بیانیه که امروز انتشار یافته، آمده است: متخصصان با سازمان انرژی اتمی ایران درباره همکاری فنی بین المللی برای ساختن راکتور گفت وگو خواهند کرد.

سفارت انگلیس در این بیانیه تصریح کرده است: این سفر تشکیل دهنده قسمتی از تعهد ما برای اطمینان یافتن از این است که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم برای ایران و هم جامعه بین الملل دارای منفعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل است که ما به تعهدات خود نسبت به همکاری با ایران برای مدرن سازی راکتور اراک پای بند هستیم و در همین راستا به ایران کمک می کنیم تا یک برنامه انرژی هسته ای غیر نظامی مدرن و به روز را توسعه دهد.

در این بیانیه آمده است:‌ همکاری ما با ایران در پروژه اراک در طول سال گذشته پیشرفت مهمی داشته و ما مشتاقانه منتظر دیدارهای آینده هستیم تا از پیشرفت پروژه حمایت کنیم.

این سفر در حالی صورت می گیرد که ایران به دلیل بدعهدی کشورهای اروپایی به عدم پایبندی کامل به توافق هسته ای روند کاهش تعهدات خود به برجام را درسه مرحله آغاز کرده است.

گام های ایران در کاهش تعهدات، ملزم نبودن به رعایت سقف ۳۰۰ کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده، ملزم نبودن به رعایت محدودیت غنی سازی اورانیوم تا سقف ۳.۶۷ درصد و خارج نکردن مازاد آب سنگین بودند که در ۱۸ اردیبهشت یال جاری اعلام شد. گام دوم روز شانزدهم تیر ماه و با بیانیه‌ای دولت مبنی بر افزایش سطح غنی‌سازی از ۳.۶۷درصد اجرا شد.

گام سوم ایران برای کاهش وتوقف برخی تعهدات ذیل برجام که از ۱۶ شهریور ماه شروع شد، بیشتر مربوط به برداشتن محدودیت‌ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) از جمله توسعه و راه‌اندازی نسل جدید سانتریفیوژها در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم بوده است.

آمریکا اردیبهشت‌ سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم‌های سنگین علیه ملت ایران را برگرداند.

این اقدام واشنگتن با مخالفت جهانی روبه رو شد و سایر کشورهای امضاکننده برجام اعلام کردند که با پیش‌بینی سازوکارهایی برجام را حفظ می‌کنند.

310311

کد خبر 1310545

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و انگلیس سوریه ترکیه کردهای سوریه اربعین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ پیاده روی اربعین شهرداری تهران باشگاه پرسپولیس عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان