Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلاموالمسلمین مصطفی محامی روز دوشنبه با حضور در جمع مردم شهرستان دلگان در مصلی امام علی(ع) اظهار داشت: مسائل فرهنگی و اقتصادی مهمترین مشکلات استان سیستان و بلوچستان از جمله شهرستان دلگان است که باید برای پیشرفت در هر ۲ حوزه از سوی دولت و بخش خصوصی (مردم) سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان وجود طوایف متعدد و وحدت و انسجام موجود بین آنان در شهرستان دلگان را مزیت و فرصت بسیار خوبی دانست و تاکید کرد: همه طوایف دلگان باید همدل و همفکر باشند و دست در دست هم ضمن تقویت این انسجام برای رشد شهرستان تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در حاشیه این دیدار عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا نقش معتمدان، علما و فعالان فرهنگی در ارتقا شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی منطقه را متذکر شد و گفت: عمده مشکلات و مسائل موجود این استان و شهرستان دلگان «فرهنگی و اقتصادی» است که باید برای پیشرفت و توسعه منطقه همه مردم و مسئولان دست در دست هم داده و در هر دو جهت فرهنگی و اقتصادی سرمایه‌گذاری و تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ادامه داد: هماهنگی بین طوایف و علمای تشیع و تسنن و همکاری آنان با مسئولان فرصت‌های ارزشمندی است که باید با تقویت این وحدت و انسجام از این فرصت ها به درستی استفاده شود.

نماینده رهبری در امور اهل سنت استان با اشاره به ظرفیت‌های انسانی و طبیعی شهرستان دلگان، بر رشد متوازن شهرستان و سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف بویژه در ابعاد علمی و فرهنگی تاکید کرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به این‌که موضوع فرهنگ فراتر از دانش و آموزش است گفت: حوزه‌های علمیه باید با ارائه آموزش‌های کیفی طلاب با کیفیت تربیت کنند و آموزش و پرورش نیز با زیر پوشش قرار دادن تمام منطقه زمینه تحصل برای فرزندان این مرزوبوم را فراهم و آموزش عالی که در این شهرستان در آغاز راه است گسترش پیدا کند و متناسب با ظرفیت‌ها و نیاز منطقه رشته‌های تحصیلی ایجاد شود.

فرماندار دلگان نیز در این دیدار با تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان گفت : شهرستان دلگان با وجود اقوام و طوایف مختلف نمونه و نمادی از وحدت در استان و کشور است .

مجتبی شجاعی با اشاره به اینکه معیشت مردم شهرستان اغلب از طریق کشاورزی تامین می شود، از قطع شدن سهمیه سوخت موتور پمپ‌های کشاورزی توسط وزارت نیرو به دلیل عدم بهره برداری از آب‌های زیرزمینی برای کشاورزی، انتقاد کرد.

وی با انتقاد از قطع مکرر خطوط مخابراتی تصریح کرد: قطعی چهار تا  پنج روزِه خطوط مخابراتی و مجموعه زیرساخت‌های ارتباطی مردم این شهرستان را کلافه کرده است که باید دستگاه‌های دست‌اندرکار برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

دیدار با طلاب و روحانیون شهرستان و افتتاح ساختمان المهدی حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان با پنج هزار مترمربع و ۷۰ حجره با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه های سفر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به شهرستان دلگان بود .

۹۹۴۱**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی دلگان سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سیستان بارانی شد + فیلم


محسن حیدری  اظهار کرد: تیمور آباد از توابع شهرستان هامون با ۳۲ میلی‌متر بارندگی بیشترین و زابل ۷.۹، زهک ۱.۵، هامون ۳.۶، هیرمند ۰.۱، زاهدان ۱.۸، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۱، نصرت آباد ۱.۷، خاش ۰.۶ میلی‌متر گزارش باران داشته‌اند.

وی افزود: تا امشب در سطح استان بویژه ارتفاعات مرکزی و غربی، رگبار و رعدوبرق بهاری، تندباد موقتی و احتمال تگرگ پیش بینی می شود که این شرایط با شدت کمتر در روزهای شنبه و یکشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شنبه تا سه شنبه روی سواحل و نواحی جنوبی استان وزش باد برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند