Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت که از پاسخ‌های وزیر کشور در مورد اقدامات این وزارتخانه در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی قانع شده است. تاریخ انتشار: 11:51 - 22 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۵۸۸ به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سوال سمیه محمودی از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در دستور کار صحن علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  متن سوال این سوال درباره دلایل عدم برنامه‌ریزی مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از سیو وزرات کشور بود.   پاسخ وزیر وزیر کشور در پاسخ به این سوال گفت: ۵ موضوع به عنوان اولویت اصلی آسیب‌های اجتماعی مشخص شده که شامل طلاق، مواد مخدر، حاشیه نشینی، مفاسد اجتماعی و مناطق بحرانی بود.

وی افزود: بعد از تهیه سند ملی تقسیم کاری بین همه دستگاه‌های اجرایی با زمان بندی مناسب، رتبه بندی و اولویت بندی مناطق مختلف شکل گرفت هر دستگاهی به عنوان مسئول و چند دستگاه به عنوان دستگاه معین و همکار مشخص شدند تا موضوعات را مورد بررسی قرار دهند. یکی از نتایج آن جلسات تغییر ساختار بود مسئولیت شورای اجتماعی با ترکیب جدید را به عهده رئیس جمهور گذاشته شد و وزیر کشور به عنوان نایب رئیس شورا مسئولیت اجتماعی را به عهده گرفت. کار‌ها توزیع شد و تغییراتی در شورای انقلاب فرهنگی مطرح و نهایتا با تصویب در شورا وظایف و ماموریت‌های جدید و مسئولیت‌ها با توزیع کار‌ها انجام شد.

وی بیان داشت: مسئله تامین اعتبار هم مورد توجه قرار گرفت که قرار شد اعتبارات در حوزه سرمایه‌ای و جاری مورد پیگیری قرار گیرد. با اقدامات انجام شده و اولویت‌ها و تاییدات رهبری تلاش مستمری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی آغاز شد، چون آسیب‌هایی همچون سرقت ارتباط مستمر با مواد مخدر و طلاق دارد.
وزیر کشور در تشریح اقدامات شورای اجتماعی برای کاهش نرخ طلاق نیز، گفت: در حوزه طلاق جلسات متعددی گذاشته شد، متولی موضوع مشخص شد و ۶۰۲ مرکز مشاوره خانواده با حضور ۹۳۰ مشاور ایجاد شد. علاوه بر این ۴ هزار و ۹۰۰ کارگاه آموزش پیش از ازدواج برگزار شد و به این ترتیب جلوی رشد فزاینده طلاق گرفته شد و به مرحله کاهش نرخ رشد طلاق رسیدیم و در برخی از استان‌ها افزایش نرخ طلاق متوقف شده است.   سرانجام نهایتا پس از سوال نماینده شهرضا و پاسخ‌های وزیر کشور، محمودی از وزیر کشور خواست در رسیبدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی جدیت به خرج بدهد.ر بنابراین سوال وی به رای مجلس گذاشته نشد و محمودی اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر کشور قانع شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آسیب های اجتماعی سند ملی شورای اجتماعی طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی

معاون قضایی رئیس دادگستری در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم خراسان رضوی از کاهش برخی جرایم در حوزه های قضایی در پی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی خبر داد و گفت: شاهد سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل ۴۵۰۰ مورد پرونده، پیشگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر مرتضوی امروز در نشست مدیران حوزه پیشگیری  از جرم در مشهد اظهار داشت: با تلاش مسئولان، قضات و کارمندان مجموعه قضایی خراسان رضوی در سال 1402 و اهتمام بر اجرای محورهای سند تحول قضایی از جمله در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کاهش جرایم بودیم.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت پذیرفته توسط این حوزه در سال گذشته بیان کرد: طرح ها و برنامه‌های متعدد ومتنوعی با رویکرد اجتماعی و با استفاده از ظرفیت های مردمی، با محوریت این معاونت به مرحله اجرا در آمد که نتیجه آن در نهایت به ارتقاء رضایت‌مندی اقشار مختلف اجتماعی انجامید.

معاون قضایی رئیس دادگستری خراسان رضوی گفت: اقدامات گسترده‌ای توسط دستگاه قضایی با همیاری سایر سازمان‌ها در زمینه صیانت و تحکیم بنیان خانواده به انجام رسید که ماحصل آن کاهش پرونده‌ها در زمینه طلاق و افزایش ایجاد سازش در این‌گونه پرونده‌ها و سایر پرونده‌های مرتبط  از جمله حضانت و ملاقات طفل بود، به نحوی که با اقدامات جمعی پیشگیرانه و حمایتی، شاهد سازش 25 درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل 4500 مورد پرونده، پیشگیری شد.

مرتضوی افزود: در پی اقدامات مؤثر پیشگیرانه در زمینه پرونده های حضانت و ملاقات طفل نیز بیش از 50 درصد سازش داشتیم. از جمله اقدامات دیگر، اجرای طرح قاضی مدرسه در تعداد زیادی از مدارس بود که جلسات متعددی با رویکرد ارتقای آگاهی‌های حقوقی برای دانش آموزان، والدین و مربیان در مناطق مختلف شهری توسط قضات برگزار شد.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های موفق این معاونت در سال گذشته، راهبری قرارگاه اجتماعی زندان بود که با محوریت مجموعه قضایی و همیاری و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف شکل گرفت و سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی در زمینه کاهش جمعیت کیفری، توانمند سازی مددجویان، باز اجتماعی کردن آنها و حمایت از خانواده‌ها و مراقبت پس از خروج زندانیان به نحو مطلوب دنبال شد که علاوه بر آزادی تعداد قابل توجی از مددجویان، زمینه‌های اشتغال تعدادی از این افراد نیز فراهم شد به صورتی که در بهار امسال بیش از 3600 نمادهای شهری و فلاور باکس برای تزئین شهر توسط این افراد ساخته و در معرض دید شهروندان قرار گرفت.

مرتضوی گفت: در پاسخ به مطالبات عمومی، اقدامات منسجمی نیز در زمینه برخورد با جرایم مربوط به سرقت صورت گرفت که در نتیجه این اقدامات، شاهد کاهش جرایم مربوطه در 15 حوزه قضایی بودیم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • ببینید | پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی