Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر راضی ناصری فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان مواد غذایی غیرقابل مصرف به منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از فروش و عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از شانزدهم تا بیستم مهرماه جاری جمع‌آوری شده است.

وی یادآور شد: به منظور حفظ سلامت مواد غذایی مورد مصرف زائران، در این مدت ۲ هزار و ۵۶ مورد بازدید از اماکن و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، ۲۰۵ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی و ۴۲ مورد نمونه‌برداری از مواد غذائی توسط کارشناسان بهداشت محیط در مناطق مختلف استان خصوصا شهرستان مهران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ناصری فر اضافه کرد: به منظور اطمینان از در دسترس بودن آب شرب سالم و بهداشتی برای زائران، ۲ هزار و ۶۱۱ مورد کلرسنجی آب، ۱۹۱ مورد نظارت بر توزیع مواد غذائی، ۲۲۸ مورد بازدید از سرویس‌های بهداشتی، یک هزار و ۲۸ مورد سنجش پرتابل و یک هزار و ۱۷۸ مورد آموزش خادمان نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: این خدمات توسط ۲۰ گروه و ۴۰ نیروی انسانی بهداشت محیط صورت گرفته است.

به گفته ناصری فر، در این بازه زمانی همچنین ۲۵ هزار و ۱۷۷ ماسک فیلتردار، ۶۲ هزار و ۲۴۰ بروشور آموزشی و ۳۰۳ مایع ضدعفونی کننده دست توسط پنج گروه و ۶۵ نیروی انسانی  بین زائران توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۸۰/۶۰۳۲



منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام بهداشت محیط مرز مهران اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد

مسگری کارشناس مسئول سلامت محیط مرکزبهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیط، هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ‌مصرف‌گذشته کشف شد.

وی افزود: این موادغذایی شامل نوشیدنی‌های‌گازدار، نبات بدون مشخصات بهداشتی، آبلیمو‌های دست‌ساز کپک‌زده و روغن‌های سوخته و غیرقابل مصرف شناسایی و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و امحاء این اقلام برابر مقررات اقدام شد.

عسگری از شهروندان خواست از خرید موادغذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری کرده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر (تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند.

کارشناس مسئول سلامت محیط مرکزبهداشت بوکان در ادامه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط‌و‌کار مرکزبهداشت بوکان اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان