Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@04:10:28 GMT

جشن قرآن در بندر آستارا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۷۶۹۹

جشن قرآن در بندر آستارا برگزار شد

جشن قرآن دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدرسه فارابی بندر مرزی آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، جشن قرآن دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مدرسه فارابی امروز(دوشنبه، ۲۲ مهر) به همت مدیر، معلمان و اولیای دانش آموزان در نمازخانه این مدرسه برگزار شد.

 

در این جشن که اولیای دانش‌آموزان نیز حضور داشتند پس از تلاوت قرآن و اجرای سرود ملی توسط دانش آموزان، «حجت الاسلام مهدی بهره بر» از روحانیون جوان منطقه به ایراد سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس علوم دینی و مذهبی در این جشن، گفت: قرآن کتاب حقیقت، راستی و هدایت است.

 

وی با بیان اینکه قرآن کتاب سعادت و خوشبختی است،افزود: کودکان ما باید تربیت قرآنی یافته و با استفاده از کلام وحی راه زندگی خود را بیابند چرا که سعادت دنیا و آخرت بشریت در قرآن است.

 

حجت الاسلام بهره بر گفت: به قرآن در قیامت اجازه شفاعت داده شده است و کسانی که در دنیا به دستورهای آن عمل می‌کنند، مورد شفاعت قرار می‌گیرند.

 

«زهرا صابر» طی سخنان کوتاهی در این جشن، گفت: قرآن کتاب سعادت انسان است.

 

مدیر مدرسه فارابی بندر آستارا افزود: راه سعادت دانش‌آموزان تنها کسب علم و دانش است و معلمان باید علم و دانش را با محوریت قرآن و اسلام به دانش آموزان ارائه دهند.

 

صابر گفت: معلمی می‌تواند دانش آموزان را به‌خوبی تربیت کند که در درجه اول خودش تربیت قرآنی شده باشد.

 

گفتنی است، شعر خوانی، قرائت قرآن توسط دانش آموزان، مداحی و سینه زنی، اهدای جوایز به دانش آموزان و برپایی سفره حضرت رقیه (سلام الله علیها) از بخش های دیگر این جشن در مدرسه فارابی آستارا بود.

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ شیراز حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه کانون های مساجد جشن قرآن بندر آستارا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در استان همدان هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۴۴ اقدام به راه اندازی کتابخانه‌ سیار کرده که اکنون به ۳ اکیپ رسیده است.

با یک گروه کتابخانه‌ سیار همراه شدیم و به روستای طاس تپه‌ کبودراهنگ رفتیم و برنامه‌ها را از نزدیک دیدیم.

میلاد عربی، مدیر مدرسه بویاقچی گفت: این مدرسه‌ ابتدایی دارای ۴۲ دانش آموز دختر و پسر در ۶ پایه است و دانش آموزان برای دبیرستان به روستا‌های اطراف یا کبودراهنگ می‌روند، روستا کتابخانه یا مرکز فرهنگی ندارد و تنها یک کتابخانه‌ کوچک در مدرسه ایجاد کرده ایم.

احمد عسگری، مربی سیار روستایی کانون هم که برنامه‌های آموزشی و سرگرم کننده مانند اجرای شعر و سرود، نمایش، استفاده از گل سفال برای بچه‌ها اجرا می‌کند، گفت: نزدیک به ۳۰ سال است این فعالیت را انجام می‌دهم و در تمام مناطق استان که بدون کتابخانه و مرکز کانون هستند با هدف مهارت افزایی، و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کنم.

محمدرضا کرمی، مربی نجوم کانون که یک تلسکوپ را با خود به این مدرسه آورده بود هم گفت: با استفاده از فیلتر مخصوص اجازه می‌دهیم بچه‌ها خورشید را نگاه کنند و توضیحاتی درباره‌ آسمان، مختصات ستارگان و زمین، موقعیت ما در جهان و اطلاعات عمومی به دانش آموزان می‌دهیم به این ترتیب تشویق می‌شوند پرسش‌هایی که در ذهنشان ایجاد می‌شود مطرح کنند.

دانش آموزان خوشحال و راضی از سپری کردن یک روز به یاد ماندنی ماشین را بدرقه کردند.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت