Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از ایلام، حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین امروز 22 مهر ماه در نشست قرارگاه اربعین مرز مهران اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر تاکنون به کشور بازگشته‌اند و ۲ میلیون نفر دیگر هم اکنون در عراق بسر می‌برند.
وی با اشاره به اینکه اربعین امسال شاهد افزایش سه برابری تردد زائران به نسبت سال‌های گذشته هستیم، پیش‌بینی کرد: امسال شاهد خروج سه و نیم میلیون زائر ایرانی از عراق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ذوالفقاری اضافه کرد: به تمامی زئران ثبت ‌نام شده در سماح از طریق پیامک برای مدیریت بهتر تردد (خروج و ورود) اطلاع‌رسانی شده است تا به تدریج از مرزها تردد کنند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد زائران ورودی به کشور به نسبت موج رفت بیشتر شده و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در داخل مهران و ۴۵۰ دستگاه در داخل عراق مستقر شده است، عنوان کرد: برای ترابری زائران در مسیرهای مرز مهران، پایانه برکت و پل زائر هم ۲۵۰ تریلر لبه دار سپاه برای جابجایی زائران برگشتی تعیین شده است.
وی اظهار کرد: اعزام اتوبوس‌های دورن و برون‌شهری به مرزها به نسبت میزان زائران برگشتی در مرزها خواهد بود و با توجه به تجارب گذشته بیشترین تعداد اتوبوس‌ها به مرز مهران اختصاص می‌یابد.
ذوالفقاری تصریح کرد: هماهنگی میان ارگان‌های کشوری و لشگری عضو ستاد اربعین بسیار بهتر از سال های گذشته بوده و سطح رضایت‌مندی زائران در مرز مهران نیز در ارزیابی‌های صورت گرفته ارتقا یافته است.
وی با اشاره به تصویب طرح تفصیلی اربعین در مهران، افزود: سال های آینده با سازماندهی بهتر به استقبال زائران اربعین می رویم.
رئیس ستاد مرکزی اربعین بر لزوم حفظ شان و منزلت زائران تاکید کرد و گفت: هدف اصلی اربعین که همانا تقویت معنویت است نباید دچار مسایل حاشیه‌ای شود.
ذوالفقاری یادآور شد: امسال میزان دریافتی بیمه به 22 هزار تومان کاهش یافته و در مقابل میزان کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای نیز افزایش یافته است.
به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین، موکب‌ها در مسیر بازگشت زائران از نظر آب، برنج و آرد تقویت شده‌اند و همچنین مراقبت و پایش مسیر تردد زائران بویژه از نظر مسائل بهداشتی الزام‌آور است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام اجتماعی اربعین 98 مرز مهران قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۲۲۱ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۲۵۸ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۰۸ دلار رسید.

کد خبر 6094978 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین