Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یومیوری روز شنبه درگزارشی نوشت:، طبق قطعنامه سال ۲۰۱۷ شورای امنیت سازمان ملل، صادرات ذغال سنگ، محصولات نساجی، سنگ آهن، سرب و محصولات دریایی کره شمالی ممنوع شد.
یومیوری به نقل از یک مقام آگاه از مذاکرات کره جنوبی، آمریکا و ژاپن نوشت، این همان پیشنهادی است که وزارت خارجه آمریکا از آن به عنوان "ایده های خلاقانه" مطرح شده در مذاکرات استکهلم یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اولین بار است که آمریکا قبل از خلع سلاح هسته ای کره شمالی، توقف برخی از تحریم های اعمال شده علیه این کشور را پیشنهاد کرد. دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود، تا زمانی که کره شمالی خلع سلاح هسته ای نشود، تحریمی لغو نخواهد شد.

گفته می شود، آمریکا در ازای توقف برخی تحریم ها، از کره شمالی خواست همه تسلیحات و مواد هسته ای اش را به آمریکا منتقل، تاسیسات هسته ای، موشکی و تسلیحات بیوشیمیایی اش را به طور کامل منحل و غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

مذاکره کنندگان هسته ای آمریکا و کره شمالی، ۱۱ مهر با هدف ازسرگیری مذاکرات راهی استکهلم سوئد شدند. روسای تیم مذاکره کننده دو طرف جمعه(۱۲ مهر) در استکهلم دیدار و درباره محل مذاکراتی در روز شنبه به توافق رسیدند که برگزار نشده، متوقف شد.

"کیم میونگ گیل"، نماینده هسته ای کره شمالی، که برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای میان پیونگ یانگ و واشنگتن به سوئد سفر کرده بود، به هنگام بازگشت به پیونگ یانگ به خبرنگاران گفت، مذاکرات اخیرش با هیئت آمریکایی، "مشمئز کننده" بود.
کیم در پاسخ به سوالی درباره بیانیه وزارت خارجه آمریکا در رابطه با ازسرگیری مذاکرات دو کشور ظرف دو هفته آینده در استکهلم گفت، از وجود برنامه ای برای بازگشت به استکهلم ظرف دو هفته آینده اطلاعی ندارد.
وی افزود، ‌ آمریکا پس از نشست ۳۰ ژوئن "کیم جونگ اون"‌ و "دونالد ترامپ"‌ در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره تا کنون هیچ ساز کار قابل قبولی ارایه نداده است، ‌ بنابراین چگونه می توان فکر کرد که درمدت دو هفته می تواند این کار را انجام دهد؟ ‌ کسی نمی داند که در صورت آمادگی نداشتن آمریکا چه اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد.
کیم ۱۵دقیقه پس از برگزار نشدن مذاکرات روز شنبه در استکهلم، با صدور بیانیه ای، واشنگتن را به خاطر ناتوانی در کنار گذاشتن موضع و نگرش منسوخ، مسوول شکست این مذاکرات خواند.
کیم و ترامپ اولین بار، سال گذشته در سنگاپور دیدار و درباره خلع سلاح هسته ای کره شمالی در ازای لغو تحریم های آمریکا گفت وگو کردند. دیدار سران کره شمالی و آمریکا فوریه امسال در هانوی ویتنام ناکام ماند و اختلاف نظرهای طرفین به توقف مذاکرات نمایندگان هسته ای دو کشور منتهی شد.

رهبران آمریکا و کره شمالی ژوئن امسال نیز در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از شروع دوباره مذاکرات نمایندگان هسته ای دو کشور در آینده نزدیک خبر دادند. گفت وگوهایی که قرار بود ۱۳ مهر در سوئد ازسرگرفته شود، همان مذاکراتی بود که وعده آن برای دو تا سه هفته پس از دیدار ترامپ در ماه ژوئن با کیم داده شده بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی مذاكرات هسته ای سوئد ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز

منابع صهیونیستی جزئیات توافق تبادل اسرا پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده به جنبش حماس شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی است.

بر اساس این توافق، جنبش حماس ۳ الی چهار نظامی زن اسرائیلی را نزد خود نگه می‌دارد و در مرحله اول ۶۰ الی ۱۰۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد آزاد می‌شوند.

در این گزارش آمده است، توافق مطرح شده سه مرحله‌ای بوده و ۱۲۴ روز طول خواهد کشید.

در مرحله اول به مدت ۴۰ روز آتش بس ایجاد می‌شود، ۳۳ اسیر اسرائیلی در مقابل ۸۰۰ اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند و مردم غزه به خانه‌های خود در شمال غزه باز می‌گردند.

در مرحله دوم به مدت ۴۲ روز آتش بس فوری ایجاد می‌شود، بقیه اسرای اسرائیلی از جمله چند سرباز آزاد می‌شوند، تعدادی اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند که تعداد و هویت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

در مرحله سوم به مدت ۴۲ روز آتش‌بس ایجاد می‌شود، اجساد تمام اسرای کشته شده اسرائیلی بازگردانده می‌شود، پیکر تمام شهدای اسیر فلسطینی پس داده می‌شود و ارتش اسرائیل از نوار غزه خارج می‌شود.

در این گزارش همچنین آمده است که رژیم صهیونیستی آماده پایبندی به پایان جنگ در این مرحله نیست.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

این منبع به این کانال گفت که هیئت حماس وارد مصر شده و پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در این راستا منابعی به «عربی ۲۱» گفتند که مذاکرات آتش‌بس در غزه شاهد تحولات جدید و بی‌سابقه‌ای است که ممکن است به توافقی قریب الوقوع منجر شود، در حالی که اطلاعاتی در مورد تضمین‌های آمریکا برای متقاعد کردن حماس به امضای آن وجود دارد.

یک منبع به «عربی ۲۱» گفت: دور اول مذاکرات بعد از ظهر شنبه در مقر اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطری، مصری و آمریکایی آغاز شد.

این منبع تاکید کرد که در صورت پیشرفت، هیئت اسرائیلی به طور مستقل برای تکمیل توافق مورد انتظار که شامل مبادله اسرا و بازداشت شدگان در چارچوب سه مرحله متوالی است، فراخوانده خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • احتمال انتقال ویکتور اوسیمن به چلسی در ازای پول نقد و روملو لوکاکو
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات